قطره پدی لاکت نوزاد برای چیست؟

قطره پدی لاکت نوزاد برای چیست؟

0 دیدگاه 14 دی 1401 چاپ خبر بازدید: 80302
قطره پدی لاکت یک فرمول سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری بیوتیک) است که برای نوزادان و کودکان تا 2 سال مناسب است و حاوی مقادیر بالایی از 3 سویه باکتریایی ایمن و مفید به همراه فروکتولیگوساکاریدها به عنوان پری بیوتیک است که می تواند در حل مشکلاتی مانند قولنج نوزاد موثر باشد.

قطره پدی لاکت چیست؟

قطره پدی لاکت نوزادانقطره پدی لاکت یک فرمول سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری بیوتیک) است که برای نوزادان و کودکان تا 2 سال مناسب است و حاوی مقادیر بالایی از 3 سویه باکتریایی ایمن و مفید به همراه فروکتولیگوساکاریدها به عنوان پری بیوتیک است. مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده از مخلوط سویه ها می تواند در حل مشکلاتی مانند قولنج (نفخ) نوزاد موثرتر باشد. همچنین در صفحه بلاگ سایت گهوارک می توانید مطالب بیشتری در مورد قولنج نوزاد مطالعه کنید.

سویه و پری بیوتیک مورد استفاده شامل موارد زیر است:

لاکتوباسیلوس روتری

لاکتوباسیلوس رامنوسوس

بیفیدوباکتریوم اینفانتیس

موارد مصرف قطره پدی لاکت:

مصرف پروبیوتیک ها مثل قطره پدی لاکت در هر شرایطی می تواند مفید باشد، اما اثرات مفید این محصول در شرایط زیر مشهودتر است:
قولنج نوزادی(نفخ) و کولیک و دل درد
اسهال ویروسی و باکتریایی در نوزادان
✓اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک
رفلاکس نوزاد و عدم تحمل لاکتوز
عفونت های تنفسی
✓تقویت ایمنی بدن در زمان شیوع بیماری های عفونی و فصلی مانند سرماخوردگی

✓جلوگیری از یبوست

مقدار و نحوه استفاده از قطره پدی لاکت به چه صورت است؟

روزانه 5 تا 15 قطره می توانید داخل دهان نوزاد بچکانید یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اثرات فارماکولوژی و بالینی قطره پدی لاکت:

دستگاه گوارش انسان با جمعیت متنوعی از میکروب ها (فلور میکروبی) مستعمره شده است. این فلور میکروبی نه تنها عملکرد گوارشی دارد، بلکه در هموستاز اپیتلیوم روده و ایمنی ذاتی نیز نقش دارد. این تغییر میکروفلور در پاتوژنز بیماری های مختلف مانند عفونت ها، التهاب ها، آلرژی ها و اختلالات ایمونولوژیک موثر است. شناخت اهمیت میکرو فلور روده، استفاده از پروبیوتیک ها را برای ارتقاء و حفظ سلامت کلی افزایش داده است. پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که در صورت استفاده به مقدار کافی، فوایدی برای سلامتی میزبان دارند. لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم رایج ترین سویه های پروبیوتیک هستند. استرپتوکوک ترموفیلوس و ساکارومایسس بولاردی نیز به عنوان پروبیوتیک استفاده می شوند.

عوارض جانبی قطره پدی لاکت:

سویه های پروبیوتیک استفاده شده در این محصول بی خطر هستند. اکثر پروبیوتیک ها به عنوان عوامل GRAS (به طور کلی به عنوان ایمن شناخته می شوند) توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ثبت شده اند و بقیه توسط اروپا و ژاپن تایید شده اند. پروبیوتیک ها به خوبی تحمل می شوند و فقط می توانند در برخی از بیماران نفخ ایجاد کنند که معمولاً با استفاده مداوم بهبود می یابد. اگر این عارضه ادامه یافت یا بدتر شد، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

پروبیوتیک و پری بیوتیک چیست؟

هم پری بیوتیک ها و هم پروبیوتیک ها برای سلامت انسان مهم هستند. با این حال، آنها نقش های متفاوتی دارند:
پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در برخی غذاها یا مکمل ها یافت می شوند. آنها می توانند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند.
پری بیوتیک ها این مواد از انواع کربوهیدرات ها (بیشتر فیبر) که انسان قادر به هضم آنها نیست، به دست می آید. باکتری های مفید روده شما این فیبر را می خورند.
باکتری های روده که در مجموع به عنوان فلور روده یا میکروبیوتای روده نامیده می شود، بسیاری از وظایف مهم را در بدن انجام می دهند.
خوردن مقادیر متعادلی از پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها می تواند به شما اطمینان دهد که تعادل مناسبی از این باکتری ها برای حفظ سلامت میکروبیوتای روده خود دارید. که ترکیب پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها می شود پدی لاکت.

قطره پدی لاکت نوزاد چه داروهایی قولنج (نفخ) نوزادان را درمان می کنند؟

بهتر است در حد امکان از مصرف دارو برای نوزاد اجتناب کرد. در مواردی که نوزاد با اقداماتی که در مقاله قولنج کردن نوزاد ذکر شده بهتر نشد، می توان از داروهای زیر جهت تسکین درد استفاده کرد. باز هم تأکید می شود که کولیک شیرخواری یک پروسه طبیعی می باشد که علائم آن تنها با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

1- گریپ میکچر ( پس از یک ماهگی )

2- قطره های ضد نفخ ( دایمتین، کولیک پد، کولیک از و ... )

3- داروهای پروبيوتيک ( پديلاكت، بيوگايا، ... )

قابل ذكر است كه يک سری از بيماری ها از جمله؛ ريفلاكس معده به مری و آلرژی به لبنیات می تواند علائم بی قراری در شیرخوار ایجاد کند که گاهی افتراق آن از کولیک شیرخوارگی مشکل می باشد.

کولیک در نوزادان چگونه درمان می شود؟

هیچ درمانی برای از بین بردن قولنج نوزاد وجود ندارد. اما راه هایی وجود دارد که می توانید به کاهش یا جلوگیری از ان کمک کنید:

1- ابتدا مطمئن شوید که کودک شما گرسنه نیست.
2- مطمئن شوید که کودک شما یک پوشک تمیز دارد .
3- سعی کنید پس از شیر خوردن نوزاد آروغش را بگیرید.همچنین اگر نوزاد شما با شیشه شیر می‌خورد ، از شیشه‌های ضد نفخ استفاده کنید تا ببینید آیا به کودک شما کمک می‌کند هوای کمتری را ببلعد.
برخی از مادران شیرده متوجه شدند که حذف کافئین، لبنیات، سویا، تخم مرغ یا گندم از رژیم غذایی آنها کمک کننده است. قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید و هر بار فقط یک کار را متوقف کنید.
4- نوزاد را راه ببرید و به آرامی تکان دهید.
5- با کودک خود آواز بخوانید یا صحبت کنید.
6- به کودک پستانک بدهید.
7- کودک را سوار کالسکه کنید و راه ببرید.
8- کودک خود را نزدیک بدن خود نگه دارید و آرام و آهسته نفس بکشید.
9- به نوزاد حمام آب گرم بدهید.
10- به پشت نوزاد ضربه بزنید یا مالش دهید.
11- یکی از موثر ترین کارها این است که کودک خود را روی پاهای خود به شکم بخوابانید و پشت او را بمالید.
12- کودک خود را در یک تاب یا صندلی لرزان قرار دهید. حرکت ممکن است آرامبخش باشد.
13- کودک خود را در صندلی ماشین نوزاد در عقب ماشین قرار دهید و حرکت کنید. اغلب، حرکت ماشین آرامبخش است. همچنین پخش موسیقی از ضبط ماشین در برخی از نوزادان ارامبخشست.
لازم به ذکر است که برخی از نوزادان به تحریک کمتری نیاز دارند. نوزادان 2 ماهه و کوچکتر ممکن است قنداق کنند و به پشت در گهواره بخوابند و نورهای آن بسیار کم یا تاریک باشد. مطمئن شوید که قنداق خیلی سفت نباشد. هنگامی که کودک شروع به غلت زدن کرد، قنداق کردن را متوقف کنید.

تداخل دارویی:

مصرف همزمان آنتی بیوتیک ها با پروبیوتیک ها ممکن است اثربخشی پروبیوتیک ها را کاهش دهد. توصیه می شود مصرف آنتی بیوتیک ها و پروبیوتیک ها را حداقل 2 ساعت از هم جدا کنید.

احتیاط و هشدار:

در موارد زیر قبل از مصرف دارو به پزشک اطلاع دهید:
داشتن شرایط خاصی مانند نقص ایمنی و ایدز، مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یا شیمی درمانی، استفاده از کاتترهای وریدی، بیماری دریچه قلب، کولیت اولسراتیو فعال، سندرم روده کوتاه، علائم عفونت (مانند تب بالا، لرز و سرفه مداوم) و هرگونه سابقه دارویی. یا آلرژی غذایی
در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت (مانند تب بالا، لرز و سرفه مداوم) یا واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، دهان و زبان، سرگیجه شدید، سرفه، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. سفتی قفسه سینه و مشکل در تنفس.

موارد منع مصرف قطره پدی لاکت:

در صورت ابتلا به پانکراتیت حاد یا سابقه حساسیت به هر یک از اجزای محصول از مصرف این محصول خودداری کنید.

شرایط نگهداری:

با توجه به نتایج آزمایشات پایداری، مکمل های پروبیوتیک زیست تخمیر را می توان به مدت 2 هفته در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد نگهداری کرد، اما بهترین شرایط نگهداری این محصول در دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد (داخل یخچال) است. عمر مفید باکتری های پروبیوتیک را افزایش می دهد. این محصول را دور از رطوبت و نور خورشید و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. پس از باز شدن درب محصول تا 2 ماه در یخچال قابل نگهداری است.

دریافت نوبت پزشکان گهوارک