ترس کودک از تزریق آمپول

ترس کودک از تزریق آمپول

0 دیدگاه 19 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 6285
بیایید بدون ترس با آن روبرو شویم - بسیاری از بزرگسالان از فکر آمپول زدن می لرزند، بنابراین جای تعجب نیست که اکثر بچه های جوان کاملاً از آنها وحشت دارند. اما از آنجایی که واکسن‌ها و داروهای تزریقی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند، یافتن راه‌هایی برای آرامش کودکان در زمان مواجهه با آن تزریق و آمپولها ضروری است.

بیایید بدون ترس با آن روبرو شویم - بسیاری از بزرگسالان از فکر آمپول زدن می لرزند، بنابراین جای تعجب نیست که اکثر بچه های جوان کاملاً از آنها وحشت دارند. اما از آنجایی که واکسن‌ها و داروهای تزریقی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند، یافتن راه‌هایی برای آرامش کودکان در زمان مواجهه با آن تزریق و آمپولها ضروری است.

نکات برجسته:


از آنجایی که واکسن ها و داروهای تزریقی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری و درمان بیماری ها دارند، یافتن راه هایی برای آرامش کودکانی که از سوزن می ترسند بسیار مهم است.


در اینجا چند نکته برای کمک به کودکان برای مقابله با شلیک وجود دارد:
صادق باشید.
آرام بمانید.
عوامل حواس پرتی فراهم کنید.
قبل از تزریق نقشه راه را تمرین کنید.
توضیح دهید که چرا آمپول لازم است.
تعریف و تمجید و جوایز کوچک ارائه دهید.
نکاتی برای کمک به کودکان برای مقابله با ترس از آمپول 


برای نوزادان، عکس ها می توانند بسیار کمتر نمایشی باشند. چند چهره احمقانه یا خواندن آهنگ مورد علاقه آنها می تواند برای پرت کردن حواس آنها کافی باشد. با این حال، اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است که از وضعیت آگاه باشد، حواس پرتی می تواند فوق العاده رایج باشد. در اینجا چند نکته برای کاهش این ترس ها و آرامش کودکان در زمان تزریق وجود دارد.

با آنها صادق باشید:

می تواند بسیار استرس آور باشد که حقیقت را در مورد یک آمپول زدن  پنهان کنید. نبردها معمولاً از لحظه‌ای شروع می‌شوند که بچه‌ها در مورد قرار ملاقات در انتظار آمپول می‌شوند. با این حال، دروغ گفتن در مورد آن می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. اگر به فرزندتان بگویید که بعد از مهدکودک برای بستنی بیرون می روید، اما ناگهان به مطب پزشک می رود، می تواند بی اعتمادی ایجاد کند و احساس امنیت کمتری در او ایجاد کند.

آرام و مطمئن باشید:

بچه ها از احساسات ما تغذیه می کنند. اگر آنها احساس کنند که شما عصبی هستید یا ترس و استرس را پیش بینی می کنید، می توانند به سرعت بیشتر بترسند. اما اگر خونسرد، خونسرد و خونسرد بمانید، می توانید کمی اعتماد به نفس به فرزندتان بدهید.

چند روز قبل از آمپول و تزریق تمرین کنید:

بسیاری از کودکان از تمرین چند روز قبل از تزریق واقعی سود می برند، به خصوص اگر 4 سال یا بزرگتر باشند. در این تمرین نقش‌آفرینی، می‌توانید ابتدا اجازه دهید فرزندتان دکتری باشد که به شما کمک می‌کند (این زمانی است که شجاعت خود را به نمایش می‌گذارید) و سپس فرصتی برای آماده شدن برای روز بزرگ به فرزندتان بدهید.

توضیح دهید که چرابه  آنها آمپول میزنید:

وقتی بچه ها بالغ می شوند، هوس درک عمیق تری از زندگی می کنند. توضیح دادن اینکه چرا آنها عکس می گیرند می تواند به آنها کمک کند تا در مورد آن بیشتر بیاموزند. توضیحات واضح و مختصر می تواند تا حدودی ترس از ناشناخته ها را از بین ببرد.

عوامل حواس پرتی را فراهم کنید.

حواس پرتی می تواند برای بچه های جوانی که از تزریق می ترسند نعمت باشد. حواس پرتی می‌تواند به شکل اسباب‌بازی‌ای باشد که از خانه آورده‌اید، با هم آهنگی می‌خوانیم، یا در حالی که منتظر آمپول زدن هستند، یک جوک کوبنده می‌گوییم. همچنین می توانید از فرزندتان بخواهید چیزی را برای شما تعریف کند، مانند غذا یا مکان مورد علاقه اش، تا به او کمک کنید روی چیز دیگری تمرکز کند.

داشتن خواهر و برادر یا دوست:

داشتن یک دوست یا یک خواهر و برادر در کنار قرار ملاقات نیز می تواند حواس را پرت کند و احساس امنیت را در یک مکان ناآشنا ایجاد کند. علاوه بر این، گاهی اوقات بچه‌های بزرگتر تشویق می‌شوند که وقتی همسالانشان در اطراف هستند، چهره‌ای شجاع داشته باشند.

در صورت نیاز اتاق را ترک کنید:

اگر در روحیه شما تاثیر میگذارد، هیچ یک از ترفندها کارساز نیست، و منظره کودک کوچکتان که از ترس جیغ می‌زند، شما را ناراحت می‌کند - کاملاً اشکالی ندارد که اتاق را ترک کنید و به متخصصان پزشکی اجازه دهید آن را مدیریت کنند. پزشکان و پرستاران اطفال برای مدیریت این موقعیت‌ها آموزش دیده‌اند، بنابراین دریغ نکنید که به خودتان نفس بکشید و در صورت نیاز از اتاق خارج شوید. قبل از اینکه بفهمی تمام می شود!

تشویق و جوایز کوچک ارائه دهید:

پس از پایان تزریق، آنها را تشویق کنید! به آنها بگویید که چقدر به آنها افتخار می کنید و چقدر شجاع هستند. جوایز کوچک مانند برچسب یا سفر به پارک نیز می تواند معجزه کند. تمجید و پاداش می تواند به آنها کمک کند تا به جای ترس، موقعیت را با سرگرمی و مثبت اندیشی مرتبط کنند.

ممکن است فرزند شما هرگز و هرگز نخواسته باشد، اما با چند ترفند و عشق فراوان، می توانید به او کمک کنید که هر بار کمتر از آن بترسد.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید