کودک

کودک

0 دیدگاه 30 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 718
ورزش عضلات بزرگ کودک از رشد تمام مهارت های حرکتی درشت حمایت می کند.تمرینات کودک به افزایش آگاهی بدن، تقویت عضلات، ایجاد تون عضلات، افزایش دامنه حرکتی و ارتقای تعادل کمک می کند.نوزادان همچنین می توانند از ورزش سود ببرند زیرا باعث تقویت مهارت های حرکتی خوب، پیوند، خواب و تسکین یبوست یا گاز می شود.

بازوهای کودک خود را خم کنید، پاهای او را دوچرخه سواری کنید، او را در موقعیت های مختلف بدن قرار دهید. چرا ما این موارد را در برنامه توسعه gahvarak plus خود قرار دادیم؟

ورزش کردن ماهیچه های بزرگ کودک، حتی زمانی که او کاملاً جدید است، از تمام نقاط عطف حرکتی در آینده پشتیبانی می کند، از کنترل سر گرفته تا غلت زدن، نشستن، خزیدن، ایستادن، راه رفتن و راه رفتن.

نکات برجسته:


ورزش عضلات بزرگ کودک از رشد تمام مهارت های حرکتی درشت حمایت می کند.
تمرینات کودک به افزایش آگاهی بدن، تقویت عضلات، ایجاد تون عضلات، افزایش دامنه حرکتی و ارتقای تعادل کمک می کند.
نوزادان همچنین می توانند از ورزش سود ببرند زیرا باعث تقویت مهارت های حرکتی خوب، پیوند، خواب و تسکین یبوست یا گاز می شود.
آیا آماده اید چند تمرین را با کودک خود امتحان کنید؟ فعالیت های مختلف ورزشی کودک موجود در برنامه gahvarak plus را بررسی کنید!


به این دلیل که تمرینات کودک کمک می کند:

افزایش آگاهی بدن تمام تمرینات کودک ما شامل تحریک حواس لامسه و حس عمقی کودک شما است، که او برای یادگیری در مورد بدن خود و نحوه حرکت دادن آن به روش های عمدی به آن تکیه می کند. راه های دیگر برای افزایش آگاهی بدن عبارتند از: زمان برهنه و ماساژ نوزاد.
تقویت عضلات. هنگامی که با نوزاد خود ورزش های کودک انجام می دهید، او به طور طبیعی ماهیچه های خود را خم می کند که به تقویت آنها کمک می کند.


توان عضلانی ایجاد کنید. در حالی که قدرت عضلانی به ما اجازه می دهد از عضلات خود استفاده کنیم، توان عضلانی به ما اجازه می دهد تا آنها را تثبیت کنیم. کودک شما برای کارهایی مانند بالا نگه داشتن سر در دوران شیرخوارگی، ایستادن در هنگام دویدن در یک بازی تگ دبستانی، و حفظ کنترل وضعیت بدن هنگام نشستن پشت میز یا رانندگی با ماشین زمانی که در اوج است، تکیه خواهد کرد. مدرسه تمرینات کودک ما می تواند به ویژه برای نوزادان نارس، که اغلب با توان عضلانی پایین متولد می شوند، قدرتمند باشد.


دامنه حرکت را افزایش دهید. ورزش هایی که شامل حرکت و کشش اندام های کودک شما می شود به شل و انعطاف پذیری ماهیچه ها و مفاصل او کمک می کند.
ارتقاء تعادل با حرکت دادن بدن کودک به موقعیت های مختلف، سیستم دهلیزی او را که مسئول تعادل است، فعال می کنید. یکی دیگر از راه های عالی برای تحریک سیستم دهلیزی او، پوشیدن او در کریر نوزاد است.


مزایای حرکتی درشت تنها چیزی نیست که کودک شما از تمرینات کودک به دست می آورد. آنها همچنین می توانند تبلیغ کنند:

مهارت های حرکتی ظریف وقتی زمان استفاده از ماهیچه های کوچک دست و انگشتانش برای کارهای دقیق مانند غذا خوردن یا کشیدن نقاشی فرا می رسد، کودک شما برای ایجاد یک پایه قوی و پایدار به عضلات بزرگ خود تکیه می کند. در اینجا می‌توانید درباره اینکه چگونه مهارت‌های حرکتی درشت از مهارت‌های حرکتی ظریف پشتیبانی می‌کند،


پیوند. تمرینات کودک ما تماس فیزیکی و تماس چشمی را تشویق می کند و فرصت هایی برای تعامل با کودک شما ایجاد می کند.
خواب. نوزادان، به خصوص زمانی که کاملاً جدید هستند، بیشتر وقت خود را در خواب می گذرانند. اما همانطور که رشد می کنند، زمان بیشتری را بیدار می گذرانند، و تحریک نگه داشتن آنها (بدون انجام زیاده روی) ممکن است به آنها کمک کند وقتی زمان چرت زدن است، به آرامی به سرزمین رویایی بروند.


یبوست و/یا گاز کمتر. اگرچه مدفوع نادر در نوزادان همیشه نشانه یبوست نیست، ورزش (در هر سنی!) به حرکت دستگاه گوارش کمک می کند. وقتی صحبت از گاز می شود، تمریناتی مانند "حرکت دوچرخه" ما ممکن است به حرکت آن کمک کند.


فعالیت‌های حرکتی درشت یکی از راه‌هایی است که تأثیر مثبتی بر رشد کودک شما دارد. 

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید