”>
تاثيرات موسیقی بر کودکان

تاثيرات موسیقی بر کودکان

0 دیدگاه 29 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 1237
مطالعات نشان می‌دهد که انواع خاصی از موسیقی می‌تواند بخش‌هایی از مغز که مسئول زبان بیانی، حل مسئله و بهبود حافظه است را تحریک کند. در نوزادان، موسیقی تأثیر عمیقی بر یادگیری و رشد در طیف وسیعی از زمینه‌های حیاتی دارد، به همین دلیل مهم است که کودک شما تا حد امکان موسیقی را تجربه کند.

موسیقی بخش مهمی از فرهنگ بشری است. این نحوه بیان داستان ها است، این یک روش قدرتمند برای بیان احساسات است، و می تواند این باشد که چگونه به کسی بگوییم که دوستش داریم. موسیقی می تواند آرامش بخش، انرژی بخش، تقویت کننده روح و تمرکز باشد. مطالعات نشان می‌دهد که انواع خاصی از موسیقی می‌تواند بخش‌هایی از مغز که مسئول زبان بیانی، حل مسئله و بهبود حافظه است را تحریک کند. در نوزادان، موسیقی تأثیر عمیقی بر یادگیری و رشد در طیف وسیعی از زمینه‌های حیاتی دارد، به همین دلیل مهم است که کودک شما تا حد امکان موسیقی را تجربه کند.

نکات برجسته:
موسیقی از یادگیری و توسعه پشتیبانی می کند و کارشناسان توصیه می کنند کودکان هر چه زودتر موسیقی را تجربه کنند.
مطالعات نشان می‌دهد نوزادانی که اغلب درگیر موسیقی هستند، زودتر صحبت می‌کنند.
موسیقی مسیرهای عصبی را که مسئول یادگیری و حافظه هستند، تقویت می کند.
دست زدن و رقصیدن می تواند به کودکان در یادگیری ریتم، آگاهی بدن، هماهنگی و زمان کمک کند. به علاوه، این ورزش عالی است!
گوش دادن به موسیقی با هم به ارتباط بین مراقبین و نوزادان کمک می کند. همچنین اکسی توسین (که به عنوان هورمون "پیوند" شناخته می شود) آزاد می کند.


مهارت های ارتباطی
وقتی دخترم برای اولین بار به دنیا آمد، هر شب برایش می خواندم که بخوابد و این یکی از تنها چیزهایی بود که او را آرام می کرد و خوابش را آرام می کرد. 8 ماه بعد همین لالایی ها را برایش می خوانم و او سعی می کند همراهش بخواند. نوزادان اغلب با صحبت کردن در آهنگ های بلند بلند شروع به رشد زبان می کنند.

هنگامی که کودک آواز می خواند، نواحی کلیدی مغز که با خروجی و ورودی گفتار مرتبط است درگیر می شود. در نتیجه، تعجب آور نیست که مطالعات نشان می دهد نوزادانی که به طور مکرر به موسیقی مشغول می شوند، احتمالاً زودتر در زندگی صحبت می کنند. هر چه او بیشتر با موسیقی درگیر شود، با حرکت به سمت ریتم یا با نواختن سازهای ساده (مثلاً درام یا ماراکا)، مزایای بیشتری در این زمینه خواهد داشت.

توسعه شناختی
فواید شناختی موسیقی بسیار زیاد است. این کانالی را برای کودکان فراهم می کند تا مفاهیم اولیه را به شیوه ای سرگرم کننده بیاموزند. به آهنگ‌هایی مانند «سر، شانه، زانو و انگشتان پا» فکر کنید، که به بچه‌ها قسمت‌های بدنشان را در حین رقصیدن آموزش می‌دهد یا «مک‌دونالد پیر»، که به آنها کمک می‌کند صداهای حیوانات را یاد بگیرند.

نواختن با سازها راهی عالی برای معرفی مفهوم علت و معلول در حین تجربه موسیقی است. کودک شما می تواند همراه با موسیقی بنوازد یا موسیقی خود را بسازد، در حالی که درک درستی از صدا، زیر و بم، لحن و ریتم دارد.

موسیقی به تقویت مسیرهای عصبی در مغز که مسئول یادگیری و حافظه هستند کمک می کند. نوزادان 6 ماهه می توانند آهنگی را که دو هفته قبل شنیده اند تشخیص دهند. همچنین به توسعه مهارت های حل مسئله کمک می کند.

توسعه حرکتی
دست زدن به ضرب و رقص با موسیقی یک عنصر فیزیکی را اضافه می کند. این به کودکان کمک می کند هنگام ورزش ریتم و آگاهی بدن را بیاموزند. آهنگ‌هایی با حرکات رقص متوالی مانند Macarena به کودکان هماهنگی و زمان‌بندی را آموزش می‌دهند.

انجام حرکات دست برای Itsy Bitsy Spider به کودکان کمک می کند تا هماهنگی و مهارت های حرکتی ظریف را توسعه دهند. هنگامی که آنها بزرگتر می شوند، یادگیری نواختن یک ساز همچنان مزایای حرکتی مشابهی را ارائه می دهد.

مزایای اجتماعی - عاطفی
آواز خواندن، کف زدن، رقصیدن یا لذت بردن از موسیقی با کودکتان احتمالاً به یک تجربه سرگرم کننده و صمیمی تبدیل خواهد شد. در مطالعات مختلف روی موش ها و انسان ها، محققان دریافتند که آواز خواندن و گوش دادن به موسیقی منجر به افزایش سطح اکسی توسین در بدن می شود. اکسی توسین یک نوروپپتید است که در دوران شیردهی ترشح می‌شود که اغلب به آن هورمون «پیوند» می‌گویند زیرا به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش اعتماد و پیوند بین افراد عمل می‌کند.

از آنجایی که موسیقی برای رشد بسیار مهم است، مهم است که کنجکاوی و اشتیاق طبیعی کودک خود را نسبت به آن پرورش دهید. اغلب، موسیقی کلاسیک به دلیل ترکیبات پیچیده و انواع سازهایی که در آن گنجانده شده است، پیشنهاد می شود. با این حال، هر موسیقی تا زمانی که آن را با هم تجربه کنید، کار خواهد کرد. به یاد داشته باشید که نوزادان از محیط خود یاد می گیرند و از والدین خود راهنمایی می گیرند، بنابراین با کودک خود بازی کنید، کف بزنید و آواز بخوانید. و نگران نباشید، اگر صدای عالی نداشته باشید، کودک شما متوجه نخواهد شد.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید