تغییر رنگ موی کودک و نوزاد و رنگ مو کودک

تغییر رنگ موی کودک

رنگ موی کودک و نوزاد

آیا تا به حال فکر کرده اید رنگ موی کودک من چه خواهد بود؟
انسانها ۴۶ کروموزوم دارند. در بحث رنگ موی کودک کارشناسان بر این باورند که در این ۴۶ کروموزوم، حدود ۶۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ ژن وجود دارد. همه نوزادان ۲۳ کروموزوم از مادرشان و ۲۳ تای دیگر از پدرشان دریافت می کنند. علم ژنتیک بسیار پیچیدست، اما راه های هدایتش وجود داره. موهای کودک به وضوح تحت تأثیر موهای والدین قرار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه مقاله به این خواهیم پرداخت که تغییر رنگ موی نوزاد از مشکی به قهوه ای چگونه است و بور شدن موی سر نوزاد.

آمار علمی رنگ مو (رنگ موی کودک چگونه خواهد بود )


۱.رنگ موی عمومی کودک


رنگ مو دو می توان به کم رنگ و پر رنگ تقسیم کرد. در حالیکه دومی بیشتره. به همین دلیله که قهوه ای شایع ترین رنگ مو است و بلوند کمترینشه. این احتمالا یکی از دلایلیه که چرا بلوند یکی از رنگ های مطلوب بین مو هاست. بسیاری از مردم دوست دارند به طور طبیعی موی بلوند داشته باشند. موهای تیره توسط eumelanin رنگدانه ایجاد می شه. بیشتر این رنگدانه ها در مو یافت می شه، پررنگی موی کودک شما با این رنگدانه رابطه مستقیم داره. اگه زیاد باشه پررنگتر خواهد بود و بالعکس.

۲.توضیح علمی رنگ مو کودک


کد ژنتیکی نوزاد طرح ریزی شده تا پروتئین در موی کودک منجر به تولید ملانین بشه. در حالی که صفات ژن ها می تونند به پیش بینی رنگ موی کودک کمک کنند. اونا توضیح نمی دن که چرا رنگ مو در سنین مختلف تغییر می کنه. Eumelanin و Pheomelanin دو نوع Melanin است که بر رنگ مو تاثیر می ذاره. Pheomelanin مو رنگ سایه های نارنجی و زرد رو ایجاد میکنه در حالی که eumelanin رنگ مو قهوه ای و سیاه و سفید رو ایجاد می کنه. ترکیبی از این دو نوع ملانین رنگ موی فرد رو تعیین می کنه. بنابراین، اگه یک کودک دارای غلظت کم اوملانین باشه، احتمالا رنگ موی شفاف ترداره و بالعکس. همچنین اعلام شده که ژن MC1R اونایین که نوع ملانین رو که بدن تولید می کنه تنظیم می کنه. جهش ژن فقط باعث تولید فمولانین می شه و موهای کودک قرمز می شن. افرادی که موهای بور و قرمز دارند سطوح تروسیناز بیشتری نسبت به موهای سیاه یا قهوه ای دارند.

رنگ موی کودک شما


۱.شرایط معمول رنگ مو کودک


به طور کلی، موهای رنگ روشن بیش از موهای تیره غالب نیستند. اما همونطوری که در رنگ چشم دیدیم، یک موی کودک می تونه طیف وسیعی از سایه های بین موهای هر دو والد را به وجود بیاره. این بستگی به رنگ موی والدین و نحوه ترکیب اونا داره. والدین که رنگ موی مشابه دارند می تونند یک کودک داشته باشند که رنگ موش کمی متفاوته اما هنوز هم در اون محدوده رنگیه.

۲.شرایط غیر معمول رنگ موی کودک


زمان هایی وجود داره که رنگ موهای شگفت انگیز از والدین که رنگ های مختلف مو دارند ظاهر می شه. این معمولا زمانی اتفاق می افته که یک ژن خفته در یکی از والدین وجود داشته باشه.
والدین با موهای سیاه که دارای ژنهای پنهان یا خفته هستند می تونند به طور بالقوه یک کودک با موهای بلوند داشته باشند. موهای شما ممکنه دارای رنگ قرمز باشه که با رنگدانه قوی سیاه یا قهوه ای پوشیده شده. به عنوان یک حقیقت، موهای نوزاد شما نشان نمی ده که چه رنگ مویی از شما کودک شما در نهایت خواهد داشت. نوزادان تازه به دنیا اومده با موی بلوند می تونند موهاشون رو داشته باشند در حالیکه نوزادان با موهای بلوند ممکنه موهای سبز داشته باشند. البته، نوزادانی هستند که بدون مو یا موی کم بدنیا میاند. در این مورد، نزدیک به غیر ممکنه که مشخص بشه که رنگ موهای او تا چه حد در آینده متغیره.

موی کودک و نوزاد چه رنگی خواهد شد ؟


نگاهی به موهای قرمز، به عنوان مثال اینجا شرایطی وجود داره که ممکنه در یک کودک مو قرمز اتفاق بیفته:
۱. پدر و مادر حامل هستند:
همانطور که در زیر نشان داده شده است، پدر آبی است و مادر زرد است، آنها به دو آلل (rیا R) ممکن از انواع MC1Rبه نوزاد خود کمک می کنند. به این ترتیب ۲۵٪ احتمال وجود دارد که یکی از فرزندان آنها دو قطعه آلل را از هر یک از والدین به ارث برده و بنابراین موهای قرمز دارند.
R
r
R
RR
Rr
r
Rr
rr

۲. یکی از والدین حامل است
(به عنوان مثال پدر) و دیگری یک مو قرمز (به عنوان مثال مادر): در چنین مواردی، همه فرزندانشون یک آلل رو از مادر به ارث می برند و بنابراین یک فرصت برابر برای گرفتن r یا آلل R از پدر وجود داره. بنابراین، شانس ۵۰/۵۰ فرزندان برای مو قرمز بودن وجود دارد.
R
r
r
Rr
rr
r
Rr
rr

۳.اگر هر دو پدر و مادر مو قرمز باشند:
فرزندان آنها قطعا دارای مو قرمز خواهد بود( rr ).
r
r
r
rr
rr
r
rr
rr
۴. اگر هیچ یک از والدین الل (مو قرمز) را حمل نکنند:
در چنین مواردی مهم نیست که ژنوتیپ پدر و مادر دیگر چیست ( rr ، Rr ، RR)، این احتمال وجود داره که اونا بچه های دارای موهای قرمز نخواهند داشت. با این حال، برخی از بچه ها، (R) آلل موی قرمز رو حمل کنند.
R
R
r
Rr
Rr
r
Rr
Rr

چیزهای سرگرم کننده در مورد رنگ مو:


رنگ قرمز نادر ترین رنگ در سراسر جهانه و رنگ مشکی شایع ترین رنگ مو به حساب میاد.
تحقیق درباره ارتباط بین شخصیت و رنگ مو نشون داد که مو بور ها به عنوان خنده دار و سرگرم کننده محسوب می شند. مردانی که دارای موهای قهوه ای هستند، جدی و هوشمند هستند و ریشه مو قوی دارند.
پس از شیمی درمانی، موهای شما می تونند رشد کنند.
هر رشته مو می تونه حدود ۱۴ عنصر مختلف، از جمله طلا داشته باشه.
به طور متوسط، افراد دارای موهای بلوند دارای بیشترین تعداد رشته های مو هستند.
به طور متوسط، مو قرمز دارای کمترین تعداد رشته های مو است (حدود ۸۶،۰۰۰).
مردم برای تعیین قومیت فرد می تونند از مقاطع مو استفاده کنند. موهای آسیایی ها round-shapedاست. موی آفریقایی شکل صاف و موی اروپایی بیضی شکله.
در یونان باستان اعتقاد بر این بود که کسانی که با موهای قرمز پس از مرگشون به خون آشام ها تبدیل شده.
در یونان باستان، موبلوندها رو بعنوان تن فروش ها میشناختند.
در دوران رنسانس ونوس، زنان با استفاده از ادرار اسب، موهاشون رو رنگ می کردند.

تغییر رنگ موی نوزاد از مشکی به قهوه ای

سوال این است که آیا رنگ مو کودک تغییر میکند ؟بعله رنگ موی کودک تغییر خواهد کرد. البته این را در نظر داشته باشد که با دی ان ای رنگ مو از قبل تنظیم شده است اما تغییر رنگ تا 6 الی 7 سالگی امکان دارد اتفاق بیفتد .

همچنین تغییر رنگ موی نوزاد از مشکی به قهوه ای میتواند به خاطر رنگ دانه ها و چگالی رنگ در حال تغییر است .

به طور خلاصه نمیتوان قطعی گفت رنگ مو توزاد و کودک چگونه است زیرا ژن های زیادی در رنگ مو نوزاد نقش دارند .

بور شدن موی سر نوزاد

بعضی از مادران این سوال را دارند که چرا موی نوزادم در حال بور شدن است ؟

در این موارد بهتر است با پزشک مشورت کنید که آیا سفید شدن مو کودک به خاطر کمبود ویتامین است یا خیر .