ایا نوشیدن چای در بارداری بی خطر است ؟

ایا نوشیدن چای در بارداری بی خطر است ؟

0 دیدگاه 26 فروردین 1402 چاپ خبر بازدید: 738
چای یکی از محبوب‌ ترین نوشیدنی‌ ها در سراسر جهان است و بسیاری از زنان در بارداری چای را به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم انتخاب می کنند.
بسیاری از مردم بر این باور می باشند که نوشیدن چای در دوران بارداری بی خطر است.

آیا نوشیدن چای در بارداری بی خطر است ؟

چای در دوران بارداری

چای یکی از محبوب‌ ترین نوشیدنی‌ ها در سراسر جهان است و بسیاری از زنان در دوران بارداری چای را به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم انتخاب می کنند.
بسیاری از مردم بر این باور می باشند که نوشیدن چای در دوران بارداری بی خطر است.
در دوران بارداری مصرف چای های کافئین دار را محدود کنید ، چای های سیاه، سبز، سفید، ماچا، چای و اولانگ همگی از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند. این چای ها حاوی کافئین هستند (یک محرک طبیعی) که باید در دوران بارداری محدود شود.

این مقاله نوشیدن چای در بارداری را مورد بحث قرار می دهد، از جمله اینکه در طول بارداری نوشیدن چه چای مناسب است و از خوردن کدام چای باید اجتناب شود.

چای چقدر کافئین دارد؟

یک فنجان معمولی چای بین 20 تا 48 میلی گرم کافئین دارد. مقدار دقیق آن به نوع چای، روش دم کردن و فرآوری برگ های چای بستگی دارد، اما به طور قابل توجهی کمتر از یک فنجان قهوه دم کرده است که حدود 95 تا 165 میلی گرم کافئین دارد.

در زیر برخی از چای ها همراه با کافئین موجود در یک یک فنجان را آورده ایم:

✓ ماچا: 60-80 میلی گرم

✓ چای اولانگ: 38-58 میلی گرم

✓ چای سیاه: 47-53 میلی گرم

✓ چای سفید: 25 تا 50 میلی گرم

✓ چای سبز: 29-49 میلی گرم

چرا مصرف چای در دوران بارداری خطرناک است؟

کافئین می تواند به راحتی از جفت عبور کند و به دلیل این که کبد کودک نابالغ است و در تجزیه کافین مشکل دارد، نوزادان احتمالاً عوارض جانبی ناشی از مقادیری از کافئین را تجربه می کنند که برای بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود.

تحقیقات نشان می دهد که نوزادانی که در دوران بارداری بیش از حد در معرض کافئین قرار می گیرند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای تولد زودرس یا با وزن کم هنگام تولد یا نقص مادر زادی باشند.

مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری نیز ممکن است خطر سقط جنین یا مرده زایی را افزایش دهد.

چای ها حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه هستند و به طور کلی نوشیدن آن در دوران بارداری بی خطر است. با این حال، ممکن است لازم باشد مصرف چای برای جلوگیری از مصرف بیش از حد کافئین در روز محدود شود.

میزان مجاز مصرف چای در بارداری چقدر هست ؟

چای های کافئین دار برای مادر بسیار مضر است و نباید مقدار کافین مصرفی در روز بیشتر از 200 میلی گرم باشد که این معادل 2 فنجان چای است. مصرف بیشتر ممکن است باعث مشکلاتی برای مادر و نوزاد می شود.

نوشیدن چه چای در دوران بارداری بی خطر است؟(بهترین چای در دوران بارداری)

چای زنجبیل:

زنجبیل معمولاً برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری استفاده می شود و مطالعات نشان داده اند که برای این منظور بی خطر و موثر است.

اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌ دهد ممکن است بر هورمون‌ های جنسی جنین تأثیر منفی داشته باشد. قبل از نوشیدن چای زنجبیل مصرف آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

چای نعناع فلفلی:

چای نعناع اغلب برای آرام کردن شکم ناراحت در دوران بارداری استفاده می‌ شود و بی‌خطر است.

چای سبز:

چای های سبز، از جمله چای های مرسوم برای نوشیدن در بارداری است. این دمنوش کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه دارند (حدود 25 گرم در فنجان در مقابل 100 گرم).

با این حال خود را به کمتر از سه فنجان چای سبز در روز محدود کنید. چای سبز سرشار از کاتچین است، موادی که می توانند از جذب کامل اسید فولیک توسط سلول ها جلوگیری کنند.

چای سیاه یا چای سفید:

این نوع چای محبوب، مانند چای سبز، برای نوشیدن در دوران بارداری بی خطر هستند. فقط به خاطر داشته باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا به عنوان مثال، چهار فنجان چای سیاه شما را به 200 میلی گرم کافئین روزانه می رساند.

دمنوش هایی که باید در بارداری از آنها اجتناب کرد

دمنوش های گیاهی که در صورت بارداری یا شیردهی باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

✓ دمنوش بابونه: نوشیدن منظم چای بابونه در دوران بارداری ممکن است منجر به جریان خون ضعیف در قلب کودک شود.
✓ گل گاوزبان
✓ دمنوش یونجه
✓ دمنوش ریشه شیرین بیان
✓ دمنوش رزماری
✓ دمنوش جعفری: در دوران بارداری از مصرف این دمنوش خودداری کنید. اگر مقدار زیادی بنوشید، ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد و بر رشد کودک شما تأثیر بگذارد.
البته این یک لیست کامل نیست، و یا ممکن است برخی از چای های گیاهی نیز ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که با داروها تداخل دارند. بنابراین همیشه برای مصرف یک گیاه خاص در دوران بارداری با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع :https://benli.ae/