مزایای پرستار کودک

مزایای پرستار کودک

0 دیدگاه 15 بهمن 1398 چاپ خبر بازدید: 1570
والدینی که پرستار خوب دارند از فکر و پیشنهاد داشتن پرستار بچه به شدت دفاع می‌کنند. آنها خوشحالند که مجبور نیستند با دردسر کمک گرفتن از یک خویشاوند یا با زحمت هر روزهٔ بردن کودک به مهد و برداشتن او روبه‌رو باشند. در این مطلب می‌توانید با برخی از مزایا و معایب داشتن پرستار بچه آشنا شوید.

 

والدینی که پرستار خوب دارند از فکر و پیشنهاد داشتن پرستار بچه به شدت دفاع می‌کنند. آنها خوشحالند که مجبور نیستند با دردسر کمک گرفتن از یک خویشاوند یا با زحمت هر روزهٔ بردن کودک به مهد و برداشتن او روبه‌رو باشند. در این مطلب می‌توانید با برخی از مزایا و معایب داشتن پرستار بچه آشنا شوید.

مزایای پرستار کودک

وقتی شما می‌خواهید تصمیم‌گیری برای مراقبت از فرزندانتان را شروع کنید، به ویژه بعد از زایمان و در صورت شاغل بودنتان لازم است که برخی نکات مهم را در رابطه با مزایا و معایب این مراقبت‌ها در نظر بگیرید. برای انتخاب یک پرستار کودک بهتر است ابتدا مزایا و معایب داشتن یک پرستار را بدانید. برخی از این مزایا شامل موارد زیر است:

نماندن والدین در خانه: با داشتن پرستار، شما می‌توانید بعد از گذشت مرخصی زایمانتان به سر کار خود بازگردید و کودک شما نیز می‌تواند در محیط آشنای خانه بماند و طبق برنامهٔ روتین خودش غذا بخورد و بخوابد.

دریافت مراقبت شخصی: برخی والدین معتقدند این موضوع که می‌دانند کودکشان مراقب شخصی خودش را دارد و جایی نیست که مربی‌ها همزمان از تعداد زیادی کودک مراقبت می‌کنند دلگرم‌کننده است.

انعطاف‌پذیری بیشتربرنامه‌ریزی‌های شما می‌تواند با وجود یک پرستار منعطف‌تر از زمانی باشد که کودکتان را در مهدکودک می‌گذارید. به عنوان مثال، شما می‌توانید زمان تعطیلی کار روزانهٔ پرستار و بازگشتتان به خانه را شخصاْ با پرستار هماهنگ کنید. به این ترتیب، شما می‌دانید که پرستار در برنامهٔ روزانه‌اش چقدر جای تغییر دارد و پرستار نیز می‌داند دستمزد اضافه‌کاری و در رسیدن شما به خانه چقدر خواهد بود.

معایب پرستار کودک

مراقبت یک پرستار در خانهٔ شما به تنهایی تا حد زیادی بدون نظارت است و در نتیجه یافتن کسی که به او اعتماد دارید اهمیت خیلی بیشتری پیدا خواهد کرد و سخت‌تر است. همچنین اگر پرستارتان ناگهان تصمیم به رفتن بگیرد، شما باید برای پیدا کردن یک پرستار خوب دیگر به تلاش و تقلا بیفتید. برخی دیگر از معایب داشتن یک پرستار بچه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

نبود گزینهٔ پشتیبان برای نگهداری از کودک: برای اینکه اختلال ناشی از استعفای پرستار را به حداقل برسانید می‌توانید در قرارداد خود مشخص کنید که پرستار باید از چه مدت قبل از رفتنش به شما خبر بدهد که مدت معمول آن می‌تواند یک ماه باشد. این کار فرصتی به شما می‌دهد که به دنبال پرستار جایگزین باشید، پس بهتر است از قبل در مورد این موضوع با او به توافق کتبی برسید.

تعامل اجتماعی کمتر برای کودکزندگی اجتماعی کودک یک موضوع مهم دیگر است. مهدکودک و پیش‌دبستانی به طور معمول، کودکان را در ارتباط هر روزه با همسالانشان قرار می‌دهند اما با داشتن پرستار معمولاً این امکان وجود ندارد. برای جبران این نقطه‌ضعف، شما می‌توانید کودکتان را در کلاس‌هایی ثبت‌نام کنید یا پرستار را تشویق کنید که برای تعامل با کودکان دیگر که اهمیت زیادی دارد به طور منظم و در زمان‌های مشخصی کودک را جایی ببرد که شما مشخص کرده‌اید.

گران بودن هزینه‌هادستمزد و هزینه ممکن است یک عامل تعیین‌کننده برای شما باشد. گاهی پرستار گرفتن می‌تواند گران‌ترین نوع مراقبت از کودک باشد، پس بهتر است اول در مورد هزینهٔ مهدکودک‌ها و تفاوتش با داشتن پرستار کودک کمی تحقیق کنید.

نداشتن حریم خصوصی: برخی والدین احساس می‌کنند با وجود بودن یک پرستار غریبه در خانه که برای غذا درست کردن به یخچال سر می‌زند و همهٔ دیگر جزئیات زندگی روزمرهٔ آنها را هم می‌بیند، حریم خصوصی خود را از دست می‌دهند.

کارهای اداری و دردسرهای قانونی: یک ملاحظهٔ مهم در تصمیم‌گیری برای استخدام پرستار، کارهای اداری‌ است که شما با مرکزی خواهید داشت که برای فرستادن پرستار بچه انتخاب کرده‌اید؛ البته این قوانین و کارهای اداری در مورد ثبت‌نام مهدکودک نیز وجود دارد.