خوابیدن کودک در رختخواب والدین | گهوارک

خوابیدن کودک در رختخواب والدین | گهوارک

0 دیدگاه 6 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1976
کودکی که هر شب در رختخواب مادر و پدر بخوابد، این تصور را ندارد که چون می ترسم نزد پدر و مادرم راحت ترم، پیش آنان می خوابم بلکه فکر می کند من و مامان و بابا هر سه می ترسیم، پس دنیا جای خطرناکی است همه باید به هم بچسبیم و با هم بخوابیم.

 کودک فقط در رختخواب والدین می خوابد:

کودک فقط در رختخواب والدین می خوابد

کودکی که هر شب در رختخواب مادر و پدر بخوابد، این تصور را ندارد که چون می ترسم نزد پدر و مادرم راحت ترم، پیش آنان می خوابد بلکه فکر می کند من و مامان و بابا هر سه می ترسیم، پس دنیا جای خطرناکی است همه باید به هم بچسبیم و با هم بخوابیم.

اگر او هر شب در رختخواب شما به خواب می رود، به احتمال فراوان با مشکلات زیر مواجه خواهید شد و به احتمال زیاد هر سه شما دچار کم خوابی می شوید و نمی توانید خوابی همراه با آرامش داشته باشید، مگر اینکه خوابتان بسیار سنگین باشد. کودکان در خواب نمی توانند خود را به فضای مشخصی محدود کنند و به احتمال زیاد بارها و بارها ضربات مشت و لگدشان را نثارتان خواهند کرد، در این حال شما و همسرتان هم مجبورید تنگ تر و تنگ تر بخوابید و شاید امکان تکان خوردن هم نداشته باشید.

گذشته از این، بچه ها ممکن است نیمه شب بازی کنند یا حرفی بزنند و از این کارها لذت ببرند. در نظر داشته باشید که شاید با خواباندن کودک در رختخواب خود از بعضی دردسرهای مربوط به خواب او خلاص شوید، اما بدون شک این راه حل خوبی برای این گونه مشکلات نیست.

توجه نمائید که در این حالت گفتگو، صمیمیت و رابطه خصوصی بین شما و همسرتان اگر تعطیل نشود، به حداقل خود خواهد رسید. بی تردید پدر و مادر حریمی دارند که فقط متعلق به خودشان است پس نباید با بچه دار شدن، زندگی عاطفی و جنسی شما و همسرتان به مخاطره بیفتد.

گاهی اوقات خوابیدن کودک در رختخواب والدین، پدر را از رختخواب دور کرده و او به اجبار روی مبل، زمین و یا در تخت کودک می خوابد. در این صورت رابطه زناشویی شما در معرض خطر است اگر به یکی از بچه ها اجازه دهید، در رختخواب شما بخوابد، به طور حتم نمی توانید این امتیاز را از کودکان دیگر دریغ کنید و این مسئله، وضعیت بسیار خطرناکی برای زندگی زناشویی شما محسوب می گردد.

حتی وقتی همسرتان در سفر بسر می برد، قانون ممنوعیت خوابیدن کودکان در رختخوابتان را نقض نکنید، در غیر این صورت آماده روبه رو شدن با دردسرها و مشکلات آتی باشید. درباره خوابیدن کودک در رختخواب والدین، اختلاف نظر بسیاری وجود دارد و از نظر ما بعید به نظر می رسد که روش مفید و مناسبی باشد.

تجربه نشان می دهد؛ اگر خوابیدن بچه در رختخواب والدین تبدیل به عادت هر شب شود، نوعی سرپوش گذاشتن بر سایر مشکلات است. البته می توانید به نشانه صمیمیت و نزدیکی، در مواقع خاصی به مانند روزهای تعطیل - اجازه بدهید که کودکان برای مدت کوتاهی به رختخواب شما بیایند ولی هرگز به آنان اجازه خوابیدن در رختخوابتان را ندهید.

راه حل : کنترل گریه شبانه، ماندن در رختخواب

راه حل این مشکل باید متناسب با سن کودکان باشد. اگر کودک نوپایتان چندین بار در طول شب بیدار می شود، گریه می کند و به همین دلیل او را در رختخواب خود می خوابانید؛ شیوه کنترل گریه شبانه را در پیش بگیرید. اگر فرزند شما بزرگ تر است و شب ها بیدار شده و خود را به رختخواب شما می رساند، شیوه ماندن در رختخواب را اجرا کنید.

در هر صورت اگر کودکتان مدتی طولانی برای مثال : پنج سال است که در رختخواب شما می خوابد، نباید توقع داشته باشید این عادت طی یک شب تغییر یابد.