آیا باید کودکم را برای غذا خوردن  شب بیدار کنم؟

آیا باید کودکم را برای غذا خوردن شب بیدار کنم؟

0 دیدگاه 20 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 668
مادر در حال شیر دادن به نوزاد کودک خوابش می برد در زمانیکه که می گوید زمان شیردهی است، می تواند معضلی را ایجاد کند! این امر مخصوصاً زمانی صادق است که اواخر شب است، روز طولانی سپری کرده‌اید، و نگاه کردن به کوچولوی خود در خواب عمیق را فقط می‌توان به عنوان سعادت خالص توصیف کرد. آیا اجازه دادن به نوزادتان خوب است؟ یا باید آنها را برای تغذیه بیدار کنید؟ در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا انتخاب درستی داشته باشید.

مادر در حال شیر دادن به نوزاد کودک خوابش می برد در زمانیکه که می گوید زمان شیردهی است، می تواند معضلی را ایجاد کند! این امر مخصوصاً زمانی صادق است که اواخر شب است، روز طولانی سپری کرده‌اید، و نگاه کردن به کوچولوی خود در خواب عمیق را فقط می‌توان به عنوان سعادت خالص توصیف کرد. آیا اجازه دادن به نوزادتان خوب است؟ یا باید آنها را برای تغذیه بیدار کنید؟ در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا انتخاب درستی داشته باشید.

نکات برجسته:

● بسیاری از والدین تازه وارد با این معضل مواجه هستند که نوزاد را برای شیر دادن بیدار می کنند یا اجازه می دهند بخوابند.

● هنگام تصمیم گیری، مهم است که مواردی مانند سن، وزن و الگوی خواب فعلی آنها را در نظر بگیرید.

● برای نوزادان، از آنجایی که نیاز به افزایش وزن سالم دارند، توصیه می شود در چند هفته اول زندگی آنها را برای تغذیه بیدار کنید.

● از آنجایی که رشد می کنند و تا زمانی که وزن مناسبی دارند، بد نیست به آنها اجازه دهید کمی بیشتر بخوابند و برنامه تغذیه خود را طولانی تر کنند.

● استفاده از تکنیک‌های بیدار کردن ملایم، مانند آواز خواندن آهسته یا روشن کردن آهسته چراغ‌ها، می‌تواند به شیر خوردن نوزاد در شب کمک کند.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید


همانطور که احتمالاً قبلاً کشف کرده اید، نوزادان به ندرت برنامه خواب/تغذیه کاملاً ساختار یافته ای دارند و این برنامه ها همچنان که رشد می کنند تغییر می کنند. برای دانستن اینکه آیا اجازه دادن به نوزاد برای یک یا دو ساعت بیشتر خوابیدن، یا بیدار کردن او برای شیر خوردن در شب، اشکالی ندارد، در نظر گرفتن مواردی مانند سن، وزن مناسب و الگوی خواب فعلی‌اش مفید است. .

در چند هفته اول زندگی، شکم کوچک نوزادان نسبتاً سریع شیر مادر را هضم می کند، به این معنی که آنها باید هر 2 تا 3 ساعت یکبار تغذیه شوند. شیر خشک معمولاً زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد، بنابراین نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه می‌شوند می‌توانند 3 تا 4 ساعت بین شیر خوردن فاصله داشته باشند. برای اطمینان از اینکه نوزاد شما در حال رشد، رشد و افزایش وزن مناسب است، مهم است که او را برای تغذیه شبانه بیدار کنید. این همچنین به مادران شیرده کمک می کند تا سرعت تولید شیر خود را حفظ کنند.

با این حال، این برنامه تغذیه با رشد آنها تغییر می کند. به عنوان مثال، در حدود 2-3 ماهگی، برخی از نوزادان می توانند در طول شب (5-6 ساعت) بخوابند. تا زمانی که کودک شما وزن مناسبی دارد، کاملاً اشکالی ندارد که به او اجازه دهید کمی بیشتر بخوابد و برنامه تغذیه خود را در حین رشد طولانی تر کنید. البته، همه نوزادان الگوهای خواب متفاوتی دارند و به روش‌های منحصربه‌فردی رشد می‌کنند، بنابراین والدین و مراقبان باید این لحظات را بر اساس بهترین چیز برای فرزندشان ارزیابی کنند. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا باید کودک خود را برای غذا خوردن در شب بیدار کنید، دریغ نکنید که برای راهنمایی با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

بیدار کردن نوزاد برای تغذیه


اگر سن، وزن و الگوی خواب فعلی آن‌ها را در نظر گرفته‌اید و به این نتیجه رسیده‌اید که وقت آن رسیده است که کودکتان را برای غذا خوردن بیدار کنید، در اینجا چند تکنیک هیجان‌انگیز برای نوزادان آورده شده است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند بدون اینکه از خواب غافلگیر شوند، غذا بخورند. .

آرام صحبت کنید یا آواز بخوانید

به یاد داشته باشید که نوزاد تازه متولد شده شما صدای شما را دوست دارد، بنابراین صحبت کردن یا آواز خواندن به آرامی راهی عالی برای بیدار کردن او به آرامی است.

به آرامی چراغ ها را روشن کنید

ارائه کمی نور به داخل اتاق، در عین حال در سطح کم، می تواند به تحریک کودک کمک کند تا بتواند برای شیر دادن آماده شود.

از یک لمس نرم استفاده کنید

یک ماساژ نرم نوزاد می تواند حواس را آرام کند و در عین حال آنها را به مرحله بیداری دعوت کند.

به دنبال چرخه REM باشید

اگر نوزاد به چرخه REM خود برسد، که مرحله خواب فعال است، گاهی اوقات بیدار کردن نوزاد برای شیر خوردن آسان تر است. هنگامی که دیدید چشمانشان پلک می زند، دست‌هایشان در حال حرکت هستند یا پاهایشان لگد می‌زنند، می‌توانید به آرامی و به آرامی آن‌ها را بیدار کنید.

اگر تمایلی به بیدار کردن نوزاد خواب خود برای شیر دادن ندارید، قطعا تنها نیستید! اما وقتی صحبت از سلامت، تغذیه و رشد نوزاد می شود، یک وعده غذایی اغلب بر چرت زدن اولویت دارد.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید