چگونه از کودک و نوزاد در اتومبیل مراقبت کنیم ؟ | گهوارک

چگونه از کودک و نوزاد در اتومبیل مراقبت کنیم ؟ | گهوارک

0 دیدگاه 29 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 2544
مهمترین قانون برای ایمنی اتومبیل، اطمینان از این مسئله است که کودک با کمربندهای ایمنی کاملا مهار شده باشد. صندلی های پشت به جلو برای نوزادان بهترین نوع می باشند و می توانید آنها را در صندلی جلو یا عقب اتومبیل نصب کنید.

نکاتی که برای ایمنی کودک و نوزاد در اتومبیل و جاده باید رعایت کنیم

ایمنی کودک و نوزاد در اتومبیل

 مهمترین قانون برای ایمنی اتومبیل، اطمینان از این مسئله است که کودک با کمربندهای ایمنی کاملا مهار شده باشد. صندلی های پشت به جلو برای نوزادان بهترین نوع می باشند و می توانید آنها را در صندلی جلو یا عقب اتومبیل نصب کنید. اگر صندلی پشت کمربند ایمنی ندارد باید کودک روی صندلی جلو بنشایند. در صورتی که در کیسه هوا برای سرنشین جلو نیز نصب شده است باید کودک را روی صندلی عقب بنشانید.

 تا زمانی که کودک شش ساله شود، در داخل اتومبیل برای درهای پشتی از قفل محافظ کودک استفاده کنید و به کودک اجازه ندهید پشت شیشه عقب دراز بکشد یا دست هایش را از شیشه ماشین بیرون بیاورد.

هرگز برای صحبت کردن با فرزندتان چشم از جاده بر ندارید، اگر کودک گریه می کند و نیاز به توجه شما دارد باید ابتدا اتومبیل را متوقف کنید.

حادثه زمانی که اتومبیل ایستاده و بی حرکت است نیز می تواند اتفاق بیفتد. ممکن است کودک انگشتش را لای در یا شیشه اتومبیل بگذارد یا از سمتی که اتومبیل ها در حال رفت و آمد می باشند از اتومبیل پیاده شود.

 

 

صندلی های نوزاد

صندلی نوزاد در اتومبیل

مطمئن ترین راه برای سوار کردن نوزاد در داخل اتومبیل، نشاندن او روی صندلی نوزاد است. استفاده از کمربند ایمنی به تنهایی برای کودکان زیرده سال مناسب نیست، زیرا استخوان های لگن آنها انقدر قوی نشده است که بتواند از اعضای داخل لگن حفاظت کند و در صورت حادثه تصادف فشار کمربند ایمنی به ارگان های داخلی آسیب وارد می کند.

صندلی های نوزاد مناسب نوزادان از بدو تولد تا نه ماهگی می باشند و می توان از آنها روی صندلی جلویی یا پشت اتومبیل استفاده کرد. البته گذاشتن این صندلی ها روی صندلی عقب کمی مطمئن تراست.

بهترین طرح استفاده از صندلی های پشت به جلو است که با کمربند ایمنی بسته می شوند. در واقع با استفاده از این صندلی ها در هنگام حادثه خطر بیشتر متوجه پشت نوزاد است نه دستگاه های ظریف داخل بدن. بعضی مدل ها قابل تبدیل به صندلی های رو به جلو نیز می باشند.

 

ساک های دسته دار

ساک های دسته دار حمل نوزاد

با اینکه صندلی کامل نوزاد بهتر است اما نوزادان را می توان در داخل یک سبد یا ساک روی صندلی عقب اتومبیل قرار داد. بندهای آن باید به صندلی عقب بسته شود. رویه ساک را ببندید تا بیرون پرت شدن نوزاد از ساک غیرممکن شود.

 

صندلی های کودک

از سن یک سالگی نوزاد نیاز به یک صندلی کودک دارد. بعضی از آنها با یک کیت چهار اهرمی نصب می شوند، اما این صندلی ها مناسب تمام اتومبیل ها نمی باشند. طرح های دیگر با کمربند ایمنی اتومبیل بسته می شود. توجه داشته باشید که صندلی کودک را براساس توصیه های سازنده نصب کنید، زیرا صندلی ای که به درستی نصب نشده باشد در هنگام حادثه هیچ تضمینی برای ایمنی نخواهد داشت.

 

ایمنی در جاده

حوادث جاده ای معمولا جدی هستند و بیش از هر حادثه دیگر دوران کودکی به بستری شدن در بیمارستان می انجامند، به همین دلیل مسئله ایمنی در جاده اهمیت بسیاری پیدا می کند. مسئولیت ایمنی کودک هنگامی که از خانه بیرون می روید به عهده شماست، از زمانی که نوزادی در گهواره است تا وقتی که به سن مدرسه برسد.

 

جمع بندی نکاتی که برای ایمنی کودک و نوزاد در اتومبیل و جاده باید رعایت کنیم :

والدین هرگز نوزاد را بدون مهار در اتومبیل قرار ندهند.

همیشه نوزاد را با بند ایمنی به صندلی‌اش ببندند.

 هرگز نوزاد را در اتومبیل روی پایشان یا در آغوش نگه ندارند.

كودك خود را داخل يك صندلی ايمنی بنشانند.

اين صندلی بايد به شيوه صحيح بر روي پشتی صندلی عقبی جاسازی و كمربند كودك بايد بطور صحيح بسته شده باشد.

اگر اتومبیل کیسه هوا دارد، صندلی بچه را روی صندلی جلو اتومبیل نگذارند و کودک را نیز در صندلی جلو ننشانند.

 هرگز دو کودک را با یک کمربند ایمنی نبندند.

اگر تصادف کردند، کمربندهای ایمنی، صندلی بچه و بست‌های صندلی بچه را تعویض کنند، چون ممکن است آسیب دیده باشند.

به همان دلیل بالا، هرگز صندلی خودرو، کمربند یا بند ایمنی، یا بست صندلی نوزاد، دست دوم نخرند.

آینه‌ای روی شیشه جلوی اتومبیل نصب کنند تا بتوانند بدون برگشتن به عقب کودک‌شان را ببینند.

در صورت لزوم آفتاب‌گیر نصب کنند.

در سنین بالاتر باید یک سرگرمی در اتومبیل برای کودک محیا کرد، تا جای ممکن باید سفرهای طولانی با اتومبیل را برای کودک لذت‌بخش ساخت.

نوارهای داستان و شعر برای او بگذارند.

حیوانات، خانه‌ها و کامیون‌ها را به او نشان دهند.

اسباب‌بازی همراه ببرند.

 خوراکی و نوشیدنی همراه ببرند.

زیاد توقف کنند.