اصول قبل از زایمان

اصول قبل از زایمان

0 دیدگاه 9 مهر 1402 چاپ خبر بازدید: 646
این مقاله یک نقطه عالی برای شروع است. همچنین می توانید تحقیق کنید، با پزشک خود صحبت کنید و با والدین دیگر صحبت کنید تا با اصول زایمان آشنا شوید. این یک تجربه متفاوت برای همه است، اما دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش کنید و برای تصمیم‌گیری آگاهانه آماده باشید.

اگر اخیراً متوجه شده اید که باردار هستید، ممکن است به نظر برسد که بین اکنون تا ملاقات با کودک خود یک ابدیت وجود دارد (به هر حال، تبریک می گویم!). اما همانطور که می گویند زمان می گذرد. شروع به فراهم کردن با این 10 مورد کلیدی قبل زایمان که در حال حاضر می تواند به شما کمک کند وقتی زمان زایمان و گذراندن روزهای نوزادی است، احساس آرامش و اعتماد به نفس داشته باشید.

نکات برجسته:

بارداری شما را تبریک می گویم! در اینجا 10 کار کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در مورد اتفاقات بعدی احساس آرامش و اعتماد به نفس داشته باشید:

1. در مورد روند زایمان بیاموزید.

2. محل زایمان را انتخاب کنید.

3. یک برنامه و تقویم تولد ایجاد کنید.

4. گزینه های مراقبت از کودک خود را در نظر بگیرید.

5. یک متخصص اطفال را انتخاب کنید.

6. اصول اولیه مراقبت از نوزاد (شیردهی، حمام کردن، خوابیدن، بدنسازی) را بیاموزید.

7. مهد کودک و پیدا کردن پرستاربچه.

8. لوازم ضروری کودک را تهیه کنید.

9. حداقل یک ماه قبل از موعد مقرر، یک چمدان زایمان ببندید.

10. خواهر و برادران نوزاد را برای نوزاد جدید آماده کنید.
1) در مورد روند زایمان بیاموزید.

این مقاله یک نقطه عالی برای شروع است. همچنین می توانید تحقیق کنید، با پزشک خود صحبت کنید و با والدین دیگر صحبت کنید تا با اصول زایمان آشنا شوید. این یک تجربه متفاوت برای همه است، اما دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش کنید و برای تصمیم‌گیری آگاهانه آماده باشید.

2) تصمیم بگیرید که کجا می خواهید زایمان کنید.

آیا می خواهید در بیمارستان زایمان کنید؟ بسته به محل زندگی، پزشک و سیستم مراقبت های بهداشتی خود، ممکن است بتوانید بین بیمارستان های مختلف یکی را انتخاب کنید. یا شاید یک مرکز زایمان را ترجیح می دهید که توسط ماماها اداره می شود، جایی که می توانید کودک خود را در فضایی دوست داشتنی ملاقات کنید. حتی ممکن است آرزو کنید که در دوست داشتنی ترین مکان - خانه واقعی شما - زایمان کنید!

3) یک برنامه و تقویم تولد ایجاد کنید.

برنامه تولد یک سند مکتوب و مختصر است که ترجیحات شما برای زایمان را مشخص می کند. این شامل جزئیاتی مانند افرادی است که می خواهید در اتاق حضور داشته باشند، چگونه می خواهید درد خود را مدیریت کنید، و اینکه بلافاصله پس از تولد نوزادتان چه کاری می خواهید انجام دهید.

4) مهد کودک و پیدا کردن پرستاربچه.

اگر قصد دارید بعد از تولد نوزادتان کار کنید (یا پیش‌بینی می‌کنید که برای مراقبت از او به کمک نیاز دارید)، بهتر است اکنون گزینه‌های خود را در نظر بگیرید. پیدا کردن یک پرستار بچه، پرستار بچه یا برنامه مراقبت از کودک که مناسب باشد ممکن است زمان ببرد و بسیاری از برنامه های مراقبت از کودک با کیفیت دارای لیست انتظار هستند.

5) یک متخصص اطفال گهوارک را انتخاب کنید.

در حالت ایده آل، پزشک اطفال شما منبع قابل اعتمادی از حمایت و اطلاعات در طول دوران کودکی کودک شما خواهد بود. برای پیدا کردن یکی، می‌توانید با دریافت توصیه‌هایی از خانواده، دوستان و همسایگان شروع کنید. هنگامی که چند نام دارید، تکالیف خود را انجام دهید تا تصمیم بگیرید که آیا رویکرد پزشک، شخصیت و شیوه های مطب مناسب برای خانواده شما هستند یا خیر. 

6) اصول مراقبت از نوزاد را بیاموزید.

درست مانند یادگیری در مورد روند تولد، آماده سازی خود برای مراقبت از کودک می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و استرس را در روزهای اولیه کاهش دهد. درباره شیر دادن و حمام کردن نوزاد، کمک به خوابیدن، ارتباط با او و حمایت از رشد او، زودتر بیاموزید. 

7) مهد کودک راه اندازی کنید.

وقتی صحبت از مبلمان و لوازم جانبی کودک به میان می‌آید، تعداد زیاد گزینه‌ها می‌تواند سرتان را به هم بریزد. چیزهای خاصی وجود دارد که قطعاً به آنها نیاز دارید (مانند مکانی امن برای خواب کودکتان) و چیزهای دیگری که می تواند مراقبت از او را آسان تر کند (مانند میز تعویض لباس). می‌توانید در اینجا درباره موارد ضروری مهد کودک و موارد توصیه شده در اینجا بخوانید. در حالی که در حال آماده کردن مهد کودک هستید، ممکن است بخواهید تمام خانه را محافظت کنید. کوچولوی شما تا زمانی که نتواند حرکت کند دچار شرارت نمی شود، اما قبل از اینکه متوجه شوید این اتفاق می افتد!

8) لوازم ضروری نوزاد را تهیه کنید.

بعد از تولد نوزادتان شلوغ (و خسته!) خواهید بود، بنابراین داشتن چیزهای خاصی (مانند کالسکه و پوشک) مفید است. اما لازم نیست زیاده روی کنید. نگاهی به لیست جامع ما بیندازید از آنچه که باید قبل از آمدن نوزادتان دریافت کنید.

9) یک چمدان زایمان آماده کنید.

اگر قصد زایمان در خارج از خانه را دارید، حداقل یک ماه قبل از موعد مقرر، یک چمدان مسافرتی ببندید. با این حال، بسته بندی شما نیازی به توضیح دقیق ندارد! در اینجا نحوه ساده نگه داشتن فرآیند را بیابید.

10) خواهر و برادر را آماده کنید.

آوردن یک نوزاد جدید به خانواده یک تغییر بزرگ برای فرزندانی است که در حال حاضر دارید. در این مقاله ما در مورد راه‌هایی برای آماده‌سازی خواهر و برادر و همچنین کمک به آنها پس از تولد فرزندتان صحبت می‌کنیم.

وای، آماده شدن برای بچه کار زیادی است! اما پس از ورود او خوشحال خواهید شد که این کار را انجام داده اید و می توانید روی مهمترین چیز تمرکز کنید: او.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید