”>
آروغ نوزاد

آروغ نوزاد

0 دیدگاه 28 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 1016
آروغ نوزادتان اگر پدر و مادر جدیدی هستید، آروغ زدن نوزاد در چند ماه آینده به طبیعت دوم تبدیل خواهد شد. اما داشتن چند نکته مفید در مورد اصول اولیه آروغ زدن نوزاد ضرری ندارد! در اینجا یک راهنمای سریع در مورد چگونگی آروغ زدن موفقیت آمیز کودک و چرایی اهمیت آن وجود دارد.

آروغ نوزادتان اگر پدر و مادر جدیدی هستید، آروغ زدن نوزاد در چند ماه آینده به طبیعت دوم تبدیل خواهد شد. اما داشتن چند نکته مفید در مورد اصول اولیه آروغ زدن نوزاد ضرری ندارد! در اینجا یک راهنمای سریع در مورد چگونگی آروغ زدن موفقیت آمیز کودک و چرایی اهمیت آن وجود دارد.

نکات برجسته:
از آنجایی که ماهیچه های شکم آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده است، نوزادان باید آروغ بزنند تا زمانی که بتوانند این کار را به تنهایی انجام دهند، که معمولاً حدود 7 تا 9 ماهگی است.


نوزادان را می توان در موقعیت های مختلف آروغ زد، مانند بالای سینه، در حالت نشسته یا روی پاهای شما. برای دستورالعمل های مربوط به هر موقعیت به زیر مراجعه کنید.


چند بار آروغ زدن کودک به برنامه تغذیه او بستگی دارد.
همانطور که نوزادان رشد می کنند، هوای کمتری را در حین تغذیه می بلعند، به این معنی که نیازی به آروغ زدن آن ها نیست.


چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟
بدون آزاد شدن شیرین آروغ، کودک شما می تواند شکم درد ناشی از گاز گرفتگی در شکم را تجربه کند. همچنین اگر نوزادان آروغ نزنند، پیش از پایان شیردهی، اغلب تف می‌اندازند، گاز می‌گیرند، خواب خود را از دست می‌دهند یا احساس سیری می‌کنند. از آنجایی که نوزادان به طور طبیعی هنگام شیر خوردن هوا را می بلعند، آروغ زدن به یک مراسم ضروری و معمول در چند ماه اول زندگی تبدیل می شود. از آنجایی که ماهیچه های شکم آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده است، آنها به والدین و مراقبان نیاز دارند تا آنها را آروغ بزنند تا زمانی که بتوانند به تنهایی از پس آن برآیند، که معمولاً حدود 7 تا 9 ماه است.

چگونه کودک خود را آروغ بزنید
در اینجا یک راهنمای سریع در مورد نحوه صحیح آروغ زدن کودک روی سینه آورده شده است:

چه در حالت ایستاده و چه در حالت نشسته عمودی، پارچه ای را روی شانه خود قرار دهید و کودک را به سینه خود نگه دارید تا چانه او روی شانه شما قرار گیرد.
در حالی که با یک دست کودک خود را حمایت می کنید، از دست دیگر برای ضربه زدن به پشت کودک خود استفاده کنید. حجامت کردن دست هنگام نوازش می تواند گزینه نرم تری نسبت به کف دست صاف و باز باشد.
نوازش های ملایم معمولاً خوب کار می کنند، اما مالش آرام پشت کودک یا نوازش کمی محکم تر نیز می تواند به آروغ زدن او کمک کند.
به یاد داشته باشید که طبیعی است که نوزادان هنگام آروغ زدن آب دهان خود را بیرون بیاورند. با این حال، اگر متوجه شدید که ماهیچه‌های آن‌ها منقبض می‌شوند و تف کردن بیشتر شبیه استفراغ است، حتماً با پزشک اطفال خود تماس بگیرید. اگر کودک شما پس از این مراحل آروغ نزده است، سعی کنید او را به موقعیت دیگری ببرید.

سایر موقعیت های آروغ زدن نوزاد
وضعیت قفسه سینه که در بالا توضیح داده شد، یکی از رایج ترین حالت ها برای آروغ زدن نوزادان است، اما می توان آنها را به روش های زیر نیز آروغ کرد:

وضعیت نشستن

کودک خود را در حالت نشسته در دامان خود نگه دارید. هنگام استفاده از این وضعیت، مهم است که مطمئن شوید سر و چانه آنها حمایت می شود، زیرا آنها کاملاً آماده نیستند که سر خود را بالا نگه دارند.
با استفاده از یک دست، سینه و سر کودک خود را بگیرید. مطمئن شوید که دست شما چانه آنها را حجامت می کند نه گلویشان را در حالی که پاشنه دستتان روی سینه آنها قرار دارد.
با دست دیگر به آرامی به پشت نوزادتان ضربه بزنید.


موقعیت جسمی نوزاد

در حالت نشسته، کودک خود را در حالی که شکمش رو به پایین است، روی پاهای خود بخوابانید. در یک پا، سر آنها باید به طرفین چرخانده شود، در حالی که شکم آنها روی پای دیگر شما قرار دارد.
اطمینان حاصل کنید که سر آنها حمایت می شود و کمی بالاتر از سینه آنها قرار می گیرد.
با دست دیگر به آرامی به پشت نوزادتان ضربه بزنید.


چه زمانی باید کودک خود را آروغ بزنید؟
روال آروغ زدن شما به برنامه تغذیه کودک شما بستگی دارد. برای مادران شیرده، می توانید هنگام تعویض از یک سینه به سینه دیگر، کودک خود را آروغ بزنید. اگر به نظر می رسد که کودک شما دمدمی مزاج یا مشتاق به توقف غذا خوردن است، می توانید قبل از تعویض، آروغ زدن را امتحان کنید. اگر با شیر خشک تغذیه می‌کنید، می‌توانید وسط شیشه شیر یا بعد از هر ۲ تا ۳ اونس آروغ بزنید. مجدداً، اگر کودک شما به غذا خوردن علاقه ای ندارد یا کمی بداخلاق به نظر می رسد، سعی کنید در طول شیر خوردن به طور متناوب آروغ بزنید.

همانطور که کودک شما رشد می کند، ممکن است متوجه شوید که او به اندازه قبل آروغ نمی زند. این معمولاً به این معنی است که آنها هنگام تغذیه هوای کمتری را می بلعند. در حدود ماه های 7 تا 9، سیستم گوارش آنها توسعه یافته تر می شود، به این معنی که آن آروغ های کوچک (یا آروغ های بزرگ!) را خواهید شنید که خود به خود آزاد می شوند.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید