آنفولانزا

آنفولانزا

0 دیدگاه 9 دی 1398 چاپ خبر بازدید: 2348
آنفولانزا

در مراحل اولیه بیماری واکسیناسیون انجام دهید ۲ هفته طول می‌کشد تا بیماری به طور کامل از بدن خارج شود. آنفولانزا بسیار سخت و سریع بروز پیدا می‌کند، تب شدید، بدن دچار خارش و لرزه می‌شود، سردرد، گلودرد، سرفه و ...

 آنفولانزا

 

در مراحل اولیه بیماری واکسیناسیون انجام دهید ۲ هفته طول می‌کشد تا بیماری به طور کامل از بدن خارج شود. آنفولانزا بسیار سخت و سریع بروز پیدا می‌کند، تب شدید، بدن دچار خارش و لرزه می‌شود، سردرد، گلودرد، سرفه و گاهی نیز استفراغ و اسهال از علائم این نوع از بیماری های کودکان به شمار می‌روند. دکتر فرهت میگوید این یک بیماری فلاکت بار زمستانی است که اغلب بیشتر از ۱ هفته طول می‌کشد و می‌تواند منجر به شرایط حاد و خطرناکی مانند بروز ذات‌الریه در کودکان شود. خوشبختانه شما می‌توانید خطرپذیری کودک خود را به میزان زیادی از طریق برنامه سالانه واکسیناسیون آنفولانزا کاهش دهید که این واکسن را می‌توان به صورت تزریق عضلانی یا برای کودکان بالای۲ سال به شکل اسپری بینی به کاربرد.

از نظر دکتر احمد شاه فرهت واکسیناسیون کاملا هم کودک را در برابر ابتلا به آنفولانزا ایمن نمی‌کند زیرا تغییروتحول ویروس ها سال به سال متفاوت است اما اگر کودک با وجود واکسن بازهم مبتلا به آنفولانزا شود، علائم بیماری در او بسیار جزئی‌تر خواهد بود. اگر مشکوک به ابتلای کودکتان به آنفولانزا هستید، سریع به پزشک متخصص کودکان مراجعه کنید. پزشک ممکن است استفاده از داروهای ضدویروس مانند Tamiflu را تجویز کند که می‌تواند سبب تسریع در روند بهبود کودک شود.