حداقل ورزش روزانه کودک | گهوارک

حداقل ورزش روزانه کودک | گهوارک

0 دیدگاه 30 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 750
حداقل ورزش روزانه عبارت است از 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط در تمام روزهای هفته یا به عبارت دیگر 2/5 ساعت در هفته.

 

مدت زمان ورزش

مدت زمان ورزش

شدت ورزش با مدت زمان ورزش رابطه دارد. نوجوانی ممکن است ورزشی را انتخاب کند که در زمان طولانی با شدت کم انجام دهد یا ورزشی انتخاب کند که در زمان کوتاه تری با شدت بیشتری ورزش کند.

برنامۀ ورزش و فعالیت نوجوانان باید بر پایۀ 150 دقیقه در هفته با شدت متوسط شروع گردد. این نوع ورزش موجب می شود که سلامت او تأمین گردد و از بیماریهایی که ممکن است تندرستی او را تهدید کند، جلوگیری شود. موقعی که نوجوان این سطح ورزش را به دست می آورد، بهتر است میزان و زمان ورزش را افزایش دهد و به حد 250 تا 300 دقیقه در هفته برساند تا به تدریج وزن او کم شود.

 

دفعات ورزش ( ورزش در تمام روزهای هفته )

بهترین روش ورزش کردن این است که ورزش در تمام روزهای هفته انجام گیرد تا این که سه روز در هفته و با شدت متوسط باشد، زیرا هر چه دفعات ورزش بیشتر باشد، مصرف انرژی بیشتر می گردد و نوجوان وزن خود را بیشتر از دست می دهد. از طرف دیگر ورزش روزانه، سبب می شود که نوجوان خود را با آن برنامه تطبیق دهد و به آن عادت کند. بنابراین هر نوجوان چاقی که مایل است وزن خود را از دست بدهد، باید هر روز و با میزان کافی به ورزش و فعالیت بپردازد.

 

شدت ورزش و تحرک

دلایل و شواهدی وجود دارد که هر چه تحرک و ورزش شدیدتر باشد، اثر آن بیشتر خواهد بود. شدت تحرک و ورزش باید بر پایۀ تعداد ضربان قلب باشد. نوجوانان سالم و آنهایی که تحت درمان با دارو نیستند، باید تعداد ضربان قلبشان هنگام ورزش به عدد 220 منهای سن آنها برسد. برای بعضی افراد مشکل است که تعداد ضربان قلب خود را هنگام ورزش لمس کنند و بشمارند. برای این افراد، دستگاه های نشانگری وجود دارد می توانند به مچ خود ببندند و تعداد ضربان قلب خود را ببینند.

 

 

نسبت افزایش ضربان قلب

تعداد دفعات در هفته

زمان ورزش

زمان ورزش در هفته

دائم

به دفعات

هفتۀ اول

 

هفتۀ پنجم

 

هفته دهم

55 تا 69 درصد

 

55 تا 69 درصد

 

55 تا 69 درصد

5 نوبت

 

5 نوبت

 

5 نوبت

10 دقیقه

 

20 دقیقه

 

30 دقیقه

10 دقیقه

 

2 نوبت هر بار 20 دقیقه

 

3 نوبت هر بار 10 دقیقه

50 دقیقه

 

100 دقیقه

 

150 دقیقه