وبلاگ | صفحه 4

اخبار و دانستنی های پزشکی و حوزه سلامت

یادگیری نوزاد در خواب

یادگیری نوزاد در خواب

یادگیری کودک در هنگام خواب ما می دانیم که چرت زدن برای نوزادان و کودکان نوپا ضروری است. بدون چرت زدن منظم، کوچولوها بیشتر مستعد تحریک پذیری، مشکلات تغذیه و خواب ضعیف در شب هستند. علاوه بر این، تحقیقات جدید نشان می دهد که چرت زدن نه تنها برای رشد بسیار مهم است، بلکه در واقع به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند!

یادگیری كلمات اشاره مهم جهت یادگیری خواندن

یادگیری كلمات اشاره مهم جهت یادگیری خواندن

کلمات دیدنی یادگیری خواندن کمک به فرزندتان برای تبدیل شدن به یک خواننده مستقل یک سفر هیجان انگیز (و گاهی اوقات خسته کننده) است. آنها ممکن است در طول مسیر با مشکل مواجه شوند، اما تشویق به عشق به مطالعه برای کودکان بسیار سودمند است. در طول سال‌ها، مربیان روش‌های شگفت‌انگیزی را کشف کرده‌اند که مغز کلمات نوشته شده را جذب می‌کند، و کلمات بینایی بخش اساسی این فرآیند هستند.

ترس کودک از تزریق آمپول

ترس کودک از تزریق آمپول

بیایید بدون ترس با آن روبرو شویم - بسیاری از بزرگسالان از فکر آمپول زدن می لرزند، بنابراین جای تعجب نیست که اکثر بچه های جوان کاملاً از آنها وحشت دارند. اما از آنجایی که واکسن‌ها و داروهای تزریقی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند، یافتن راه‌هایی برای آرامش کودکان در زمان مواجهه با آن تزریق و آمپولها ضروری است.

اهمیت سلامت روحي روانی در والدین

اهمیت سلامت روحي روانی در والدین

احتمالاً شنیده اید که مراقبت از خود در مورد فرزندپروری ضروری است. اگر به خودتان اهمیت نمی دهید چگونه می توانید از فرزندتان مراقبت کنید؟ گفتن این کلمات حکیمانه اغلب آسان تر از انجام دادن است، اما تحقیقات نشان می دهد که مراقبت از سلامت روان باید در اولویت زندگی والدین باشد.

 یادگیری CPR نوزاد و کودک (احیای قلبی ریوی) و مانور Heimlich برای جلوگیری از خفگی

یادگیری CPR نوزاد و کودک (احیای قلبی ریوی) و مانور Heimlich برای جلوگیری از خفگی

CPR کودک به عنوان والدین جدید، انتظار نمی رود همه چیز را بدانید. با این حال، موارد خاصی وجود دارد که باید برای همه مراقبین در اولویت قرار گیرد، و آن یادگیری CPR نوزاد و کودک (احیای قلبی ریوی) و مانور Heimlich برای جلوگیری از خفگی است.

 نخوابیدن کودک

نخوابیدن کودک

مشکلات پیش از خواب در بسیاری از خانواده ها، زمان رفتن به رختخواب است، برخی از کلماتی هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. بچه ها دوست ندارند آن را بشنوند و والدین از هرج و مرجی که اغلب پس از گفتن آن به وجود می آید می ترسند. وادار کردن بچه ها به رختخواب و ماندن در آنجا در طول شب برای بسیاری از خانواده ها یک چالش است. از آنجایی که خواب هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مهم است، مشکلات قبل از خواب را نمی توان نادیده گرفت.

آموزش لباس پوشیدن به کودک

آموزش لباس پوشیدن به کودک

کودک نوپایی که لباس پوشیدن را یاد می گیرد، چند نقطه عطف مراقبت از خود وجود دارد که والدین مشتاقانه منتظر آن هستند، و لباس پوشیدن مستقل قطعا یکی از آنهاست! کودکان نوپا هنوز در حال تسلط بر مهارت های حرکتی هستند که برای لباس پوشیدن و درآوردن لباس ضروری است، بنابراین ممکن است به نظر یک شاهکار دست نیافتنی به نظر برسد. اما با حمایت شما و برخی تمرین‌های مهارت‌سازی، کودک نوپای شما در کمترین زمان آماده می‌شود تا خودش لباس بپوشد!

آموزش مثبت اندیشی به کودکان

آموزش مثبت اندیشی به کودکان

مثبت بودن بدن هنگامی که بسیاری از رسانه های ما زیبایی و استانداردهای تصویر غیرواقعی را ستایش می کنند، هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند با مثبت بودن بدن مبارزه کنند. آموزش دادن به بچه ها برای ارزش گذاری ویژگی های فراتر از ظاهر قطعاً می تواند یک چالش باشد. اما انجام زودهنگام این کار به بچه ها (و حتی والدین!) کمک می کند تا یاد بگیرند بدن خود را دوست داشته باشند و خود و جهان را از دریچه ای پذیرنده تر ببینند.

کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها

کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها

کمک به کودکان در مقابل فشارمنفی همسن و سالهای آنها فشار دوستان والدین و مراقبان اغلب از فکر فشار همسن و سالهایشان به هم می ریزند. این جرقه دید کودکانی را ایجاد می کند که توسط دوستانشان برای انجام کاری خطرناک، بی رحمانه یا ساده احمقانه تحت فشار قرار می گیرند. همسالان به طور باورنکردنی بر بچه های سن مدرسه تأثیرگذار هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از این متقاعد کردن می تواند مثبت باشد. این وظیفه والدین است که به بچه ها کمک کنند یاد بگیرند که چگونه در برابر فشار منفی همسالان مقاومت کنند و به دوستی هایی که بر زندگی آنها تأثیر مثبت می گذارد متمایل شوند.

کاهش اضطراب در کودکان

کاهش اضطراب در کودکان

چگونه اضطراب را کاهش دهیم و سلامت روانی کودکان و خانواده ها را حتی در مواقع سخت تقویت کنیم ؛ تجربه یا مشاهده اپیزودهای وحشت، خشونت و تخریب، چالش‌های بیشتری را در توانایی والدین برای صحبت درباره وقایع بسیار استرس‌زا با فرزندانشان ایجاد می‌کند.

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان خردسال

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان خردسال

 اسباب بازی ها! وقتی هیچ کمبودی برای غافلگیری کودکتان با چیزهای سرگرم کننده وجود ندارد! قبل از شروع خرید، به یاد داشته باشید که می توان بدون خرید اسباب بازی های جدید، بازی کودک خود را جذاب نگه داشت. اما زمانی که به دنبال چیزی خاص هستید، قبل از برداشتن جدیدترین هدیه ها در قفسه ها باید چند نکته را در نظر بگیرید.

فرزند پروری و روش های بهینه در آن

فرزند پروری و روش های بهینه در آن

والدین شاغل ؟ جهت فرزند پروری بهتر؛ وقتی به فرهنگ فعلی محل کارمان فکر می‌کنیم، کلماتی مانند حمایت خانواده دوستانه یا حمایت قوی والدین به ندرت به ذهنتان خطور می‌کند. اما اخیراً، کسب‌وکارهای بیشتری به تغییر این کلمات علاقه نشان داده‌اند، به‌ویژه پس از در نظر گرفتن پاداش‌های ایجاد یک محیط کار و زندگی بهتر برای والدین.

عفونت گوش در کودکان و رشد گفتاری

عفونت گوش در کودکان و رشد گفتاری

عفونت گوش گفتار: عفونت گوش در سه سال اول زندگی بسیار شایع است. اکثر نوزادان حداقل یک بار قبل از اولین تولد خود دارند. اکثر عفونت‌های گوش را می‌توان با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد و کودکان خردسال معمولاً با رشد گوش‌ها از آن خارج می‌شوند. با این حال، مهم است که از ارتباط بین عفونت های مزمن گوش و رشد گفتار/زبان آگاه باشید.

نوزاد نارس

نوزاد نارس

نوزاد نارس یا نوزادزنده متولد شده قبل از 37 هفته بارداری یا با وزن کمتر از 2500 گرم است. این نوزادان به دلایل مختلفی می‌توانند از جمله عدم بهره‌وری مادر، عوامل ژنتیکی، عفونت های مادر، مشکلات تحمل جنین و یا مشکلات پلاسنتا متولد شوند.

درمان یبوست در نوزاد و علائم یبوست

درمان یبوست در نوزاد و علائم یبوست

یبوست به معنای مشکل هضمی است که توصیف کننده معضل عدم تخلیه معمول مدفوع است. یبوست معمولاً با کاهش تعداد و حجم وزنی مدفوع همراه است.

دلایل کم خوابي در نوزادان و روش حل و در مان بی خوابي در نوزاد

دلایل کم خوابي در نوزادان و روش حل و در مان بی خوابي در نوزاد

بیخوابی در نوزادان ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در زیر، چندین دلیل رایج برای بیخوابی نوزادان را می توانید بیابید؛مهم است که در انتخاب خوابگاه مناسب و فراهم کردن محیط خواب بهتر برای نوزاد خود دقت کنید. همچنین درخواست کنید نوزادتان را برای خواب به نحوی که توجه به علایم رفلاکس و ناراحتی را داشته باشد دقت نمایید.

رفلاکس چیست ؟ و چگونه کنترل می شود.

رفلاکس چیست ؟ و چگونه کنترل می شود.

رفلاکس نوزاد یا همان رفلاکس گوشتی (Gastroesophageal Reflux) به عبارتی معروف به GERD در نوزادان، یک وضعیت است که محتوای معده به سمت مری بر می‌گردد. این وضعیت بیشتر در نوزادانی رخ می‌دهد که جفت سفتی معده‌شان هنوز به طور کامل بالغ نشده و عضلات قسمت پایین مری نیز ضعیف است.

علايم زردی نوزاد و شرائط ایجاد زردی در نوزاد

علايم زردی نوزاد و شرائط ایجاد زردی در نوزاد

زردی نوزاد یک شرایط پزشکی است که معمولاً طی چند روز پس از تولد در نوزادان رخ می دهد. این شرایط وقتی اتفاق می افتد که سطح بیلی روبین در خون بالا بوده و مکانیسم بدن برای پاکسازی آن به درستی عمل نکند.

7 نکته طلائی که قبل از خرید کالسکه نوزاد باید بدانید!

7 نکته طلائی که قبل از خرید کالسکه نوزاد باید بدانید!

یکی از وسایل مهمی که والدین برای نوزاد خود خریداری می کنند، کالسکه است. کالسکه کودک بخش بزرگی از زندگی شما می شود! کالسکه ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و این مهم است که کالسکه با نیازهای والدین مطابقت داشته باشد.

 8 ماده غذایی پر فیبر + چرا کودکان به فیبر نیاز دارند

8 ماده غذایی پر فیبر + چرا کودکان به فیبر نیاز دارند

فیبر بخشی از چیزی است که به رشد و تکامل طبیعی کودک کمک می کند. فیبر به کودکان کمک می کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنند، سطح قند خون را کنترل می کند، کلسترول را کاهش می دهد و حرکات منظم روده را تقویت می کند.