انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان خردسال

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان خردسال

0 دیدگاه 16 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 399
 اسباب بازی ها! وقتی هیچ کمبودی برای غافلگیری کودکتان با چیزهای سرگرم کننده وجود ندارد! قبل از شروع خرید، به یاد داشته باشید که می توان بدون خرید اسباب بازی های جدید، بازی کودک خود را جذاب نگه داشت. اما زمانی که به دنبال چیزی خاص هستید، قبل از برداشتن جدیدترین هدیه ها در قفسه ها باید چند نکته را در نظر بگیرید.

 اسباب بازی ها! وقتی هیچ کمبودی برای غافلگیری کودکتان با چیزهای سرگرم کننده وجود ندارد! قبل از شروع خرید، به یاد داشته باشید که می توان بدون خرید اسباب بازی های جدید، بازی کودک خود را جذاب نگه داشت. اما زمانی که به دنبال چیزی خاص هستید، قبل از برداشتن جدیدترین هدیه ها در قفسه ها باید چند نکته را در نظر بگیرید.

نکات برجسته:
هنگام انتخاب اسباب بازی های جدید برای فرزندتان، سعی کنید موارد زیر را پیدا کنید:
پشتیبانی از توسعه
تشویق به حل مسئله
جرقه خلاقیت و تخیل
تجربیات دنیای واقعی را ارائه دهید
فعالیت را تشویق کنید
همه اعضای خانواده می توانند لذت ببرند


برای تعیین اینکه آیا اسباب‌بازی‌های مورد علاقه فرزندتان به خاطر آورده شده یا حاوی سموم خطرناکی در پلاستیک یا رنگدانه‌ها هستند، کمی تحقیق کنید.
به یاد داشته باشید که بسیاری از اسباب بازی های پلاستیکی در نهایت به بیرون پرتاب می شوند و به اقیانوس ها یا محل های دفن زباله ما ختم می شوند. به دنبال اسباب بازی های سازگار با محیط زیست ساخته شده از مواد پایدار باشید.
هنگام خرید اسباب بازی های جدید چه نکاتی را باید در نظر گرفت
هر یک از والدین و مراقبان یک اسباب‌بازی کاملاً جدید ارائه می‌کنند که توجه فرزندشان را برای حدود ده دقیقه به خود جلب می‌کند، سپس می‌نشیند و گرد و غبار را جمع می‌کند. متأسفانه، بسیاری از اسباب‌بازی‌ها برای بازی طولانی‌مدت ساخته نشده‌اند و برخی حتی می‌توانند برای محیط زیست خطرناک یا مضر باشند. برای به دست آوردن بیشترین سود برای پول خود، فاکتورهای زیر را هنگام انتخاب اسباب بازی در نظر بگیرید.

سازگار با رشد:

به نقاط عطفی فکر کنید که کودک یا کودک نوپای شما هنگام جستجوی وسایل زمان بازی به سمت آنها کار می کند. به عنوان مثال، اسباب‌بازی‌هایی مانند حلقه‌های دندان درآوردن یا جغجغه‌هایی که از رشد حسی نوزادان حمایت می‌کنند، یا اسباب‌بازی‌های فشاری برای پرورش مهارت‌های حرکتی درشت کودکان نوپا.

مراقب اسباب‌بازی‌هایی باشید که ادعا می‌کنند توسعه را افزایش می‌دهند، اما در واقع فقط دستگاه‌های چند منظوره با رنگ‌ها، نورها، صداها و موسیقی هستند. به یاد داشته باشید که شما اسباب‌بازی‌هایی می‌خواهید که دعوت به خواستگاری کنند، نه اسباب‌بازی‌هایی که به سادگی سرگرم شوند. اگر اسباب‌بازی کسی باشد که همه کارها را انجام می‌دهد، آنقدر که ممکن است به نظر می‌رسد دوستدار رشد نیست.

حل مسئله را تشویق می کند:

اسباب بازی هایی که حس کنجکاوی را پرورش می دهند و کاوش را تشویق می کنند، برای ایجاد مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی عالی هستند. پازل ها، بلوک ها، فنجان های تودرتو، و خمیر بازی نمونه های خوبی از اسباب بازی ها هستند که به بچه های کوچک کمک می کند تا با رویکردها و راه حل های مختلف آزمایش کنند. سازهای کوبه ای (درام، کیبورد، بونگو، ماراکا) گزینه عالی دیگری هستند زیرا هماهنگی دست و چشم را ایجاد می کنند و چیزهایی مانند علت و معلول را آموزش می دهند.

جرقه خلاقیت و تخیل:

همه ما روزهای ساختگی را به یاد داریم! بهترین بخش در مورد تمرین تخیل این است که وانمود کردن آیتم های بازی می تواند مزایای رشدی زیادی را به همراه داشته باشد. پاداش: لزوماً مجبور نیستید چیزی بخرید تا بازی وانمودی را تشویق کنید!

بچه‌ها می‌توانند با لباس‌های کهنه آرایش کنند و یک جعبه مقوایی بزرگ می‌تواند ناگهان به یک کشتی دزدان دریایی یا یک ماشین مسابقه تبدیل شود. اسباب‌بازی‌های باز، که اسباب‌بازی‌هایی هستند که می‌توان با آنها به روش‌های مختلف بازی کرد، برای تقویت خلاقیت نیز عالی هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از ابزارهای طراحی، عروسک ها، خانه های عروسک، کاشی های مغناطیسی، بلوک ها، لگوها و مجسمه های چوبی.

تجربیات دنیای واقعی را ارائه می دهد:

اسباب‌بازی‌هایی که کپی اقلام دنیای واقعی هستند، مانند کلید ماشین، تلفن، اجاق گاز، غذا و ظروف، می‌توانند به کودک شما کمک کنند تا از طریق تقلید بیاموزد و بفهمد این اشیا در جهان چگونه کار می‌کنند. این نسخه‌های کوچک‌تر از چیز واقعی نیز می‌توانند رشد را تقویت کنند، مانند زمانی که از مهارت‌های حرکتی ظریف برای «پختن» ناهار شما یا مهارت‌های زبانی برای «صحبت کردن» با مادربزرگ در تلفن بازی‌شان استفاده می‌کنند.

جنب و جوش کودک را بیشتر می کند:

حرکت باعث کسب مهارت و ارتقای استقلال می شود. سعی کنید از اسباب بازی هایی استفاده کنید که به کودک شما اجازه می دهد تا فعال باشد. اسباب بازی های کلاسیک مانند توپ، حباب، واگن و سه چرخه برای ایجاد مهارت های حرکتی مانند لگد زدن، دویدن، پریدن و حفظ تعادل عالی هستند.

سرگرمی برای همه:

بچه ها از بازی والدین و خواهر و برادرها که با آنها بازی می کنند، مزایای زیادی به دست می آورند. سعی کنید اسباب بازی ها یا بازی های بین نسلی را پیدا کنید که همه اعضای خانواده را تشویق به مشارکت کند. دفعه بعد که به دنبال چیزی سرگرم کننده برای فرزندتان هستید، از خود بپرسید: "من می خواهم چه بازی کنم؟"

ایمنی و محیط زیست:

آخرین اما نه کم اهمیت، ایمنی و محیط زیست را هنگام انتخاب اسباب بازی در نظر بگیرید. کمی تحقیق کنید و مشخص کنید که آیا اسباب‌بازی‌های مورد علاقه فرزندتان به خاطر آورده شده است یا حاوی سموم خطرناکی در پلاستیک یا رنگدانه است. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که بسیاری از اسباب بازی های پلاستیکی در نهایت به بیرون پرتاب می شوند و به اقیانوس ها یا محل های دفن زباله ما ختم می شوند. به دنبال اسباب بازی های سازگار با محیط زیست ساخته شده از مواد پایدار باشید.

فراموش نکنید که برنامه gahvarak را برای هزاران فعالیت بزرگ رشدی که اسباب‌بازی‌هایی مانند مداد رنگی، بلوک، توپ، حباب، عروسک و موارد دیگر را به نمایش می‌گذارند، بررسی کنید!

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید