بهترین خواص گردوی سیاه که باید بدانید ( Black walnut )

گردو سیاه ( Black walnut ) چیست ؟

گردوی سیاه یا ( Black walnut ) با نام علمی ( Juglans nigra ) یک گیاه بسیار عجیب و غریب برای ساکنان آمریکای شمالی است. برخی گردوی سیاه را با دلهره و وحشت به صورت درمان می دانند، در حالی که برخی دیگر آن را تقریباً یک درمان برای همه بیماری ها می دانند.

گردوی سیاه یک نماینده از جنس آجیل می باشد و واقعاً دارای بسیاری از خواص مفید است و مهم است که بدانید گردو مغز سیاه چیست؟ چه خواص مفید و چه موارد منع مصرفی دارد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا خواص گردوی سیاه را باهم بررسی کنیم؛

گردوی سیاه کجا رشد می کند و چه شکلی است ؟

گردوی سیاه کجا رشد می کند و چه شکلی است

درختی با پوست شکلات تیره، ریشه های تقریباً سیاه و میوه های که از نظر شکل به گردو شبیه است، در منطقه جنوب انتاریو و از غرب تا جنوب شرقی داکوتای جنوبی و شمال فلوریدا و جنوب غربی تا مرکز تگزاس یافت می شود. سرزمین اصلی این گیاه آمریکای شمالی است، جایی که از زمان های بسیار قدیم توسط قبایل محلی هند، در درمان تقریباً همه بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. دریانوردان از اروپا توجه خود را به نوعی اکسیر زندگی جلب کردند. آنها همچنین اولین نهال های فندق را به اروپا آوردند.

گردوی سیاه نام خود را به دلیل رنگ تیره غنی ریشه ها و همچنین پوست میوه های رسیده گرفته است. این درختان می توانند به ارتفاع یک ساختمان 16 طبقه برسند.

آیا می دانید در طبیعت، نمایندگانی از گردوی سیاه ( Black walnut ) وجود دارد که قطر تنه آن بیش از 2 متر است.

در میوه های این گیاه و همچنین در تنتور، روغن و محلول حاصل از پوست و برگ های فندق، مقدار زیادی مواد مفید غلیظ شده است. این امر آن را در درمان تعدادی از بیماری ها و همچنین در بهبود سلامت کلی فرد بسیار کارآمد می کند. این میوه حاوی طعم بی نظیری است با این حال استفاده از میوه های گردوی سیاه برای غذا محدودیت هایی نیز دارد. اگر چه گردو سیاه طعم بی نظیری دارد، اما اکثر قسمت های درخت از جمله برگ ها و ساقه ها و پوست های میوه بوی تندی دارند.

استفاده از گردوی سیاه در موارد مختلف

در صورت عدم حساسیت به محتوای میوه، بیش از 4-7 هسته در روز نمی توان خورد در غیر این صورت، خطر عواقب ناخوشایند وجود دارد. نشانه اصلی مصرف بیش از حد، التهاب لوزه ها است که همراه با سرگیجه، گرفتگی معده، حالت تهوع و استفراغ است.

اگر در مورد مقدار بهینه برای کودکان صحبت کنیم، برای اولین بار بیش از یک هسته نباید استفاده شود، پس از آن باید وضعیت کودک به مدت 24 ساعت کنترل شود. در صورت تحمل خوب و عدم وجود آلرژی در کودک، می توانید مقدار دارو را به تدریج افزایش دهید، اما نباید بیشتر از 3 - 4 قطعه در روز باشد.

متخصصان اطفال اغلب برای نوزادان، محلول گردوی سیاه را برای اهداف دارویی و به عنوان یک ماده ضد انگلی، تجویز می کنند. با این حال، باید به خاطر داشت که فقط به دلایل پزشکی باید از آن استفاده شود.

خواص گردوی سیاه ( Black walnut )

خواص گردوی سیاه ( Black walnut )

گردوی سیاه به کنترل وزن کمک می کند. میوه های این گیاه اغلب توسط افرادی مصرف می شود که وزن آنها را کنترل می کنند. چندین هسته در روز بدن را اشباع کرده و گرسنگی را از بین می برد، که به نوبه خود بر کاهش وزن تأثیر مثبت دارد.

بهبود فعالیت گوارشی

میوه های گردوی سیاه برای کودکان مفید است، زیرا دارای اثر ضد ویروسی و تحریک کننده سیستم ایمنی قوی هستند و همچنین برای بی قراری شب و اختلالات دستگاه گوارش بسیار مفید هستند. اما هم هسته به شکل خالص و هم مشتقات میوه ها، برگ ها و پوست ها نباید به کودک زیر سه سال داده شود.

مراقبت از پوست

این گیاه برای بزرگسالان کمتر مفید نیست. این ماده در طب عامیانه عمدتاً به عنوان یک ماده ضد ویروسی مورد استفاده قرار می گیرد. گردوی سیاه در پاکسازی خون از سموم و همچنین در مبارزه با التهابات پوستی بسیار مهم است.

مصرف گردوی سیاه باعث بهبود تبخال، بثورات می شود. خواص آنتی اکسیدان این گیاه نیز به طور گسترده ای شناخته شده است که باعث جوان سازی بدن می شود و تأثیر مفیدی بر سلامت کلی دارد، همچنین توصیه می کنیم خواص مفید و مضر روغن گردوی سیاه ( Black walnut ) را بخوانید.

اغلب ، شما می توانید روغن گردوی سیاه را در معرض فروش قرار دهید که به طور گسترده ای برای مشکلات بهداشتی زیر استفاده می شود :

✓ التهاب پوست.

✓ پسوریازیس.

✓ آکنه.

✓ تبخال.

✓ درماتیت با علل مختلف.

✓ بواسیر.

✓ بیماری کلیوی.

✓ زخم معده.

✓ دیابت.

✓ دیس بیوزیس.

✓ پولیپ در روده.

جوشانده دارویی برگ های خشک شده درخت گردوی سیاه ( Black walnut ) نیز مؤثر است :

یک قاشق غذاخوری برگ خرد شده درون یک لیوان آب جوش مورد استفاده قرار می گیرد.

این دارو برای چنین بیماری هایی مفید است :

✓ تصلب شرایین.

✓ نقرس.

✓ دیابت.

اسهال.

✓ خونریزی داخلی.

گردوی سیاه نظرات خوبی از طرفداران طب سنتی در درمان آنکولوژی بدست آورد. برای این کار از تنتور تهیه شده از میوه درخت گردوی سیاه استفاده کنید. مقدار مصرف در روز اول درمان نصف قاشق چای خوری است، روز بعد دوز دو برابر می شود و به تدریج به دو یا سه قاشق غذاخوری می رسد. تنتور در یک دوره 21 روزه و با یک هفته وقفه نوشیده می شود؛ کل دوره درمان 12 ماه است.

مهم ! استفاده از گیاه گردوی سیاه در درمان سرطان باید کاملاً کنترل شود و پس از مشورت با پزشک معالج، آماده شود. بر این اساس گردوی سیاه به هیچ وجه جایگزین داروی رسمی برای درمان سرطان نمی باشد.

غلیظ ترین داروی تهیه شده از گردوی سیاه، تنتور است که از میوه های نارس با پوست سبز درست می شود. دستورالعمل تهیه دارو ساده است - میوه های جمع آوری شده درون الکل ریخته می شوند، برای مدت چندین هفته در یک مکان تاریک قرار می گیرند و پس از آن برای علائم درمانی مصرف می شوند.

تنتور فقط چند قطره استفاده می شود، از آنجا که این دارو حاوی مقدار زیادی مواد غلیظ است. این دارو به اختلالات غدد درون ریز، حمله هلمینتیک، انواع خاصی از سرطان ها، بیماری های گوش، گلو و بینی، با ایمنی ضعیف کمک می کند.

ترکیب شیمیایی و میزان کالری

مواد اصلی موجود در این نوع گردوی سیاه ( Black walnut ) عبارتند از :

✓ پلی فنول ها.

✓ فیتون کش ها.

✓ تانن.

✓ ویتامین سی.

✓ ویتامین های گروه B.

✓ عناصر کمیاب.

✓ آنزیم ها.

✓ اسید ها.

✓ کینون.

✓ ید یا ژوگلون آلی.

مهم ! پوست یک مغز سیاه نارس، حاوی 50 برابر اسید اسکوربیک این ویتامین، در یک پرتقال است.

میزان کالری 100 گرم میوه درخت گردوی سیاه 619 کیلو کالری است، آنها حاوی 24.1 گرم پروتئین، 59.3 گرم چربی و 9.6 گرم کربوهیدرات هستند.

ویژگی های مفید گردوی سیاه ( Black walnut )

به دلیل محتوای بالای ویتامین C، گردوی سیاه دارای خواص تحریک کننده سیستم ایمنی قوی است. در مورد اثر ضد ویروسی این گیاه نیز می توان همین را گفت.

این ماده منحصر به فرد یک آنتی بیوتیک گیاهی موثر محسوب می شود که به لطف آن بدون سمی بودن، باکتری های بیماری زا را از بین می برد. این امر اغلب توسط پزشکان در درمان ضد سرطان و تجویز داروهای ساخته شده از گیاه به عنوان کمکی استفاده می شود و پلی فنول های موجود در میوه ها و پرکارپ، به نوبه خود به طور مؤثر مقاومت بدن را افزایش دهید.

موارد منع مصرف

مانند هر دارویی، گردوی سیاه نیز موارد منع مصرف دارد. این افراد توسط مبتلایان به آلرژی، زنان باردار و در دوران شیردهی، کودکان زیر 3 سال، افرادی که حساسیت بیشتری به مواد موجود در میوه ها و برگ های درخت دارند، قابل استفاده نیستند.بیماران با اختلالات شدید غدد درون ریز باید با احتیاط زیاد از آن استفاده کنند.

کاربرد در پزشکی

از خواص درمانی و پیشگیری کننده شگفت انگیز درخت گردوی سیاه نه تنها توسط درمانگران سنتی استفاده می شود، بلکه گردوی سیاه نیز در پزشکی رسمی شناخته شده است.

بر اساس آن، داروها برای بیماری های زیر استفاده می شود :

✓ فورونکولوز.

✓ بیماری سل.

دیابت.

✓ اختلالات غدد درون ریز.

✓ بیماری های دستگاه گوارش.

✓ تهاجمات کلمینتیک.

✓ کم خونی.

✓ خونریزی رحم.

✓ استئوکندروز .

✓ آرتروز.

✓ بیماری های پوستی.

آیا می دانید؟ گردوی سیاه به دلیل وجود تانن در ترکیب، کاملاً به مقابله با افزایش تعریق کمک می کند.

در داروسازی، گردوی سیاه هم در شیاف های واژن و رکتوم ، هم در پمادها و هم در روغن یافت می شود که هم از خارج و هم از داخل استفاده می شود. اغلب در داروخانه ها می توانید مکمل های غذایی بر پایه این گیاه پیدا کنید که به صورت کپسول یا قرص ساخته می شوند.

استفاده در پخت و پز

در عرض های جغرافیایی که درختان این نوع آجیل رشد می کنند، از آن به طور فعال در پخت و پز استفاده می شود، که تضمینی برای طول عمر جمعیت محلی است، زیرا مواد موجود در میوه ها و برگ های گردوی سیاه می توانند بدن انسان را جوان کنند.

مربا از مغزهای نارس گردوی سیاه بسیار محبوب است. این غذای خوشمزه از نظر طعم و مزه قابل مقایسه نیست و به دلیل خواص مفید قابل توجه آن قدردانی می شود. با این حال، باید در نظر داشت که قبل از جوشاندن مربا، میوه هایی با پوسته سبز به مدت 30 روز در آب خیس می شوند تا قابضه بی موردی را که آب پوست می دهد، از بین ببرند.

علاوه بر این، مغز گردوی سیاه به سالادها و برخی شیرینی ها اضافه می شود. در پخت و پز و روغن حاصل از میوه استفاده می شود. این ماده به محصولات پخته شده، سُس ها و سُس های سالاد اضافه می شود.

بله، البته باید اعتراف کنیم که گردوی سیاه مزایای زیادی دارد. با این حال، لازم به یادآوری است که استفاده از میوه های گیاهی و آماده سازی بر اساس آنها نباید کنترل نشده باشد و به ویژه برای بیماری های شدید، نوشدارو نیست. قبل از استفاده از داروهای گردوی سیاه طریقه مصرف آن را به کودک خود آموزش دهید و باید در مورد مناسب بودن و دوز دارو در هر مورد با یک متخصص مشورت کنید.

آیا گردوی سیاه می توان دما بدن را افزایش داد؟

برخی از بیماران ترس از این دارند که گیاه ممکن است باعث تب شود، به خصوص در کودکان. به طور معمول، نه میوه های این درخت و نه مشتقات آن چنین تأثیری ندارند. برعکس، کسانی که از گردوی سیاه به عنوان ماده ضد ویروسی استفاده می کردند، خاطر نشان کردند که در صورت بیماری، روند بهبود بسیار سریعتر پیش می رود. علاوه بر این، آماده سازی بر اساس آن کاملاً التهاب و تحریک مخاط ناز و فارنکس را کاهش می دهد، که اغلب همراه با ARVI و سرماخوردگی است.

قوی ترین اثر هموستاتیک این گیاه نیز بسیار مفید است، زیرا اجزای تشکیل دهنده میوه درخت گردوی سیاه باعث تقویت رگ های خونی و اتصالات سلول های خونی می شوند.