کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها

کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها

0 دیدگاه 16 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 349
کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها فشار دوستان والدین و مراقبان اغلب از فکر فشار همسن و سالهایشان به هم می ریزند. این جرقه دید کودکانی را ایجاد می کند که توسط دوستانشان برای انجام کاری خطرناک، بی رحمانه یا ساده احمقانه تحت فشار قرار می گیرند. همسالان به طور باورنکردنی بر بچه های سن مدرسه تأثیرگذار هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از این متقاعد کردن می تواند مثبت باشد. این وظیفه والدین است که به بچه ها کمک کنند یاد بگیرند که چگونه در برابر فشار منفی همسالان مقاومت کنند و به دوستی هایی که بر زندگی آنها تأثیر مثبت می گذارد متمایل شوند.

کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها

فشار دوستان والدین و مراقبان اغلب از فکر فشار همسن و سالهایشان به هم می ریزند. این جرقه دید کودکانی را ایجاد می کند که توسط دوستانشان برای انجام کاری خطرناک، بی رحمانه یا ساده احمقانه تحت فشار قرار می گیرند. همسالان به طور باورنکردنی بر بچه های سن مدرسه تأثیرگذار هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از این متقاعد کردن می تواند مثبت باشد. این وظیفه والدین است که به بچه ها کمک کنند یاد بگیرند که چگونه در برابر فشار منفی همسالان مقاومت کنند و به دوستی هایی که بر زندگی آنها تأثیر مثبت می گذارد متمایل شوند.

نکات برجسته:


این وظیفه والدین است که به بچه ها کمک کنند یاد بگیرند که چگونه در برابر فشار منفی همسالان مقاومت کنند و به دوستی هایی که بر زندگی آنها تأثیر مثبت می گذارد متمایل شوند.
فشار مثبت همسالان زمانی است که افراد دیگران را در همان سن یا گروه اجتماعی تشویق می کنند که به شیوه ای مثبت یا سودمند رفتار کنند یا فکر کنند.
فشار منفی همسالان زمانی است که همسالان بچه ها را تحریک می کنند و آنها را به انجام کاری مضر یا مضر برای خود یا دیگران تشویق می کنند.
در اینجا چند راه برای کمک به فرزندتان برای کنترل فشار همسالان آورده شده است:
با آنها در مورد معنای دوست خوب بودن صحبت کنید.
بگذارید بدانند نه گفتن اشکالی ندارد.
در مورد حلقه های اجتماعی آنها بپرسید و با دوستان آنها آشنا شوید.
خطهای ارتباط را باز نگه دار.


فشار مثبت همتایان چیست؟
فشار مثبت همسالان زمانی است که افراد دیگران را در همان سن یا گروه اجتماعی تشویق می کنند که به شیوه ای مثبت یا سودمند رفتار کنند یا فکر کنند. برای مثال، فشار مثبت همسالان زمانی است که دوستان به فرزند شما الهام می‌دهند:

ورزش کنید و سالم بخورید.
روی دانشگاهیان تمرکز کنید.
با دیگران مهربان باشید.
هوشمندانه انتخاب کنید
در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های والدین و روان‌شناسی اجتماعی به این «فشار» مثبت همسالان می‌گویند، این در واقع نوعی حمایت، تشویق و الهام از همسالان در یک حلقه اجتماعی سالم است.

فشار منفی همتایان چیست؟
فشار منفی همسالان زمانی است که همسالان بچه ها را تحریک می کنند و آنها را به انجام کاری مضر یا مضر برای خود یا دیگران تشویق می کنند. با فشار منفی همسالان، کودکان ممکن است متقاعد شوند:

بچه های دیگر را در مدرسه اذیت یا اذیت کنید.
توصیه های والدین را نادیده بگیرید
درگیر فعالیت های خطرناک، مانند امتحان کردن مواد مخدر یا الکل.
نسبت به معلمان یا سایر بزرگسالان بی احترامی کنید.
فشار منفی همسالان می تواند تأثیرات پایداری بر رشد کودک داشته باشد و او را از والدین، معلمان و سایر گروه های اجتماعی منزوی کند. به همین دلیل است که برای والدین و مراقبان بسیار مهم است که به کودکان کمک کنند تا در سنین پایین نحوه انتخاب راه درست را با همسالان خود بیاموزند.

نکاتی برای کمک به کودکان در مدیریت فشار همسالان


صرفاً گفتن به کودک که «با جمعیت نامناسب معاشرت نکند» به نظر رویکردی محکم برای رسیدگی به فشار همسالان است، اما متأسفانه، همیشه به این سادگی نیست! شما می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید توانایی تعیین مرزها، تصمیم‌گیری هوشمندانه و ایستادگی در برابر نیروهای منفی اجتماعی را افزایش دهد - و این به زمان و درس‌های معنادار زندگی نیاز دارد. به طور کلی، آموزش به کودکان برای مدیریت فشار منفی همسالان یک سفر طولانی است، و با حرکت آنها از دبیرستان به دبیرستان و حتی دانشگاه تغییر خواهد کرد.

در اینجا چند راه برای کمک به فرزندتان برای مدیریت فشار همسالان وجود دارد:

با آنها در مورد معنای دوست خوب بودن صحبت کنید

دوستی ها تأثیر قوی بر سلامت روحی و جسمی، عزت نفس و شادی کودک دارند. به همین دلیل، شما می خواهید فرزندتان بتواند معنای دوست خوب بودن را تشخیص دهد. این نه تنها به آنها در انتخاب افراد مثبت کمک نمی کند. همچنین به آنها کمک می کند تا دوست خوبی برای دیگران باشند. تاکید کنید که چگونه یک دوست خوب می تواند حمایت کند و مهربان باشد، حتی زمانی که شما چشم به چشم نمی بینید. دوستی به این نیست که همیشه در یک صفحه باشی، بلکه به این معناست که یکدیگر را از طریق تفاوت ها بپذیریم.

بگذارید بدانند نه گفتن اشکالی ندارد

بچه ها به راهنمایی نیاز دارند که چگونه در مقابل فشارهای اجتماعی بایستند، به ویژه در موقعیت هایی که ممکن است خطرناک باشد. از آنها بپرسید که آیا می دانند تحت فشار قرار گرفتن برای انجام کاری که نمی خواهند انجام دهند چه احساسی دارد یا اینکه آیا در گذشته در چنین موقعیتی بوده اند. همچنین تمرین نقش آفرینی در سناریوهای فشار همسالان برای کمک به آنها برای یافتن کلمات مناسب برای تعظیم از یک موقعیت استرس زا یا مضر می تواند مفید باشد.

در مورد حلقه های اجتماعی آنها بپرسید و دوستان آنها را بشناسید

به یاد داشته باشید که پرسیدن در مورد دوستان فرزندتان و آشنایی با آنها، مزاحم یا "پرورش" محسوب نمی شود. درک نحوه کار حلقه های اجتماعی آنها و همتایان آنها که به آنها گرایش دارند می تواند به شما کمک کند آنها را در مسیر درست هدایت کنید. برای والدین بحث در مورد دوستی های فرزندشان (مثلاً اینکه چه کسانی هستند، چگونه انجام می دهند، از چه فعالیت هایی لذت می برند) به همان اندازه مهم است که در مورد موضوعات مدرسه یا تکالیف صحبت کنند.

خطهای ارتباط را باز نگه دار

مهمتر از همه، شما می خواهید فرزندتان احساس راحتی کند که برای هدایت فشار همسالان نزد شما بیاید. این شامل باز نگه داشتن خطوط ارتباطی، حفظ آرامش در موقعیت‌های پرتنش، اعتراف به سختی‌ها و توانمندسازی آنها برای یافتن راه‌حل‌های خود است.

وقتی بچه ها روابط قوی و قابل اعتمادی با والدین و مراقبان خود دارند 

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید