انواع ورزش های کودکان و نوجوانان | گهوارک

 

نوع ورزش

نوع ورزش

هر نوجوانی باید نوع ورزشی را انتخاب کند که مورد علاقۀ او باشد و مهارت آن را داشته و از آن لذت ببرد. تعداد زیادی برنامه های ورزشی و دستگاه های ورزشی وجود دارد تا افراد بتوانند با میل خود از آنها استفاده نمایند و به تحرک و ورزش بپردازند.

راه رفتن : ورزش و تحرکی که همۀ افراد می توانند به راحتی انجام دهند، راه رفتن است. راه رفتن برای هر کس در هر سنی امکان پذیر است و مهارتی لازم ندارد و در همه جا میتوان انجام داد. همچنین وسایل و تجهیزاتی به جز لباس و کفش مناسب نیاز ندارد و شدت آن را هر کس به اندازۀ قدرت و توانایی خود تنظیم می کند.

بزرگسالان می توانند همزمان با راه رفتن از حرکات مقاومت، یوگا و شل کردن عضلات استفاده نمایند و به کودکان و نوجوانان خود یاد دهند، زیرا این حرکات به عضلات، قوام و قدرت می دهد و قدرت بلند شدن و نشستن را بهبود می بخشد.

از طرف دیگر پدر و مادرانی که وزن اضافی دارند، باید روش زندگی خود را طوری ترتیب دهند که تحرک زیادی داشته باشند، بدین ترتیب که به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا بروند. باغبانی خانه را خود انجام دهند و کودک و نوجوان را در این کار شرکت دهند. برای خرید، پیاده بروند. اتومبیل خود را با فاصله از محل کار خود پارک نمایند و مدتی را پیاده تا محل کار خود راه بروند.

این کارها موجب می شود که پدر و مادر احساس کنند که حقیقتاً فعالند و تحرک دارند. دستگاه هایی نیز وجود دارد که تعداد قدمهایی را که در خلال روز برداشته اید نشان می دهد و می توانید از آن استفاده نمائید. اگر بین 3000 تا 6000 قدم در روز برداشته اید، شما غیر فعال هستید، اگر تعداد قدمهای شما 7000 تا 10000 باشد، نسبتاً فعال و اگر 11000 تا 15000 قدم برداشته اید، بسیار فعال می باشید. افراد چاق می توانند برای فعال بودن خود، هر هفته 250 قدم به آنچه قبلاً برداشته بودند اضافه نمایند تا بیشتر تحرک داشته باشند.