بیماری

بیماری

0 دیدگاه 30 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 659
 وقتی نوبت به دادن داروهای بدون نسخه (OTC) به نوزادان در دوران بیماری و کودکان نوپا می رسد، مهم است که با پزشک اطفال گهوارک مشورت کنید، به خصوص در اولین بار، یا اگر کودک شمادر دوران بیماری همزمان بیش از یک دارو مصرف می کند. اگرچه جایگزینی برای توصیه های پزشکی نیست، اطلاعات این مقاله می تواند به شما کمک کند تا با داروهای رایج OTC که انواع بیماری های نوزاد و نوزاد را درمان می کنند آشنا شوید.

 وقتی نوبت به دادن داروهای بدون نسخه (OTC) به نوزادان بیمار و کودکان نوپا می رسد، مهم است که با پزشک اطفال خود مشورت کنید، به خصوص در اولین بار، یا اگر کودک شما همزمان بیش از یک دارو مصرف می کند. اگرچه جایگزینی برای توصیه های پزشکی نیست، اطلاعات این مقاله می تواند به شما کمک کند تا با داروهای رایج OTC که انواع بیماری های نوزاد و نوزاد را درمان می کنند آشنا شوید.

نکات برجسته:
همیشه قبل از دادن هر گونه دارویی به کودک خود، به خصوص برای اولین بار یا اگر کودک شما بیش از یک دارو مصرف می کند، با پزشک اطفال خود مشورت کنید. در زیر برخی از داروهای رایج بدون نسخه برای نوزادان و کودکان نوپا آورده شده است.


مایعات برای تسکین تب و درد:
استامینوفن (تیلنول) - ممکن است در غلظت های مختلف باشد. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید
ایبوپروفن (ادویل، موترین) - مناسب برای کودکان 6 ماهه یا بزرگتر.
داروهای سرفه و سرماخوردگی:
آکادمی اطفال آمریکا (AAP) داروهای سرفه و سرماخوردگی را برای نوزادان و کودکان نوپا توصیه نمی کند. در عوض، از استامینوفن یا ایبوپروفن برای تب/درد و بخارسازهای خنک برای احتقان استفاده کنید.


داروهای معده درد و ویروس معده:
سایمتیکون (Mylicon یا Little Tummys) - برای دردهای همراه با گاز استفاده می شود.
محلول الکترولیت (Pedialyte) - برای کم آبی بدن پس از اسهال شدید یا استفراغ استفاده می شود.


کرم ها و لوسیون ها برای بثورات، بریدگی ها و تحریکات:
پماد آنتی بیوتیک سه گانه (Neosporin) - برای خراش، بریدگی یا خراش استفاده می شود.
کرم راش پوشک – کرم بدون عطر حاوی اکسید روی را هدف قرار دهید.


مایعات برای تب و تسکین درد
اگر کودک شما کمتر از 3 ماه سن دارد و تب دارد، باید با پزشک اطفال تماس بگیرید. با کوچکترین ها، بررسی تب همیشه مهم است.

استامینوفن (تیلنول)

استامینوفن چندین نسل است که برای درمان تب و تسکین درد استفاده می شود. این ممکن است در غلظت های مختلف باشد، بنابراین حتما دستورالعمل دوز را با دقت بخوانید.

در حالی که برخی فکر می کنند آسپرین و تیلنول یکسان هستند، اما در واقع بسیار متفاوت هستند. هرگز به نوزاد یا کودک نوپا آسپرین ندهید، زیرا می تواند باعث سندرم ریس شود، که یک بیماری نادر است که مغز و کبد را تحت تاثیر قرار می دهد.

ایبوپروفن (ادویل، موترین)

ایبوپروفن برای کودکان ۶ ماهه یا بزرگتر مناسب است. کمی قوی تر و ماندگارتر از استامینوفن است. به خاطر داشته باشید که ممکن است شکم کوچولوی شما را ناراحت کند، به خصوص اگر به دلیل کم اشتهایی او خوب غذا نمی خورد.

داروهای سرفه و سرماخوردگی
در حال حاضر، آکادمی اطفال آمریکا داروهای سرفه و سرماخوردگی را برای نوزادان و کودکان نوپا توصیه نمی کند. نه تنها تأثیر آنها برای کودکان کوچک ثابت نشده است، بلکه ممکن است باعث آسیب شوند. AAP به جای آن توصیه می‌کند که از استامینوفن یا ایبوپروفن برای تب و/یا درد، بخارساز خنک برای احتقان، و یک سرنگ لامپ ساده و اسپری بینی برای تسکین گرفتگی بینی استفاده کنید. مایعات فراوان و TLC نیز کمک می کند!

سایمتیکون (Mylicon یا Little Tummys)

سیمتیکون برای گاز روده یا درد همراه با گاز استفاده می شود. در مورد اثربخشی این دارو بین پزشکان بحث هایی وجود دارد، اما استفاده از آن در دوز مناسب بی خطر است.

محلول الکترولیت (Pedialyte)

اگر کوچولوی شما از ویروس معده رنج می‌برد و نگران کم‌آبی بدن هستید، استفاده از آن بسیار عالی است. محلول های الکترولیت، مانند Pedialyte، به صورت آماده برای نوشیدن یا به صورت پودر برای مخلوط کردن با آب عرضه می شوند. این نوشیدنی ها به کودک یا کودک نوپا شما کمک می کند تا ویتامین ها و مواد معدنی را که ممکن است در اثر اسهال یا استفراغ شدید از دست داده باشد، پر کنید.

کرم ها و لوسیون ها
پماد آنتی بیوتیک سه گانه (نئوسپورین)

همانطور که کودک شما شروع به تحرک بیشتر می کند، هر از گاهی چند خراش می خورد. نئوسپورین برای کودکان 2 سال یا بیشتر توصیه می شود. پزشکان توصیه می کنند که محصولاتی مانند نئوسپورین می توانند به طور بالقوه باعث واکنش آلرژیک برای نوزادان شوند. در عوض، برای نوزادانی که دارای خراش، بریدگی یا خراش هستند، سعی کنید زخم را تمیز نگه دارید و از محصولاتی مانند پماد شفابخش آکوافور برای نوزادان استفاده کنید.

کرم برای محل خارش پوشک

البته هیچ کابینت داروی کودک بدون کرم راش پوشک کامل نمی شود! مواردی که حاوی اکسید روی هستند توصیه می شود، زیرا اکسید روی به عنوان یک مانع بین پوشک کودک و پوست او عمل می کند. بدون عطر بهترین است، زیرا عطرها ممکن است پوست تحریک شده را نیش بزنند.

به همان اندازه که سعی می کنیم کودکان خود را سالم نگه داریم، بیماری های نوزاد و نوپا نیز اتفاق می افتد، و استفاده گهگاهی از داروهای OTC می تواند به آنها کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید