رابطه تغذیه و بینایی | گهوارک

رابطه تغذیه و بینایی | گهوارک

0 دیدگاه 13 آبان 1398 چاپ خبر بازدید: 2328
تغذیه چه تاثیری بر چشم کودکان دارد؟
تغذيه عامل بسيار مهمي در قدرت ديد کودکان است. يک صبحانه کامل براي شروع يک روز تحصيلي بسيار مناسب است. اگر کودکي بدون صبحانه مدرسه برود، انرژي کافي براي حضور درکلاس ندارد. در ژل رويال به تعداد زياد و به مقدار کمتر در موم زنبور عسل، ماده‌اي به نام کلسيم پانتنوتنات وجود دارد که جلوي خستگي عضلات چشمي را مي‌گيرد و...

 

رابطه تغذیه و بیماری

رابطه تغذیه و بیماری

 

تغذیه چه تأثیری بر قدرت بینایی کودک دارد ؟

تغذيه عامل بسيار مهمی در قدرت ديد کودکان است. يک صبحانه کامل برای شروع يک روز تحصيلی بسيار مناسب است. اگر کودکی بدون صبحانه مدرسه برود، انرژی کافی برای حضور در کلاس ندارد. در ژل رويال به تعداد زياد و به مقدار کمتر در موم زنبور عسل، ماده‌ای به نام کلسيم پانتنوتنات وجود دارد که جلوی خستگی عضلات چشمی را می گيرد و پديده تطابق دور و نزديک چشم به خوبی انجام می شود.

 

چه کاری می توان کرد ؟ 

خیلی ها به چشم پزشک مراجعه و اظهار می کنند وقتی چشم از روی کتاب به سوی تخته سیاه تطابق می دهند، لحظاتی طول می کشد تا دید دور تکمیل شود که این مسئله دلیل کند عمل کردن تطابق نزدیک به دور است که علاوه بر ورزش های چشمی خاص، مصرف این ماده نیز بسیار مؤثر است. این ماده به صورت مکمل نیز ساخته شده است ولی به طور طبیعی می توان از عسل برای صبحانه استفاده کرد.

از نظر دکتر احمد شاه فرهت : بهترين معجون برای سلامت چشم يا نوشابه سحرآميز چشمی، مخلوط انبه با آب هويج است که به راحتی می توان در منزل برای کودکان تهيه کرد. در فصل پائيز از مصرف خرمالو، گلابی جنگلی و زالزالک نبايد غافل شد که برای چشم مفيد است. هر گونه ميوه نارنجی رنگ ديگر نيز مفيد است. جگر سياه نيز منبع بسيار ويژه‌ای از مواد خاص و کمياب و مغذی است. قديمی ها جگر سفيد ( يا همان ريه ) را برای چشم مفيد می دانستند، در حالی که ريه فقط عضو تنفسی بوده و شامل کيسه‌های هوايی و عروق است و ارزشی برای چشم ندارد.

 

از کدام مواد غذایی استفاده کنیم ؟

مصرف تخم‌مرغ نيز به دليل داشتن لوتيين برای سلامت چشم کودکان بسيار مفيد است. بهترين طرز تهيه آن به صورت آب‌پز است نه نيمرو. غذاهای دريايی شامل ميگو و ماهی نيز به خاطر داشتن پروتئين‌های منحصر به فرد و مواد معدنی به‌خصوص روی و چربی امگا 3 و ويتامين A و E بسيار مفيد است. از بين حبوبات نيز دال عدس نارنجی رنگ که در بين خانواده‌های ايرانی کم ‌مصرف می شود برای سلامت چشم کودک بسيار مفيد است. 

در تغذيه کودکان اسفناج را نبايد از ياد برد چون برای چشم تاثيرات منحصر به فردی دارد. می توانيم اسفناج را پس از پختن با دقت به اين مسئله که رنگ سبز آن خيلی تيره نشود، با کمی کره آب‌شده مزه‌دار کرده و با تکه‌های هويج پخته به اشکال مختلف به صورت جالب توجه برای کودکان در آورده تا تمايل به مصرف آن را در بچه‌ها ايجاد كنيم.