مکمل های معدنی | گهوارک

مکمل های معدنی | گهوارک

0 دیدگاه 23 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 834
به دست آوردن عناصر معدنی تنها از طریق رژیم غذایی روزانه و به میزانی که برای سلامتی مورد نیاز می باشد اگر چه غیر ممکن نیست اما کار دشواری است .مکمل های معدنی به شما کمک می کند تا از دریافت تمام عناصر معدنی مورد نیاز بدن خود اطمینان پیدا کنید.

 

مکمل های معدنی موجود

مکمل های معدنی موجود

به دست آوردن عناصر معدنی تنها از طریق رژیم غذایی روزانه و به میزانی که برای سلامتی مورد نیاز می باشد اگر چه غیر ممکن نیست اما کار دشواری است. مکمل های معدنی به شما کمک می کند تا از دریافت تمام عناصر معدنی مورد نیاز بدن خود اطمینان پیدا کنید.

عناصر معدنی اغلب به شکل فرمول های مولتی ویتامین باعث می شوند. این عناصر به صورت مکمل های جداگانه نیز به فروش می رسند. این مکمل ها به شکل قرص، کپسوله پودر و مایع در دسترس می باشند. برخی از آنها به صورت الحاقی ( کی لیت ) می باشند؛ به این معنا که عناصر معدنی به مولکول های پروتئین متصل شده اند، این مولکول ها عناصر را وارد جریان خون می کنند و جذب آنها را افزایش می دهند.

هنگامی که در یک وعده غذا مکمل های معدنی را مصرف می کنید، این مواد معمولا در طی هضم خدا در درون معده خود به خود الحاق کی لیت می شوند. در این مورد که مکمل های معدنی جزء بهترین مواد می باشند، کمی اختلاف نظر وجود دارد. اما ما فرآورده های الحاقی را ترجیح می دهیم. تجربه ما در مورد فرمول های الحاقی گوناگونی که در دسترس می باشد، نشان داده است که و به طور کلی عناصر معدنی نظیر اروتیت و ارژینیت، مکمل های بسیار موثری را می سازند.

به محض این که یک عنصر معدنی جذب می شود، باید به وسیله خون به تمام سلول ها انتقال یابد و سپس به شکلی که به وسیله سلول ها قابل استفاده باشد، وارد غشای سلولی شود. بعد از این که عناصر معدنی وارد بدن شدن برای عمل جذب با یکدیگر رقابت می کنند، به عنوان مثال : مقادیر بیش از حد روی می تواند مانع از جذب مس گردد، یا دریافت کلسیم اضافی بر جذب منیزیم اثر می گذارد.

در نتیجه، عناصر معدنی تکمیلی باید همیشه  به مقدار مناسبی مصرف شوند در غیر این صورت، نه تنها ثمر بخش نیستند بلکه در زیان اور نیز خواهند بود. استفاده از مکمل های فیبر نیز بر روی جذب عناصر معدنی تاثیر میگذارد.