علائم زایمان زودرس

علائم زایمان زودرس

0 دیدگاه 10 مهر 1402 چاپ خبر بازدید: 1433
غیرممکن است که دقیقاً بدانیم زایمان چگونه پیش می‌رود، زیرا این یک فرآیند پویا است و می‌تواند چرخش‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد شود. اما مهم نیست که چگونه آشکار می شود، دانستن (به طور کلی) انتظار چه چیزی می تواند به شما کمک کند تا در طول این فرآیند احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

غیرممکن است که دقیقاً بدانیم زایمان چگونه پیش می‌رود، زیرا این یک فرآیند پویا است و می‌تواند چرخش‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد شود. اما مهم نیست که چگونه آشکار می شود، دانستن (به طور کلی) انتظار چه چیزی می تواند به شما کمک کند تا در طول این فرآیند احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

نکات برجسته:
در حالی که پیش بینی دقیق نحوه زایمان غیرممکن است، دانستن اصول اولیه می تواند به شما کمک کند تا در مورد این روند احساس آرامش و اعتماد به نفس داشته باشید.


علائم زایمان:
احساس پایین افتادن کودک، انتقال فشار از ریه ها به مثانه.
انقباضات ریتمیک به طور پیوسته قوی تر و به هم نزدیک تر می شوند.
آب می شکند.
کمردرد تشدید می شود.
ترشحات صورتی یا قهوه ای واژن.


مراحل زایمان:
مرحله 1: وقتی دهانه رحم شروع به گشاد شدن می کند و انقباضات خفیفی را احساس می کنید، وارد مرحله اولیه زایمان می شوید. در طول زایمان فعال، دهانه رحم تا 10 سانتی متر گشاد می شود و انقباضات شدید و نزدیک به هم هستند. این زمان برای رسیدن به مکانی است که برای زایمان انتخاب کرده اید.


مرحله 2: زمان ملاقات با نوزادتان است! در طول مرحله زایمان، پزشک یا ماما شما را از طریق فشار دادن در فواصل منظم راهنمایی می کند.


مرحله 3: پزشک یا ماما شما را راهنمایی می کند که دوباره برای تحویل جفت فشار بیاورید. هر گونه پارگی واژن بخیه می شود و با بازگشت رحم به اندازه طبیعی خود، انقباضات خفیفی را احساس خواهید کرد.


بیایید نگاهی به اصول اولیه زایمان بیندازیم:

نشانه های زایمان

با نزدیک شدن به موعد زایمان، این علائم ممکن است نشان دهند که زایمان نزدیک است. اگر فکر می کنید زایمان شروع شده است، حتماً با پزشک یا مامای خود برای راهنمایی مشورت کنید.

احساس پایین افتادن نوزاد همچنین به عنوان "سبک شدن" شناخته می شود، این فشار را از ریه های شما به مثانه منتقل می کند. تنفس راحت تری خواهید داشت، اما تمایل بیشتری به ادرار کردن دارید.

انقباضات ریتمیک که به طور پیوسته قوی تر و به هم نزدیک تر می شوند. انقباضات زایمان باعث سفت شدن شکم و سپس شل شدن در فواصل منظم می شود. نوع دیگری به نام انقباضات «براکستون هیکس»، نشانه‌های زایمان نیستند. انقباضات براکستون هیکس کمتر شدید، نامنظم هستند و در صورت تغییر موقعیت ممکن است متوقف شوند.

پارگی کیسه آب. این پارگی کیسه آمنیوتیک اطراف کودک شما است و احساس می کند که چکه یا فوران مایع بی بو از واژن شما می آید. اگر آب شما در خانه پاره شد، حتماً فوراً با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید. اگر نوزاد خود را ظرف 24 ساعت به دنیا نیاورید، ممکن است در معرض خطر عفونت یا سایر عوارض باشید.

کمردردی که جدید یا در حال تشدید است.

ترشحات صورتی یا قهوه ای واژن. همچنین به عنوان "نمایش خونی" شناخته می شود، این نشانه ای است که رگ های خونی دهانه رحم شما در حال پارگی هستند، زیرا در آماده شدن برای زایمان تغییر می کند.

مراحل کار

مرحله 1: زایمان زودرس و فعال

زایمان زودرس - در طول زایمان زودرس دهانه رحم باز می شود (گشاد می شود) و نازک تر و کوتاه تر می شود (ظهور می شود). ممکن است انقباضات خفیفی را احساس کنید. زایمان زودرس می تواند ساعت ها یا روزها طول بکشد. اگر بارداری شما بدون عارضه است، بهتر است زایمان زودهنگام را در خانه انجام دهید، جایی که می توانید آزادانه راه بروید، وضعیت خود را تغییر دهید یا در وان غوطه ور شوید - هر چیزی که به شما کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

زایمان فعال - در طول زایمان فعال، دهانه رحم شما از 6 تا 10 سانتی متر گشاد می شود و انقباضات شدید و نزدیک به هم می شوند. این زمان برای رسیدن به مکانی است که برای زایمان انتخاب کرده اید. اگر بیمارستان است، اگر می‌خواهید داروی مسکن بخواهید. به طور متوسط، دهانه رحم در طول زایمان فعال یک سانتی متر در ساعت باز می شود.

مرحله 2: زایمان نوزاد

وقت ملاقات با کودکتان است! در این مرحله پزشک یا ماما شما را با فشار دادن در فواصل منظم راهنمایی می کند. طول این مرحله برای هر کسی متفاوت است، اما اگر اولین بار باشد که زایمان می‌کنید طولانی‌تر می‌شود.

اگر درخواست اپیدورال کردید، احتمالاً باید در حالی که نوزادتان را به دنیا می‌آورید، به پشت در رختخواب بمانید، زیرا ممکن است به اندازه کافی برای حرکت در اطراف احساس ثبات نکنید. اگر نوع متفاوتی از داروی مسکن را انتخاب کرده اید (یا اصلاً هیچ کدام)، ممکن است بتوانید در موقعیت های مختلف فشار دهید (مثلاً خمیده).

هنگامی که کودک شما به دنیا آمد (و تا زمانی که به مراقبت پزشکی نیاز نداشته باشد)، می توانید او را در آغوش بگیرید. امکانات مختلف روش‌های مختلفی برای شروع مراقبت‌های پس از زایمان دارند (بریدن بند ناف، وزن کردن، حمام کردن و غیره) بنابراین اگر می‌خواهید نوزاد خود را بلافاصله بعد از تولد در آغوش بگیرید یا به او شیر بدهید، مهم است که زودتر با او ارتباط برقرار کنید. برنامه تولد یک راه عالی برای انجام این کار است. هنگامی که کودک خود را در آغوش می گیرید یا به او شیر می دهید، حتما این کار را پوست به پوست انجام دهید.

مرحله 3: انتقال جفت

بلافاصله پس از زایمان، پزشک یا ماما از شما می خواهد که دوباره فشار بیاورید - این بار برای زایمان جفت. سپس در صورت وجود پارگی در ناحیه واژن، آن را بخیه می زنند. در طول تمام این مدت، با بازگشت رحم به اندازه طبیعی خود، انقباضات خفیفی را احساس خواهید کرد.

در مورد سزارین چطور؟

در برخی موارد سزارین (برداشتن نوزاد با جراحی) از قبل برنامه ریزی می شود و در موارد دیگر از نظر پزشکی در طول این عمل ضروری می شود.