نیاز کودکان به نوازش | گهوارک

نیاز کودکان به نوازش | گهوارک

0 دیدگاه 28 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 811
تماس فیزیکی یکی از قدرتمندترینِ راه های ابراز عشق است و با صدای بلند فریاد می زند ( من دوستت دارم ! ). شما خواهید آموخت که چگونه زبان اصلی عشق کودک خود را کشف کنید.

 

نیاز کودکان به نوازش

نیاز کودکان به نوازش

فِرِد قدرت این زبان عشقِ بخصوص را کشف کرد. در سال های اخیر پژوهش های بسیاری به همین نتیجه رسیده است : نوزادانی که والدینشان آنها را در آغوش می گیرند و می بوسند و نوازش می کنند در آینده زندگی عاطفی سالم تری نسبت به نوزادانی خواهند داشت که مدت زمانی طولانی از تماس فیزیکی محروم مانده اند.

تماس فیزیکی یکی از قدرتمندترینِ راه های ابراز عشق است و با صدای بلند فریاد می زند ( من دوستت دارم ! ). اهمیت لمس کودکان ایده ای امروزی نیست. در قرن اول میلادی، عبریانی که در فلسطین زندگی می کردند کودکان خود را نزد عیسی مسیح می بردند تا ( آنها را لمس کند).

در انجیل مقدس آمده که پیروان مسیح این افراد را مورد عتاب قرار داده و گفتند معلم آنان کارهای ( مهم تری ) از این دارد که وقتش را با کودکان بگذراند، اما مسیح از این عمل پیروانش برآشفت و گفت ( بگذارید کودکان خردسال نزد من بیایند و مانع آنان نشوید، چرا که قلمرو خداوند به آنان تعلق دارد. حقیقتی را به شما بگویم، هر آن کس که همچون کودک خردسالی وارد قلمرو خداوند نشود هرگز وارد آن نخواهد شد! ) و سپس این کودکان را در آغوش گرفت، دستش را روی آنان گذاشت و متبرکشان کرد.

شما خواهید آموخت که چگونه زبان اصلی عشق کودک خود را کشف کنید. ممکن است زبان اصلی او تماس فیزیکی نباشد، اما این مهم نیست. همۀ کودکان به نوازش نیاز دارند و والدین عاقلِ اکثر فرهنگ ها اهمیت لمس کودک شان را تشخیص می دهند. آنها همچنین می دانند که کودکان شان نیاز دارند از سوی سایر بزرگسالان مهم مانند پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، معلمان یا رهبران مذهبی لمس شوند. بله، کسانی که به زبان عشقِ فیزیکی سخن می گویند نوازش بیشتری نیاز دارند، اما همۀ کودکان برای این که حقیقت ( دوستت دارم ) را احساس کنند باید از سوی بزرگسالان لمس و نوزاش شوند.

بسیاری از مردم از برقراری تماس فیزیکی سالم با کودکان اجتناب می کنند زیرا می ترسند به آزار جنسی متهم شوند. این بسیار ناراحت کننده است. شاید ترس مانع از این شده که شما از طبیعی ترین تجلی عشق استفاده کنید. بله ما میدانیم که برخی از بزرگسالان رفتار جنسی منحرف و بیمار گونه ای داشته اند؛ این گونه افراد را باید تحت تعقیب قرار داد و مجازات کرد. اما هر کسی را که کودکی را در آغوش می گیرد نمی توان بیمار جنسی دانست. شاید لازم باشد ما احتیاط هایی بکنیم اما نباید اجازه دهیم ترس از متهم شدن مانع از ابراز محبت ما شود. شما باید بتوانید آزادانه کودکان تان را در آغوش بگیرید و ببوسید، و سایر بچه های کوچک تر افراد فامیل و نیز بچه هایی را که در حوزۀ کار و فعالیت تان هستند لمس و نوزاش کنید.