آیا سوپ برای اسهال کودک خوب است؟

آیا سوپ برای اسهال کودک خوب است؟

0 دیدگاه 24 دی 1398 چاپ خبر بازدید: 53298
آیا سوپ برای اسهال کودک خوب است؟
کودک تان مبتلا به اسهال شده است و شما نگران هستید. لازم است بدانید اسهال کودک از یک هفته بیشتر طول نمی کشد و در همین مدت بدن کودک با میکروب ها در حال مبارزه است. معمولا اسهال کودک با شکم درد، کم شدن آب بدن، تب و استفراغ همراه است.

سوپ برای اسهال نوزاد

برای اسهال و استفراغ بچه چه چیزی خوب است ( درمان خانگی اسهال کودک ) ؟

 کودک تان مبتلا به اسهال شده است و شما نگران هستید. لازم است بدانید اسهال کودک از یک هفته بیشتر طول نمی کشد و در همین مدت بدن کودک با میکروب ها در حال مبارزه است. معمولا اسهال کودک با شکم درد، کم شدن آب بدن، تب و استفراغ همراه است.
تغذیه در زمان اسهال کودک بسیار مهم است و شما می توانید از یک برنامه مناسب برای بهبود این بیماری در کودک استفاده کنید. برای صبحانه کودک می توانید از نشاسته و غلات صبحانه و بیسکویت ساده استفاده کنید. مایعات فراوان به کودک بدهید و در کودکان کمتر از دو سال، مصرف شیر خشک هم ایرادی ندارد. اگر نمیدانید دردر زمان اسهال چه غذایی به کودک بدهید این مقاله مناسب شماست برایدرمان سریع و خانگی اسهال کودکان .

آیا سوپ برای اسهال کودک خوب است؟

شما نمی توانید هنگام اسهال کودک به فرزندتان غذاهای عادی بدهید. به طور معمول اسهال در مدت زمان مشخصی درمان می شود.
فراموش نکنید که زمانی که کودکان اسهال دارد، آنها باید از مواد غذایی استفاده کنند که به اندازه کافی مقوی بوده و آبرسانی داشته باشد. سوپ ساده برای کودک مبتلا به اسهال مناسب است. سوپ رقیق کم نمک با ماست حاوی پروبیوتیک، غذای مناسبی برای این دوره است.

طرز تهیه سوپ هویج برای اسهال کودک

زمانی که کودک به اسهال مبتلا می شود، باید تلاش کنید از تغذیه سالمی برخوردار شود و از آنجایی که در این زمان، کودک آب زیادی از دست داده و لاغر می شود، باید مایعات زیاد مصرف کند.
هرچند، در این زمان کودک اشتهایی به غذا خوردن ندارد اما بهتر است در کودکان بالاتر از 6 ماه، آن ها را به غذا خوردن تشویق کنید. سوپ یکی از غذاهای مناسب در زمان اسهال کودک است زیرا غذایی آبکی بوده و همچنین ویتامین لازم برای بدن کودک دارد.
سعی کنید سوپ کودک کم نمک باشد. شما می توانید یک سوپ هویج برای اسهال کودک ساده تهیه کنید. هویج در بهبود کودکان مبتلا به اسهال موثر است. برای تهیه سوپ هویج، سه تا چهار دانه هویج را کاملا شسته و خرد کنید.

سپس آن ها را در آب قرار داده و بگذارید بجوشد و کاملا نرم و پخته شود. هویج ها را کاملا له کنید و آن را به شکل پوره در بیاورید، این امر سبب می شود تا کودک سوپ را راحت تر بخورد. کمی آب جوش اضافه کرده و بگذارید کمی خنک شود. بهتر است سه تا چها ر روز اول به طور مرتب این سوپ را به کودک بدهید.سوپ مرغ نیز برای اسهال کودک پیشنهاد میشود کهطرز تهیه سوپ مرغ برای اسهال کودک نیز مشابه همین دستور است تنها به آن نرغ نیز اضافه شود .سوپ هویج بهتر ار آب هویج برای اسهال کودک است.

غذای مناسب برای استفراغ و اسهال کودک

در کودکان مبتلا به اسهال، مصرف وعده های غذایی کوچک در طول روز به جای 3 وعده غذایی بزرگ توصیه می شود. مصرف برخی مواد غذایی مانند برنج و سوپ، مناسب بوده و در صورت لزوم تغییراتی در رژیم غذایی کمک کننده خواهد بود. در کودکان بالای دو سال، هیچ رژیم خاصی توصیه نمی شود.

چه غذایی برای اسهال و استفراغ کودک خوب است :

گوشت مرغ
ماهی
تخم مرغ پخته شده
میوه ها ی تازه
سیب
هویج پخته (سوپ هویج برای اسهال کودک)
نان تهیه شده از آرد سفید
پاستا و یا برنج و یاماکارونی برای اسهال کودک
غلات مانند گندم، بلغور جو دوسر و ذرت، عسل
سبزیجات پخته شده مانند هویج، لوبیا سبز، قارچ، چغندر

✓ این غذا ها برای اسهال کودک خوب است

✓ آش رشته برای اسهال گزینه مناسب و خوبی نیست

✓ خوردن زیاد هندوانه در هنگام اسهال توصیه نمیشود و به جای آن غذاهایی با فیبر بالا مصرف شود

✓به طور کلی، سعی کنید پوست میوه ها و مواد غذایی مصرفی را جدا کنید. معمولا استفاده از شیر، پنیر یا ماست کم چرب در هنگام اسهال توصیه نمی شود زیرا موجب گاز و نفخ بیشتر می شود.
بهتر است چند روز اول محصولات لبنی به کودک ندهید. کودکان باید به راحتی به عادات غذایی خود برگردند.

نوشابه برای اسهال کودک خوب است؟

به کودکی که دچار اسهال شده است هرگز نوشابه گازدار و یا آبمیوه های صنعتی ندهید. نوشابه برای اسهال کودک مناسب نیست و در عوض تا می توانید به کودک خود مایعاتی مانند آب فراوان بدهید.

درمان اسهال کودک زیر دو سال

اسهال در کودکان ممکن است ناگهان شروع شده و کمتر از دو هفته بهبود پیدا کند. در اکثر موارد شدت اسهال، در چند روز اول کاهش می یابد و گاهی اوقات هم درمان آن، کمی طول می کشد.
خطر اصلی اسهال در کودکان، کمبود مایعات بدن (کم آبی بدن) است. به طور کلی، درمان اسهال این است که به کودک خود مقدار زیادی مایعات بدهید. در کنار مایعات فراوان، محلول او آر اس و مواد غذایی مناسب در دوره کار کردن شکم را فراموش نکنید.

مقدار آب دادن به نوزاد

همانطور که قبلا ذکر شد، اکثر کودکان مبتلا به اسهال علائم خفیفی دارند که در طی چند روز بهتر می شوند. زیرا سیستم ایمنی کودک معمولا عفونت را از بین می برد. معمولا اکثر کودکان مبتلا به اسهالدر خانه درمان می شوند.

اگر علائم شدید باشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید. کودک شما می تواند رژیم غذایی و نوشیدنی های معمول خود را داشته باشد. فراموش نکنید از دادن آب میوه ها یا نوشابه های گازدار به کودک خود اجتناب کنید زیرا می تواند اسهال را بدتر کند. مهم این است که آن ها مقدار زیادی مایعات مصرف کنند. در بسیاری از موارد شما نیازی به مشاوره پزشکی ندارید.

نوزادان زیر 6 ماه در معرض خطر کم آبی هستند. اگر اسهال ناگهانی و حاد ایجاد شود، باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت لزوم کودک بستری شود. مصرف آب باید با مقدار کمی شکر و نمک کمک می کند که آب بیشتری جذب بدن کودک شود. اما باید با دقت این کار انجام شود زیرا نمک بیش از حد می تواند برای کودک خطرناک باشد.

اسهال نوزاد

می توانید در صورت تغذیه با شیر مادر، در این مدت به این کار ادامه دهید. مهم است که کودک شما قبل از غذای جامد مایعات زیادی مصرف کند. ممكن است به دلیل اسهال کودکان، نیاز به بستری در بیمارستان باشد. در این مواقع معمولا به کودک سرم زده می شود تا آب از دست رفته جبران شود. تغذیه کودک با سرم درمانی و مایعات داخل وریدی صورت می گیرد.
به طور معمول برای جلوگیری از اسهال در کودکان زیر 12 سال، داروهای ضد اسهال قوی تجویز نمی شود. درمان اسهال در کودکان؛ بیشتر با محلول او آر اس، مایعات فراوان و تغذیه مناسب است.
داروها ممکن است عوارض جدی برای کودکان داشته باشد. اگر علائم شدید بوده و یا برای چندین روز یا بیشتر ادامه داشته باشد، ممکن است پزشک نمونه ای از اسهال را درخواست کند. این نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود تا میکروب های آلوده (باکتری ها، انگل ها و .. غیره ، بررسی شوند. گاهی اوقات بسته به علت عفونت، آنتی بیوتیک یا موارد درمانی دیگری صورت می گیرد.

درمان اسهال ویروسی در کودکان

به طور کلی اسهال عامل ویروسی داشته و گاهی اوقات ممکن است علت باکتریایی داشته باشد. برای درمان اسهال ویروسی توصیه می شود مواردی را رعایت کنید تا کودک زودتر بهبود پیدا کند.

درمان اسهال و استفراغ کودک

زمانی که کودک به اسهال و استفراغ ویروسی دچار می شود، به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است در معرض خطر کم آبی قرار بگیرد. برنامه مناسب و خاص دوران اسهال و استفراغ را از پزشک دریافت کنید و به غیر از ممنوعیت نوشابه های گازدار و آبمیوه، به او آب فراوان و سوپ بدهید.
بدون تجویز پزشک به کودک هیپچ دارویی ندهید. مصرف بدون نسخه داروهای ضد اسهال درکوکان به هیچ وجه توصیه نمی شود.برای جبران آب از دست رفته از او آر اس استفاده کنید. در صورت بروز استفراغ، مواد غذایی ، سوپ و شیر را به مقدار کم و در فواصل زمانی مشخصی به کودک بدهید.