تربیت کودک ورزشکار

تربیت کودک ورزشکار

0 دیدگاه 28 دی 1398 چاپ خبر بازدید: 2180
اينکه کودکان از سنين کم به لذت بازي و ورزش پي ببرند و کمتر به انجام بازي‌هاي کم‌تحرک مثل بازي با رايانه بپردازند، باعث مي‌شود در آينده سالم و تندرست بمانند و دچار بسياري از بيماري‌هاي مفصلي، گوارشي و قلبي نشوند. اما حفظ تناسب‌اندام کودکان در منزل بسيار سخت است. از سوي ديگر باشگاه‌هايي که مهدکودک داشته باشند يا مهدکودک‌هايي که وسايل ورزشي ايمن و مناسب داشته باشند

 اينکه کودکان از سنين کم به لذت بازي و ورزش پي ببرند و کمتر به انجام بازي‌هاي کم‌تحرک مثل بازي با رايانه بپردازند، باعث مي‌شود در آينده سالم و تندرست بمانند و دچار بسياري از بيماري‌هاي مفصلي، گوارشي و قلبي نشوند. اما حفظ تناسب‌اندام کودکان در منزل بسيار سخت است. از سوي ديگر باشگاه‌هايي که مهدکودک داشته باشند يا مهدکودک‌هايي که وسايل ورزشي ايمن و مناسب داشته باشند يا بسيار کم هستند يا بسيار پرهزينه.

 
از اين رو براي کودکان، رفتن به پارک‌ها و انجام تمرين‌هاي ورزشي بازيگونه با آنها بهترين، کم‌هزينه‌ترين و ايمن‌ترين راه براي متناسب شدن کودکان و البته خود والدين است. در اين شماره، شما را با چند حرکت ورزشي ساده، مفرح و ايمن که با کمک و مراقبت والدين انجام مي‌گيرد و به تقويت و هماهنگي سيستم عصب و عضله و بالا رفتن اعتماد به نفس و قواي جسمي و رواني کودکان منجر مي‌شود، آشنا مي‌کنيم.

گرم‌کردن با بازي

ابتدا اجازه دهيد کودک چند دقيقه بازي کند، بدود، بالا و پايين بپرد و با دستگاه‌ها تا حدي آشنا شود. مثلا از تونل منتهي به سرسره عبور کند.سرسره بازي کند يا تاب بخورد.
بعد با او آرام حرکات کششي بالا و پايين تنه را انجام دهيد و هر حرکت را 2 ست، در حد توان کودک انجام دهيد.

پله و طناب

براي بالا رفتن از پله يا طناب‌هاي درهم پيچيده به کودک آموزش دهيد و اجازه دهيد چند بار به تنهايي بالا و پايين برود. شما فقط از پشت سر مراقب خسته شدن احتمالي دست و پاي کودک باشيد.اين حرکت انگشتان دست، دست‌ها، رو و پشت پاها را درگير و تقويت مي‌‌کند.

بارفيکس

کمک کنيد کودک با هر دو دست از ميله بارفيکس آويزان شود و در حد توان، خودش را آويزان نگه دارد. در طول انجام حرکت از پشت مراقب باشيد و با 2 دست کنار بدن کودک را به آرامي نگه داريد.
اين حرکت به کشيدگي اندام، درگير شدن بسياري از عضلات و تقويت قواي جسمي و اعتماد به نفس کودک کمک مي‌کند.

سنگ‌نوردي

براي بالا رفتن از ديوار سنگ‌نوردي هم مثل پله و طناب اجازه دهيد خود کودک جاي دست‌ها و پاها را ياد بگيرد و بالا و پايين برود. شما پشت‌سر او بايستيد.