چطور به کودک خود آموزش دهیم که در رختخواب بازی کند ؟ | گهوارک

 

مشکلات صبحگاهی

چطور به کودک خود آموزش دهیم که در رختخواب بازی کند

چطور به کودک خود آموزش دهیم که در رختخواب بازی کند.

بسیاری از کودکان نمی دانند که چطور باید تا هنگامی که اجازه بیرون آمدن از رختخواب را پیدا کنند، وقت بگذرانند. بنابراین شما باید با ایده های ابتکاری آن ها را مشغول نگه دارید. حتما برنامه ریزی قبلی داشته باشید و از شب قبل در مورد اینکه صبح چطور باید گذرانده شود ، تصمیم بگیرید. سپس به خاطر داشته باشید کودک را تشویق کنید که یاد بگیرد صبح ها به آرامی و بدون وجود شما بازی کند.

در این مورد ایده های زیر را به کار ببرید :

هنگامی که سراغ کودک می روید تا روی او را بپوشانید، یک اسباب بازی در رختخواب او بگذارید تا صبح هنگامی که از خواب بیدار شد، به طور غیر منتظره آن را پیدا کند. اسباب بازی را هر روز یا هر چند روز یک بار عوض کنید.

کودک را با عکس اشخاص سرگرم کنید. عکس کودکان دیگر، عکس خودتان و یا خواهر و برادر های کودک را به گهواره و یا جای دیگری که بتواند به آسانی آن ها را ببیند، بچسبانید. یا اینکه به جای عکس از یک آینه نشکن استفاده کنید تا کودک بتواند خودش را در آن مشاهده کند.

از روش تقویت مثبت استفاده کنید. از کودک بخواهید تعریف کند هنگام زود از خواب برخاستن، چه خواهد کرد. این کار را با استفاده از ضبط صوت یا بازی با اشیائی که او نام می برد، تمرین کنید.

یک کیسه صبحگاهی تهیه کنید. از یک کیسه نرم یا روبالشی استفاده کنید و اسباب بازی با لوازمی را که کودک را صبح ها آرام و مشغول نگه می دارد در آن بریزید. آن را به گونه ای که برای کودک خطرساز نباشد، به کنار تشک متصل کنید. هر چند روز یکبار محتویات آن را عوض کنید. مطمئن شوید که کودک می داند این کیسه برای چیست و چطور با محتویات آن بازی کند.

به کودک یاد بدهید که چطور ساعت را بخواند. اگر کودک نمی تواند ساعت را بخواند، روی یک صفحه کاغذ عکس یک ساعت را بکشید؛ طوری که نشان دهد که شما در چه ساعتی باید بیدار شوید. ساعت کاغذی را طوری نزدیک ساعت واقعی بگذارید که بتواند به راحتی دیده شود. به کودک بگویید که تا زمانی که ( هر دو ساعت یک شکل نشدند و یک ساعت را نشان ندادند ) به آرامی در رختخواب بازی کند.

از یک نوار قصه استفاده کنید و یا داستانی را روی نوار ضبط کنید. این داستان می تواند سرگرمی صبحگاهی جالبی برای کودکان نوپا یا بزرگ تر باشد. علاوه بر نوار قصه، می توانید یکی از داستان ها یا کتاب های مورد علاقه کودک را بخوانید و روی نوار ضبط کنید. مطمئن شوید که کودک طرز کار با ضبط صوت را یاد گرفته است. اگر کتاب را کنار کودک بگذارید، طوری که کودک بتواند هنگامی که به داستان گوش می دهد، عکس های کتاب را هم تماشا کند، بیشتر سرگرم خواهد شد.

از تلویزیون برای سرگرم کردن کودک استفاده کنید. مسلماً رادیو و تلویزیون می توانند کودک را سرگرم کنند. از قبل کانال تلویزیون یا رادیو را برای کودک تنظیم کنید و مطمئن شوید که کودک می تواند تلویزیون یا رادیو را به کار بیندازد.