چه زمانی نوزادان می توانند سر خود را بالا نگه دارند؟

چه زمانی نوزادان می توانند سر خود را بالا نگه دارند؟

0 دیدگاه 27 شهریور 1401 چاپ خبر بازدید: 6373
هنگامی که کودک شما به دنیا می آید، عضلات گردن بسیار ضعیفی خواهد داشت. اما به زودی او قدرت کافی برای بالا بردن سر خود را به دست خواهد آورد. نوزادان از 2 ماهگی شروع به بالا بردن سر خود می کنند و بیشتر آنها در 4 ماهگی به این مهارت تسلط پیدا می کنند.

چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که سر خود را بلند کنند؟

چه زمانی نوزادان یاد می گیرند که سر خود را بلند کنند؟

هنگامی که کودک شما به دنیا می آید، عضلات گردن بسیار ضعیفی خواهد داشت. اما به زودی او قدرت کافی برای بالا بردن سر خود را به دست خواهد آورد. نوزادان از 2 ماهگی شروع به بالا بردن سر خود می کنند و بیشتر آنها در 4 ماهگی به این مهارت تسلط پیدا می کنند.

نوزادان چه زمانی می توانند سر خود را کنترل کنند؟

وقتی کودک شما به 4 ماهگی رسید، به احتمال زیاد او در حالی که روی شکمش دراز کشیده است سر و سینه اش را بالا نگه می دارد. این یک لحظه بزرگ است! کودک شما به یک نقطه عطف بزرگ رسیده است، زیرا اکنون او این آزادی را دارد که به هر سمتی که می خواهد نگاه کند. به خاطر داشته باشید که هر نوزادی متفاوت است و با سرعت متفاوتی رشد می کند. ممکن است کودک شما کمی زودتر یا دیرتر به این مرحله برسد.

چطور کودک شما قدرت کافی برای نگه داشتن سر و سینه اش پیدا می کند؟

هنگامی که کودک شما بین 1 تا 3 ماهه است، به تدریج قدرت لازم برای بالا نگه داشتن سر خود را به دست می آورد. در حدود 2 ماهگی، در حالی که او روی شکم دراز کشیده است، ممکن است متوجه شوید که او می تواند هر بار سر خود را برای چند ثانیه بالا بیاورد. این لحظات کوتاه به تقویت عضلات پشت گردن او کمک می کند. در نهایت او همچنین شروع به توسعه کنترل عضلات جلویی گردن خود برای کنترل کامل سر و گردن خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه:چهار دست و پا رفتن کودک (سینه خیز رفتن نوزاد) از چه زمانی شروع می شود؟

وقتی کودک شما توانست سرش را بالا نگه دارد چه اتفاقی می افتد؟

همچنین می توانید در زمانی که کودکتان بتواند سر خود را بالا نگه دارد، منتظر شکل های رشد فیزیکی زیر باشید : ماهیچه های شکم کودک شما قوی تر می شود، به این معنی که کودک شما می تواند سر و سینه خود را در هنگام خوابیدن به پشت بالا بیاورد.

چگونه می توانم به کودکم کمک کنم که سرش را نگه دارد؟

برای کمک به کودکتان برای تقویت عضلات گردن و پشت که برای بالا نگه داشتن سرش به طور مستقل لازم است، هر روز برای کودک خود وقت بگذارید. زمان ایده آل برای شروع این کار بلافاصله پس از آوردن نوزاد به خانه از بیمارستان است. این کار شامل خواباندن نوزاد به شکم دو تا سه بار در روز برای دوره های کوتاه مدت، مانند سه تا پنج دقیقه، با نظارت دقیق مادر است. جلسات روزانه می تواند به کودک شما کمک کند تا عضلات گردن، پشت و شانه خود را در حالی که به شما نگاه می کند، تقویت کند. و حتی می توانید اسباب بازی ها را جلوی او آویزان کنید تا او را تشویق کنید که به بالا نگاه کند و آن عضلات را درگیر کند. پاهای کودک شما قوی تر می شوند. کودک شما می تواند غلت بزند، و این بدان معناست که وقتی کودک شما بالاتر از سطح زمین است، مانند زمانی که روی میز تعویض لباس است، باید او را به دقت زیر نظر داشته باشید.

در این هنگام چطور از کودکمان مراقبت کنیم ؟

در چند ماه اول فرزندتان، باید او را با دقت حمل کنید تا مطمئن شوید که سرش از این طرف به طرف دیگر یا جلو به عقب نچرخد. در نهایت او می تواند سر خود را بالا نگه دارد و شما دیگر نیازی به ارائه این نوع حمایت نخواهید داشت.

چه زمانی می توانید مراقبت از سر کودک خود را متوقف کنید؟

زمانی که کودک شما حدوداً 4 ماهه شود، احتمالاً می تواند سر و سینه اش را در حالی که روی آرنج هایش نگه می دارد بالا نگه دارد و به او آزادی و کنترل بیشتری برای نگاه کردن به اطرافش می دهد. این تغییر خوبی برای شما خواهد بود، زیرا مجبور نخواهید بود در هنگام حمل کودک خود به اندازه قبل از سر او حمایت کنید. با این وجود، مهم است که هنگام حمل نوزاد مراقب حرکات ناگهانی یا شدید باشید. هنگام حرکت از مکانی به مکان دیگر او را با دقت و پیوسته حمل کنید.

چرا مراقبت از سر کودک مهم است؟

حمایت نکردن از سر نوزاد می تواند منجر به آسیب جدی شود.علاوه بر این که به نقاط عطف آینده منجر می شود، توانایی بالا نگه داشتن سر برای نوزادان نیز یک مزیت محافظتی دارد. در حالی که ماهیچه های گردن ضعیف و سر سنگین باقی می مانند، نوزادان در معرض خطر خفگی موقعیت هستند. این بدان معناست که در حالی که آنها خواب هستند، اگر آنها را تکیه داده باشند، ممکن است سرشان به سمت جلو حرکت کند و نای آنها را فشرده کند و مانع از تنفس آنها شود.
خفگی می تواند منجر به مرگ شود، حتی اگر نوزاد در خواب تحت نظارت مستقیم بزرگسالان باشد. هر چه زودتر کنترل سر را داشته باشند، بهتر است. برای محافظت از کودکتان در برابر خفگی موقعیتی قبل از کنترل سر، همیشه او را به پشت روی یک سطح صاف و محکم خوابیده، مانند تخت خواب، چه برای شب و چه برای چرت زدن، قرار دهید.

چه زمانی باید نگران عدم کنترل سر کودک خود باشیم ؟

طبیعی است که برخی از نوزادان کمی زودتر یا دیرتر از بقیه رشد کنند، زیرا هر نوزادی منحصر به فرد است. با این حال، اگر کودکتان در حدود 4 ماهگی است و فکر می کنید سر و گردن را به خوبی کنترل نمی کند ، با پزشک متخصص کودک تماس بگیرید.

نوزادان نارس ممکن است دیرتر از سایر نوزادان به این مرحله برسند. با توجه به سن تنظیم شده نوزاد نارس خود، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید تا جدول زمانی را برای رشد فرزند تان تعیین کند.

هر چند سعی کنید بی جهت نگران نباشید. در عوض، با پزشک کودک خود مشورت کنید، پزشک اطفال ر مشکلی را که متوجه شود در صورت لزوم گزینه های درمانی مناسب را توصیه میکند.

تماشای رسیدن کودک به هر نقطه رشد، والدین را سرشار از غرور و شادی می کند. بهبود کنترل سر و گردن تنها یکی از مواردی است که باید منتظر آن باشید. در کمترین زمان، کودک شما غلت میزند، راه می رود، صحبت می کند ... و خیلی چیزهای دیگر!

گردن گرفتن نوزاد

پس از بالا نگه داشتن سر نوزاد چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

بعد از اینکه کودک شما کنترل سر را به دست آورد، می تواند به سمت نشستن، غلت زدن و خزیدن حرکت کند. کنترل سر نیز برای خوردن غذاهای جامد و نشستن روی صندلی کودک ضروری است.

هنگامی که کودک شما کنترل سر ثابتی داشت، ممکن است متوجه شوید که سرش را به سمت صدا یا محرک های دیگر می چرخاند، مانند توپی که روی زمین می چرخد. می توانید با انجام بازی هایی که آنها را تشویق می کند تا برای دیدن شما سر خود را بچرخانند، که این حرکات به تقویت بیشتر عضلات گردن آنها کمک کنید.

نوبت دهی آنلاین پزشک اطفال