کرم‌های انگل

کرم‌های انگل

0 دیدگاه 10 دی 1398 چاپ خبر بازدید: 3381
کرم‌های انگل
هر آنچه لازم است در مورد رفلاکس در نوزاد بدانید
اگر متوجه شدید که کودکتان قسمت مقعد خود را می‌خاراند حتما به یک پزشک مراجعه کنید. وجود وضعیت بهداشتی ضعیف در کودکان سبب آلوده شدن به این انگل‌های ریز می‌شود.

 کرم‌های انگل

  

هر آنچه لازم است در مورد رفلاکس در نوزاد بدانید

اگر متوجه شدید که کودکتان قسمت مقعد خود را می‌خاراند حتما به یک پزشک مراجعه کنید. وجود وضعیت بهداشتی ضعیف در کودکان سبب آلوده شدن به این انگل‌های ریز می‌شود. هنگامی که یک کودک آلوده مقعد خود را می‌خاراند و دست‌هایش را نمی شورد، به آسانی می‌تواند این انگل‌ها را به سایر کودکان سرایت دهد و هنگامی که دست خود را به دهانشان می‌برند، آلوده به انگل می‌شوند. تخم انگل‌ها از سیستم گوارشی پایین می‌روند، از تخم بیرون می‌آیند و مجدد در اطراف مقعد تخم‌گذاری می‌کنند. پزشک یک نوار ویژه به شما خواهد داد که هنگام شب به ناحیه مقعد کودک ببندید و سپس آن را برای وجود انگل‌ها و تخم‌هایشان آزمایش خواهد‌ کرد. تنها ۱ یا ۲ دارو برای خلاص شدن از شر این موجودات کافی است اما شما باید حوله‌های او و لباس‌هایش را ضد عفونی کنید و کودک را درون آب گرم به خوبی بشوئید.

چه زمانی با پزشک تماس بگیریم؟

بسیاری از بیماری های کودکان بدون نیاز به نگرانی جدی دوره خود را سپری می‌کنند و کودک در نهایت بهبود پیدا می‌کند اما برای برخی از علائم (و برای کودکان خاص) ممکن است مشاوره با پزشک کودکان ضرورت پیدا کند. مراقب علائم زیر در هنگام مواجهه با بیماری های کودکان باشید.

  • از دست رفتن آب بدن کودک؛ کودک شما ممکن است چشمهای گودافتاده‌ای داشته باشد (یا اگر یک نوزاد است سر گودرفته یا نقطه‌ای نرم روی سرش داشته باشد) یا به شدت سست و بی‌حال به نظر برسد یا هنگام لمس‌کردن، بدنش حالت چسبناک یا رنگ‌پریده داشته باشد. همچنین در صورتی که کمتر از ۳ یا ۴ بار در روز ادرار کرد هوشیار باشید.

  • تب شدید؛ در نوزادان تازه متولد‌شده هر نوع افزایش در درجه حرارت بدن را باید به پزشک اطلاع داد. برای نوزادان ۳ تا ۶ ماهه در صورتی که میزان حرارت بدن به ۳۸ درجه برسد و برای نوزادان بزرگ‌تر و کودکان، حد نهایی آن ۳۹ درجه است.

  • سختی در تنفس؛ در صورتی که صدای خس‌خس از سینه کودک شنیده شد، نفس‌نفس می‌زد یا به سختی نفس می‌کشید یا متوجه مکث‌های طولانی بین نفس‌کشیدن‌های او شدید، به سرعت با پزشک تماس بگیرید.

  • عدم اشتها به غذا خوردن؛ برای یک کودک بیمار داشتن اشتهای کم برای غذا خوردن یک امر طبیعی است اما اگر ۲ روز یا بیشتر است که غذای کودکتان کمتر از نصف غذایی شده‌ است که او به طور معمول می‌خورد، در این صورت به پزشک خود مراجعه کنید.

  • وجود زمینه قبلی برای ابتلا؛ اگر تشخیص داده شده است که کودک شما مبتلا به آسم، دیابت، عدم کارکرد سیستم ایمنی یا سایر شرایط مزمن پزشکی است، در هر بار ملاقات با پزشک کودکان، در مورد ویروس‌هایی که می‌تواند سلامتی کودک را به خطر بیندازد صحبت کنید.