”>
نوزادان نام خود را می دانند

نوزادان نام خود را می دانند

0 دیدگاه 20 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 334
نام کودک اگر به آن فکر کنید، نام کودکتان اولین هدیه به او از طرف شماست! و از آنجایی که شما به احتمال زیاد زمان زیادی را صرف این هدیه کرده اید، احتمالاً از خود می پرسید که چه زمانی فرزند شما شروع به تشخیص نام خود می کند.

نام کودک اگر به آن فکر کنید، نام کودکتان اولین هدیه به او از طرف شماست! و از آنجایی که شما به احتمال زیاد زمان زیادی را صرف این هدیه کرده اید، احتمالاً از خود می پرسید که چه زمانی فرزند شما شروع به تشخیص نام خود می کند.

نکات برجسته:


ممکن است به نظر برسد که نوزادان به نام خود واکنش نشان می دهند، اما این یک واکنش طبیعی به محرک ها است.
حتی اگر نوزادان توانایی تشخیص نام خود را ندارند، گفتن نام خود را اغلب و با لحن گرم و محبت آمیز می تواند به آنها کمک کند تا آن را یاد بگیرند.

بین 5 تا 7 ماهگی، نوزادان شروع به تشخیص می کنند که صداها با اشیاء یا فعالیت های خاص مطابقت دارند و این شامل نام خود آنها نیز می شود.


اگر کودک شما در سن 9 ماهگی به نام خود پاسخ نمی دهد، ایده خوبی است که برای راهنمایی با پزشک اطفال گهوارک  تماس بگیرید.


واکنش های نوزاد


نوزاد شما به طور طبیعی به صدای شما پاسخ می دهد. در واقع، شنوایی نوزاد در حدود 24 هفته در رحم رشد می کند، که به آنها امکان می دهد صدای صدای مادر خود را یاد بگیرند و حتی زبان مادری او را تشخیص دهند. وقتی با کودک خود صحبت می کنید، به او لبخند می زنید یا از نام او استفاده می کنید، معمولاً با چرخش، لبخند، تماس چشمی یا نوعی حرکت واکنش نشان می دهد. این واکنش ممکن است باعث شود فکر کنید که آنها به نام خودشان پاسخ می‌دهند، اما در حالی که این پاسخ‌ها معنی‌دار و نشانه‌ای از رشد هستند، کودک شما به سادگی به محرک‌ها واکنش نشان می‌دهد. حتی اگر ممکن است نام آنها را میلیون ها بار در روز بگویید، آنها هنوز اهمیت این کلمه خاص را نمی دانند.

وقتی نوزادان نام خود را می شناسند


حتی اگر نوزادان فوراً نام خود را یاد نمی‌گیرند، ما از شما دعوت می‌کنیم که از لبخندها، صداها، نگاه‌ها و لگدهای کوچکی که با شنیدن آن می‌شنوند جشن بگیرید! این نوع تعاملات برای توسعه آنها بسیار مهم و ضروری هستند. بین 5 تا 7 ماهگی، آنها شروع به تشخیص می کنند که صداها با اشیاء یا فعالیت های خاص مطابقت دارند و این شامل نام خود می شود. در حوالی این زمان، نوزادان معمولاً به سمت کسی که نام آنها را صدا می کند، برمی گردند یا نگاه می کنند. البته تشخیص نام برای برخی از نوزادان زودتر و برای برخی دیگر دیرتر اتفاق می افتد. اگر کودک شما در سن 9 ماهگی به نام یا نشانه های دیگر پاسخ نمی دهد، یا الگوهای متناقضی در ارتباطات خود نشان می دهد، ایده خوبی است که برای راهنمایی با پزشک اطفال گهوارک تماس بگیرید.

چگونه به کودک خود کمک کنیم تا نام خود را بیاموزد


برای کمک به کودک شما که یاد بگیرد نام خود را تشخیص دهد، تکرار بسیار مهم است. مانند یادگیری تقریباً هر مهارتی، هر چه بیشتر تمرین و تکرار شود، یادگیری آن آسان‌تر است. هنگام انجام هر فعالیتی با هم، از استفاده از نام آنها دریغ نکنید. به عنوان مثال، «آیا آریا نیاز به تعویض پوشک دارد؟ من فکر می کنم آریا به یکی نیاز دارد! در مورد یک پوشک تمیز چه احساسی داری، آریا؟ شاید احمقانه به نظر برسد، اما موثر است! همچنین به جلوگیری از استفاده از نام مستعار در چند ماه اول زندگی کمک می کند. البته، مجبور نیستید خود را از گفتن این که چقدر دوست دارید «اورا بخورید» منع کنید. این ابراز عشق مطمئناً ضرری نخواهد داشت! اما گفتن نام خود را اغلب و با لحن گرم و محبت آمیز به آنها کمک می کند تا نام خود را با عشق و امنیت تداعی کنند و درک کنند که این کلمه منحصر به فرد به آنها اشاره دارد.

یادگیری نام او اولین قدم فرزند شما به سمت استقلال و کشف هویت او و نقطه عطف بسیار ویژه ای برای جشن گرفتن است.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید