خواب نوزاد در خانه | گهوارک

خواب نوزاد در خانه | گهوارک

0 دیدگاه 2 خرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 2282
خواب نوزادان در روزهای اول پس از تولد بسیار زیاد است، امّا به تدریج و با افزایش سن خواب‌شان کم می‌شود.در چند هفته اول نوزادان در حدود 17 تا 18 ساعت در روز می‌خوابند.

خواب نوزاد در خانه | گهوارک

 

خواب نوزاد درخانه

 

خواب مناسب برای سلامت نوزاد شما ضروری است. همواره هنگام خواباندن نوزاد او را به پشت بخوابانيد. هرگز نوزاد خود را بدون مراقب روی شكم نخوابانيد، زيرا اين وضعيت خطر خفگی و مرگ ناگهانی نوزاد را افزايش می‌دهد. تشك نوزاد بايد محكم باشد و توسط ملافه ‏ای پوشانده شده باشد، نبايد از بالش يا پتو كه مي‌‏تواند جلوی دهان يا بينی نوزاد را مسدود كند، استفاده شود.

 

ضرورت نوزاد و ساعت خواب نوزاد

 

خواب نوزادان درروزهای اول پس از تولد بسیار زیاد است، امّابه تدریج و با افزایش سن خواب‌‌شان کم می‌شود. درچند هفته اول نوزادان درحدود17 تا 18ساعت در روز می‌خوابند؛ این عادت درحدود ماه سوم به 15 ساعت در روز می­ رسد، ولی حداقل در دو ماه اول تقریباً هیچگاه دریك نوبت بیش از سه تاچهار ساعت، خواه درطول روزیا شب، نمی‌خوابند. این بـدان معناسـت كه شمانیزبیـش ازاین نمی‌توانیدبی وقفه بخوابید.در طول شب ، شما باید بیدار شده به نوزاد شیر بدهید و پوشك او را عوض كنید و در طول روز با او بازی هم خواهید كرد.در حالی كه بسیاری از نوزادان در حدود 8 هفتگی تمام شب را می‌خوابند،بعضی دیگر تا 5 یا 6 ماهگی به این مرحله نمی‌رسند.ازهمان ابتدا،شماباآموزش دادن به نوزادتان می‌توانید عادات خوب خواب را در نوزادتان به وجود آورید. نوزادان معمولاً بعد از حمام کردن بیشتر می‌خوابند.