7 نکته طلائی که قبل از خرید کالسکه نوزاد باید بدانید!

7 نکته طلائی که قبل از خرید کالسکه نوزاد باید بدانید!

0 دیدگاه 31 اردیبهشت 1402 چاپ خبر بازدید: 1046
یکی از وسایل مهمی که والدین برای نوزاد خود خریداری می کنند، کالسکه است. کالسکه کودک بخش بزرگی از زندگی شما می شود! کالسکه ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و این مهم است که کالسکه با نیازهای والدین مطابقت داشته باشد.

چگونه یک کالسکه مناسب برای کودک خود بخریم؟

کالسکه نوزاد

کالسکه زمانی که با ماشین سفر می کنید یا کودکتان را به پیاده روی می برید ضروری است. از آنجایی که کالسکه کودک برای همه والدین ضروری است. بیائید نکاتی را که باید هنگام خرید کالسکه در نظر بگیرید را بررسی کنیم. چیزی به عنوان "کالسکه کامل" وجود ندارد. به این دلیل که همه ما نیازها، سبک زندگی و بودجه متفاوتی داریم.

بهتر است قبل از خرید کالسکه با انواع کالسکه آشنا شوید:

انواع کالسکه

کالسکه ها انواع مختلفی دارند و اکثریت نیازهای والدین را پوشش می دهند، بنابراین شما باید بتوانید کالسکه ای پیدا کنید که کاملاً با سبک، بودجه و نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

در اینجا چند نوع کالسکه را معرفی کردیم:

کالسکه های تاشو موسوم به مسافرتی

به این کالسکه ها همه منظوره نیز گفته می شود. این مدل کالسکه ممکن است برای فعالیت های مختلفی مانند پیاده روی در اطراف محله یا سفر استفاده شوند. آنها معمولاً بسیار سبک هستند، می توانید آنها را تا کنید تا جمع و جور باشند و فضای زیادی نیاز ندارند.

کالسکه های چندکاره

این کالسکه ها که بعنوان صندلی ماشین، همچنین حمل کننده کریری هم کاربرد دارند که یک تکه هستند یا چند تکه. با استفاده از این کالسکه ها والدین یک کریر جدا دارند که در سنین نوزادی مورد استفاده است و می تواند روی کالسکه هم نصب شود.

کالسکه های چندکاره در بین والدین محبوب هستند، زیرا می توان از همان روز اول تولد از این کالسکه استفاده کنند. شما می توانید هر دو را از یک برند دریافت کنید یا با ترکیب مدل های مختلف از تولید کنندگان مختلف، کالسکه های چندکاره را بخرید.

کالسکه دوبل

این نوع کالسکه برای والدینی که دوقلو دارند گزینه مناسبی است. این مدل کالسکه انواع مختلفی دارد که صندلی ها پشت سرهم و یا در کنار هم هستند.

ویژگی مهم که قبل از خرید کالسکه باید به آن توجه کنید!

1.مدل استفاده از کالسکه

اولین عامل مهمی که هنگام انتخاب کالسکه باید در نظر بگیرید، سبک زندگی شما است. برای مثال، اینکه آیا بیشتر پیاده روی می کنید یا رانندگی می کنید؟

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

معمولا کجا پیاده روی می کنید؟

آیا کالسکه نیاز به جمع شدن و حمل و نقل دارد؟

آیا باید بتوانید از درهای باریک عبور کنید؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید به چه نوع کالسکه ای نیاز دارید و کدام ویژگی (مانند تعلیق، دوام چرخ و قابلیت تاشو) برای شما ضروری است.

2.سن نوزاد

بهتر است دنبال کالسکه ای باشید که به راحتی تغییر حالت دهد و یا با کریر تعویض شود. به این صورت کودک شما می تواند در یک صندلی به سبک صندلی یا کریر ماشین استراحت کند و هنگامی که رشد کرد، به طور یکپارچه به یک صندلی عمودی تبدیل شود.

یکی از نکات مهم انتخاب کالسکه این است که قابلیت تغییر جهت صندلی را داشته باشد، یعنی صورت کودک رو به شما باشد یا جلو.

3.ایمنی

ایمنی همیشه حرف اول را می زند، انتخاب کالسکه با ترمزهایی که استفاده از آن برای والدین آسان باشد ضروری است. امتحان کردن کالسکه به صورت حضوری راه بسیار خوبی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ترمز برای شما راحت است یا خیر.

4.ماندگاری

از انتخاب یک کالسکه با دوام و با کیفیت پشیمان نخواهید شد.

5.محافظت در برابر آفتاب و باران

مطمئن شوید که کالسکه ای که در نظر دارید دارای پوشش های بارانی و سایبان های آفتابی است که می توانند در صورت نیاز وصل و جدا شوند.

6.قطعات قابل شستشو

یک کالسکه عالی کالسکه ای است که بتوان آن را تمیز نگه داشت. توصیه می شود کالسکه ای را انتخاب کنید که پارچه آن قابل شستشو باشد و یا بتوان به سادگی آن را تمیز کرد.

7.سبد نگهداری از وسایل

یک کالسکه سبد دار انتخاب کنید تا بتوانید ساک کودک و حتی کیف خودتان را در سبد زیرین کالسکه قرار دهید.

نکات مهمی که در خرید باید به آن توجه داشت :

✓کالسکه که ترمز محکم و کمک فنرهای قوی داشته باشد مناسب تر است، زیرا این تجهیزات به راه بردن و توقف کامل کالسکه کمک می کند.

✓کالسه باید تحمل وزن کودک تا سن مورد نظر والدین را داشته باشد.

✓کالسکه ای بخرید که قابلیت جمع شدن و حمل راحت به خودرو شخصی و ... داشته باشد.

✓کالسکه ای بخرید که دارای کیف مخصوص حمل برای حمل راحت کالسکه بعد از جمع شدن باشد.

✓کالسکه ای بخرید که دارای قابلیت تغییر سیت و نشیمن گاه کالسکه به دو طرف رو به مادر و رو به بیرون باشد.