زعفران در بارداری (مزایا و شرایط مصرف در بارداری)

زعفران در بارداری (مزایا و شرایط مصرف در بارداری)

0 دیدگاه 8 مرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 1770
در این پست به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم که آیا مصرف زعفران در دوران حاملگی مفید است یا خیر همچنین میزان مصرف زعفرانی که باعث سقط جنین میشود را توضیح داده ایم .

زعفران در بارداری:

زعفران در بارداری

زعفران همواره از قدیم تا به امروز به دلیل خواص زیاد مخصوصاً در صنعت دارویی استفاده های زیادی می شود . امروزه نیز در بسیاری از صنایع دارویی استفاده می شود. زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سیاه سرفه، آسم، سردرد، گلودرد، افسردگی، دردهای قاعدگی و ناباروری توصیه می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که زعفران دارای خواص ضد تشنج و همچنین تقویت حافظه و کمک به یادگیری، تنظیم فشار خون و مهار التهاب و تسکین درد و افسردگی اثر مثبتی دارد.

فواید زعفران در دوران بارداری

مصرف زعفران در بارداری بی خطر است اما حتماً توجه کنید که در ماه های آخر بارداری و میزان مناسب از زعفران فوایدی را به همراه خواهد داشت و اینکه فواید زعفران در دوران بارداری را بدانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید. وقتی این ادویه در دوران بارداری مصرف شود، استرس، درد، تغییرات خلقی و ناراحتی های بارداری را تسکین می دهد.

نکته مهم : در دوران بارداری همیشه مجاز به مصرف مقداری از زعفران هستید و همچنین در ماه های پایانی بارداری مجاز به استفاده از زعفران هستید. در این مقاله به آن اشاره می کنیم و فواید آن را خواهیم گفت.

استفاده از زعفران در بارداری

✓ در سه ماه اول و دوم بارداری :

نباید در سه ماه اول بارداری زعفران مصرف کنید. مصرف زعفران در این ماه باعث سقط جنین می شود.

✓ زعفران در ماه هشتم و نهم بارداری :

زعفران یکی از بهترین ادویه های دارویی برای کاهش درد مادر در دوران حاملگی است. همچنین تحقیقات زیادی درباره خواص ضد درد بودن زعفران انجام شده است، این خاصیت تسکین درد کمک زیادی به مادران می کند. شما می توانید با توجه به خواص زیاد زعفران با مشورت پزشک از زعفران استفاده کنید.

فواید زعفران در هنگام بارداری

( مصرف زعفران چه فوایدی در حاملگی دارد )

1 - کاهش اضطراب های خلقی

در دوران بارداری با توجه به تغییرات هورمونی زیادی که در بدن زنان ایجاد می شود، تأثیرات نوسان بر خلق و خوی مادر و احساسات او ایجاد می شود که زعفران باعث کاهش این نوسانات خلقی خواهد شد. در این دوران امکان دارد مادر در لحظه ای شاد و لحظه ای دیگر احساسات فراوانی داشته باشد. در چنین زمانی مصرف زعفران کمک کننده خواهد بود برای مادران. همچنین مصرف زعفران باعث تولید هورمون سرتونین می شود که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

2 - کاهش اضطراب صبحگاهی

در دوران بارداری، خلق و خوی صبحگاهی اغلب شما را ناخوشایند و حساس می کند. تجربه نشان داده است که نوشیدن چای زعفران حالت تهوع و سرگیجه صبحگاهی را بهبود می بخشد و همچنین باعث کاهش اضطراب های صبحگاهی می شود و به شما آرامش می دهد.

3 - کمک به خواب بهتر

با پیشرفت بارداری و نزدیک شدن به ماه های آخر، خوابیدن برای مادر سخت تر می شود، ضربان جنین به شکم، حرکات جنین و همچنین افزایش فشار هورمونی و ناراحتی استخوان ها و ... کشش عضلات، باعث گرفتگی، درد و ناراحتی می شود. در این مدت می توانید زعفران را در چای یا شیر مصرف کنید. زعفران دارای خواص آرام بخش است که باعث افزایش ساعات خواب و آرامش شما می شود.

مصرف زعفران در دوران بارداری چه مقدار مجاز است؟

شاید سوال شما این باشد که چه میزان زعفران باعث سقط جنین می شود، باید گفت میزان مجاز مصرف زعفران در این مدت باید توسط متخصص زنان تعیین شود و مصرف هر نفر در ماه 3 گرم زعفران توصیه می شود.

عوارضی مانند سرگیجه، کاهش ضربان قلب و حالت تهوع برای هر فردی که بیش از 5 گرم زعفران در یک وعده غذایی مصرف می کند رخ می دهد. توصیه می شود زنان باردار روزانه بیش از 2 تا 3 رشته زعفران (حدود 250 میلی گرم) مصرف نکنند، در شرایطی که قبلا اشاره کردیم.

نتیجه گیری زعفران در بارداری

زعفران یکی از گیاهانی است که می تواند در دوران بارداری بسیار مفید و بسیار مضر باشد، مانند عامل سقط جنین. در مصرف زعفران دقت کنید. مصرف بیش از حد آن عوارض بدی برای جنین دارد.

✓ شما میتوانید مقاله ممنوعیت های دوران بارداری را نیز از اینجا بخوانید.

توجه : همانطور که ذکر کردیم برای مصرف زعفران در بارداری حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید و این مقاله به هیچ وجه جنبه پزشکی ندارد و بررسی فواید زعفران در دوران بارداری می باشد.

منبع :https://tidasaffron.com