شنوایی نوزاد حدود 24 هفته در رحم رشد می کند، که به آنها اجازه می دهد صدای صدای مادر خود را یاد بگیرند و بتوانند زبان مادری خود را تشخیص دهند.”>
شنوایی نوزاد

شنوایی نوزاد

0 دیدگاه 29 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 715
مطالعات نشان می دهد که وقتی نوزادان به دنیا می آیند، قبلاً دانشی در مورد زبان، ترجیحات غذایی و احساسات به دست آورده اند.
شنوایی نوزاد حدود 24 هفته در رحم رشد می کند، که به آنها اجازه می دهد صدای صدای مادر خود را یاد بگیرند و بتوانند زبان مادری خود را تشخیص دهند.

در gahvarak همه ما به دنبال تقویت یادگیری کودک شما از لحظه تولد او هستیم. اما این زمانی نیست که یادگیری شروع می شود. در واقع، وقتی او به دنیا می‌آید، از قبل دانشی در مورد زبان، ترجیحات غذایی و احساسات کسب کرده است.

در اینجا برخی از اکتشافات شگفت انگیز حاصل از تحقیقات در مورد آنچه نوزادان در رحم می آموزند آورده شده است.

نکات برجسته:
مطالعات نشان می دهد که وقتی نوزادان به دنیا می آیند، قبلاً دانشی در مورد زبان، ترجیحات غذایی و احساسات به دست آورده اند.
شنوایی نوزاد حدود 24 هفته در رحم رشد می کند، که به آنها اجازه می دهد صدای صدای مادر خود را یاد بگیرند و بتوانند زبان مادری خود را تشخیص دهند.
هنگام شروع غذاهای جامد، نوزادان طعم هایی را ترجیح می دهند که در رحم مادرشان هنگام غذا خوردن چشیده اند.
محققان ارتباطی بین احساسات مادران باردار و سلامت روان کودکان پیدا کردند. به عنوان مثال، جنین هایی که در معرض سطوح بالایی از استرس مادر قرار می گیرند، احتمال بیشتری دارد که در مراحل بعدی زندگی دچار اختلالات اضطرابی یا استرس شوند.
این یافته ها می تواند زنان را تشویق کند تا با نوزادان خود صحبت کنند و آواز بخوانند، از تغذیه آنها بیشتر آگاه باشند و بر سلامت عاطفی خود در دوران بارداری تمرکز کنند.


صدای صدای تو

شنوایی کودک شما حدود 24 هفته در رحم رشد می کند و اولین صدایی که او یاد می گیرد صدای شماست. یک مطالعه معروف نشان داد که نوزادان صدای مادر خود را تشخیص می دهند. محققان از یک پستانک دستکاری شده استفاده کردند تا نشان دهند که نوزادان برای شنیدن صدای ضبط شده مادرشان در مقایسه با صدای یک غریبه بیشتر می مکند. کارشناسان معتقدند این یادگیری به کودک شما کمک می کند تا با شما پیوند برقرار کند.

زبان

در رحم کودک شما نه تنها صدای شما را یاد می گیرد، بلکه یاد می گیرد زبانی که شما صحبت می کنید را نیز تشخیص دهد. نوزادان می توانند تفاوت زبان مادر خود را با زبان خارجی تشخیص دهند و حتی با لهجه زبان مادری خود گریه کنند!

در مطالعه‌ای که یادگیری زبان در رحم را بررسی می‌کرد، محققان به مادران دستور دادند تا ضبطی حاوی موسیقی و کلمات ساخته شده خاص را پخش کنند. هنگامی که نوزادان به دنیا آمدند، کلمات ساخته شده را تشخیص دادند - این تأثیر با تعداد دفعاتی که صدای ضبط شده را شنیدند تقویت شد.

محققان دیگر از گروهی از مادران خواستند که در دوران بارداری همان قافیه مهد کودک را تکرار کنند، سپس از مانیتور قلب جنین استفاده کردند تا متوجه شوند که ضربان قلب جنین با هر بار خواندن قافیه آشنا کاهش می یابد.

هنوز تحقیقات دیگری نشان داد که بزرگسالان هلندی که از کره به فرزندی پذیرفته شده اند، زبان کره ای را راحت تر از بزرگسالان هلندی متولد شده از والدین هلندی یاد می گیرند.

طعم های مورد علاقه شما و درس های دیگر درباره غذا

هنگامی که در دوران بارداری غذا می خورید، طعم غذا وارد مایع آمنیوتیکی می شود که کودک شما می بلعد. چندین مطالعه نشان می دهد که هنگام شروع مواد جامد، نوزادان طعم هایی را که در رحم یاد گرفته اند ترجیح می دهند.

رژیم غذایی مادر در دوران بارداری می تواند اثرات طولانی مدتی بر سلامت جنین داشته باشد. محققان بزرگسالانی را که پس از «زمستان گرسنگی هلندی» متولد شده بودند، که دوره قحطی در طول جنگ جهانی دوم بود، بررسی کردند. آنهایی که مادرانشان در ابتدای بارداری قادر به خوردن غذای کافی نبودند با ژن های تغییر یافته متولد شدند که آنها را مستعد ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری قلبی می کرد. آنی مورفی پل، گزارشگر در گفتگوی TED خود در سال 2010 پیشنهاد می‌کند که این تغییر ممکن است نشان دهنده یادگیری جنین باشد که چون غذا کمیاب است، باید هر کالری که مصرف می‌کند محکم نگه دارد.

درس های احساسی

به طور قابل‌توجهی، تحقیقاتی که کودکان متولد شده از مادرانی را که از نزدیک شاهد حملات 11 سپتامبر در دوران بارداری بوده‌اند، نشان داد که مادرانی که دچار اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شده‌اند، کودکانی را به دنیا آورده‌اند که مستعد ابتلا به PTSD هستند. این نشان می دهد که جنین ها ممکن است از مقادیر زیاد استرس مادر یاد بگیرند که دنیا امن نیست و باید مراقب باشند.

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مطالعات دیگر نیز ارتباط بین احساسات مادران باردار و سلامت روان فرزندانشان را نشان می‌دهند. یک مطالعه نشان داد که مادران باردار مبتلا به افسردگی قابل توجه، نوزادانی با ساختار مغزی تغییر یافته به دنیا آوردند.

این چه معنایی برای شما دارد

اگر باردار هستید، این ممکن است شما را تشویق کند که با کودک در شکم خود صحبت کنید، یا حتی سبزیجات زیادی بخورید به این امید که کودک شما در طول مسیر از آنها لذت ببرد!

نکته مهم برای ما در gahvarak این است: دانستن این موضوع که نوزادان در رحم مادر قادر به یادگیری هستند، روشن می‌کند که آنها آماده ادامه یادگیری در لحظه خروج از رحم هستند. نوزادان تازه متولد شده اغلب با محبت به عنوان "حباب" شناخته می شوند، اما آنها در واقع آماده هستند تا از همه و هر چیزی که با آنها تعامل دارند درس بگیرند. به همین دلیل است که فعالیت های تقویت کننده توسعه در برنامه ما از سن صفر شروع می شود!

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید