زبان سوم عشق : با هم بودن | گهوارک

زبان سوم عشق : با هم بودن | گهوارک

0 دیدگاه 18 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 918
مهم ترین عامل وقت گذراندن با یکدیگر،خود کاری که انجام می دهید نیست بلکه باهم انجام دادن و با هم بودن است.وقتی از ناتان هفت ساله پرسیدیم از کجا می داند که پدرش دوستش دارد، گفت " چون که اون همیشه بعضی کارارو با من انجام میده. چیزایی مثل انداختن توپ در سبد و شستن اتومبیل و ما با هم سلمونی میریم. "

 

زبان عشق کودکان : وقت گذاشتن برای یکدیگر

زبان عشق کودکان : وقت گذاشتن برای یکدیگر

باهم بودن

مهم ترین عامل وقت گذراندن با یکدیگر، خود کاری که انجام می دهید نیست بلکه باهم انجام دادن و با هم بودن است. وقتی از ناتان هفت ساله پرسیدیم از کجا می داند که پدرش دوستش دارد، گفت " چون که اون همیشه بعضی کارهارو با من انجام میده. چیزایی مثل انداختن توپ در سبد و شستن اتومبیل و ما با هم سلمونی میریم. "

برای وقت گذراندن با یکدیگر نیازی نیست به محل خاصی بروید، شما تقریباً هر جایی می توانید توجه خود را به کودکتان معطوف کنید و ثمر بخش ترین اوقات با هم بودن اغلب در خانه است _ یعنی وقتی شما با کودکتان تنها هستید. پیدا کردن وقت برای تنها بودن با کودک کار راحتی نیست، اما اساسی است. در جامعه ای که مردم روز به روز بیشتر تماشاچی می شوند تا فعال و عملگرا، توجه تمرکز والدین بیش از هر زمان حیاتی است.

در بسیاری از خانه ها، بچه ها برای تماشای تلویزیون بیشتر از پدرشان دلشان تنگ می شود. کودکان هر روز بیش از پیش تحت تأثیر نیروهای خارج از خانه و خانواده قرار می گیرند. به همین جهت صرف اوقات شخصی والدین با بچه ها هر روز ضروری تر می شود و والدین از این طریق می توانند تأثیر خود را تقویت کنند. گنجاندن این نوع برنامه های شخصی در جدول کار خود واقعاً به تلاش شدید نیاز دارد و با این حال ارزشش را دارد، زیرا شما با این کار روی آینده کودکتان و نیز آینده خانوادتان سرمایه گذاری می کنید.

 

وقت گذراندن با تک تک کودکان

اگر شما چند بچه دارید باید راهی پیدا کنید تا با هر یک از آنها تنها وقت بگذرانید. این کار ساده ای نیست اما می توان آن را انجام داد. به عنوان مثال سوزانا ویزلی را در نظر بگیرید که ده بچه را بزرگ کرده است. او طوری برنامه ریزی می کرد که هر هفته یک ساعت با هر یک از بچه ها تنها باشد. سه پسر او به نام سام، جان و چارلز ویزلی به ترتیب شاعر، نویسنده و خطیب شدند. چارلز چندین سرود مذهبی نوشته که جزو آثار کلاسیک کلیسای مسیحی درآمده است. سوزانا علاوه بر کمک به فرزندانش در یادگیری جبر، نگارش، ریاضیات، ادب و نزاکت و ارزش های اخلاقی، صرفه جویی در زندگی را نیز به آنها آموخت.

در عصری که زنان فرصت کمی در پیشرفت داشتند، او امکان تحصیلات و آموزش کامل را برای دخترانش فراهم ساخت. این مادر عاقل زمانی به دخترش امیلیا گفت " جامعه هیچ فرصتی برای استفاده از هوش و دانش زنان خود فراهم نمی کند " امیلیا بعد ها معلم شد. هرچند نیازی نیست ما همه عقاید او درباره تربیت فرزندان را بپذیریم، اما می توانیم اولویت هایی که سوزانا در رابطه با خانواده تعیین کرد و بعد به اجرا درآورد تحسین کنیم. کلید اصلی وقت گذراندن صحیح را باید در ارزش های و اولویت هایی یافت که شما والدین تعیین می کنید و در خانه خود به اجرا می گذارید.

 

تماس چشمی مثبت

وقت گذراندن با یکدیگر باید با تماس چشمی مطبوع و مهرآمیز همراه باشد. نگاه کردن به چشمان کودکتان به طرز محبت آمیز از راه های مؤثر انتقال عشق از قلب شما به قلب فرزندتان است. مطالعات به عمل آمده نشان می دهد که اکثر والدین از تماس چشمی عمدتاً به طرز منفی استفاده می کنند _ یعنی موقعی که دارند کودک را سرزنش می کنند یا صریحاً به او دستور می دهند.

اکثر تماس های چشمی شما باید مطبوع و مهرآمیز باشد. اگر فقط موقعی این کار را بکنید که کودک مطابق میل شما رفتار کرده، در دام عشق مشروط می افتید. این نیز می تواند به رشد شخصی کودکتان آسیب وارد کند. شما می خواهید آنقدر عشق بی قید و شرط به کودک ابراز کنید که مخزن عاطفی او پر شود و یکی از راه های مهم انجام این کار استفاده از تماس چشمی است.

گاه اعضا خانواده برای تنبیه یکدیگر از نگاه کردن هم خودداری می کنند. این ظالمانه است، همسر و فرزند شما هرگز این رفتار مخرب را فراموش نخواهند کرد. خصوصاً کودکان اجتناب از تماس چشمی را به معنی نفی و مخالفت می گیرند و این نیز عزت نفس آنها را نابود می کند. اجازه ندهید ابراز محبت شما به کودکان تحت کنترل این قضیه باشد که در آن لحظه از کودکتان راضی هستید یا نه. شما صرف نظر از هرچیزی و صرف نظر از طرز رفتار کودک یا هر شرایط یا اوضاع و احوال دیگری باید به طور پیگیر به کودکتان ابراز محبت کنید.