آیا کودک شما به اندازه کافی غذا می خورد

آیا کودک شما به اندازه کافی غذا می خورد

0 دیدگاه 23 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 428
کودک نوپا به اندازه کافی غذا می خورد برای والدین و مراقبین عادی است که فکر کنند آیا کودک نوپا آنها مواد مغذی کافی دریافت می کند یا خیر. کودکان نوپا به دلیل ناتوانی در نشستن در طول وعده های غذایی و به راحتی حواس پرت شدن در میانه لقمه بدنام هستند. بنابراین وقتی تمام ساندویچ های نیمه خورده و لقمه های میوه را حساب می کنید، آیا واقعا غذای کافی دریافت می کنند؟

کودک نوپا به اندازه کافی غذا می خورد برای والدین و مراقبین عادی است که فکر کنند آیا کودک نوپا آنها مواد مغذی کافی دریافت می کند یا خیر. کودکان نوپا به دلیل ناتوانی در نشستن در طول وعده های غذایی و به راحتی حواس پرت شدن در میانه لقمه بدنام هستند. بنابراین وقتی تمام ساندویچ های نیمه خورده و لقمه های میوه را حساب می کنید، آیا واقعا غذای کافی دریافت می کنند؟

نکات برجسته:
از آنجایی که کودکان نوپا الگوهای غذایی ناهماهنگی دارند، معمولاً والدین و مراقبان فکر می کنند که آیا به اندازه کافی غذا می خورند یا خیر.
این مفید است که ابتدا به آنچه متخصصان به عنوان یک رژیم غذایی سالم روزانه برای کودکان نوپا توصیه می کنند نگاه کنیم.


کودکان نوپا باید بین یک چهارم تا نصف وعده غذای بزرگسالان در هر وعده غذایی بخورند.
برخی از علائم قرمز سوء تغذیه شامل کاهش وزن، خستگی و یبوست مداوم است.
اگر در مورد عادات غذایی کودک نوپای خود نگران هستید، با پزشک اطفال یا متخصص تغذیه کودکان گهوارک تماس بگیرید.


رژیم غذایی روزانه توصیه شده
برای کمک به درک اینکه آیا کودک شما به اندازه کافی غذا می خورد یا نه، اجازه دهید ابتدا با آنچه که متخصصان تغذیه به عنوان یک مصرف روزانه سالم برای کودکان 2 تا 3 ساله توصیه می کنند شروع کنیم:

3-5 اونس غلات
1-1.5 فنجان سبزیجات خام یا پخته
1.5 فنجان میوه
2-2.5 فنجان شیر
2-4 فنجان پروتئین


اگر شما مانند اکثر والدین هستید، احتمالاً در هر وعده غذایی مقیاس غذا یا پیمانه اندازه گیری نمی کنید، بنابراین اگرچه این لیست به عنوان یک راهنمای تغذیه مفید است، اما ممکن است شما را به این فکر وادار کند که آیا کودک نوپا به اندازه کافی غذا می خورد یا خیر. یکی از نکات کلیدی که باید در نظر داشته باشید اندازه سهم آنها است.

با یکی از کارشناسان تغذیه کودکان گهوارک در ارتباط باشید


یک کودک نوپا چقدر باید بخورد؟
عادت کردن به سرو کردن بشقاب شبیه بشقاب به کودک نوپایتان آسان است. هنگامی که در رستوران غذا می خورید، حتی غذاهای موجود در منوی کودک نیز ممکن است در وعده های بزرگ سرو شوند. این ناهنجاری ممکن است باعث شود شما تعجب کنید که آیا کودک شما به اندازه کافی غذا می خورد یا خیر. به خاطر داشته باشید که وعده های کودک نوپا باید بین یک چهارم تا نیم اندازه یک وعده بزرگسالان باشد. بنابراین اگر کودک شما در حال تمام کردن بشقاب خود نیست، ممکن است به این دلیل نباشد که به اندازه کافی غذا نمی‌خورد، فقط ممکن است نیاز به تغییراتی در اندازه وعده‌های خود داشته باشد.

نشانه هایی که کودک نوپا شما به اندازه کافی غذا نمی خورد
بعد از اینکه راهنماییهای تغذیه را بررسی کردید و برنامه ریزیهای  آنها را دوباره بررسی کردید، راه دیگری برای تشخیص اینکه کودک نوپای شما به اندازه کافی غذا می خورد یا نه این است که به پرچم های قرمز روی بیاورید. اگر متوجه این علائم شدید، برای راهنمایی با متخصص اطفال یا متخصص تغذیه اطفال گهوارک تماس بگیرید:

آنها وزن اضافه نمی کنند و/یا در حال کاهش وزن هستند.

به طور متوسط، یک کودک نوپا در طول سال دوم زندگی خود تا 5 پوند وزن اضافه می کند. اگر وزن اضافه نمی کنند و/یا وزن کم می کنند، می تواند باعث نگرانی شود.

قدشان بلندتر نشده است

در حالی که هر کودک با سرعت متفاوتی اینچ به قد خود اضافه می کند، سوءتغذیه اغلب دلیلی است که کودکان نوپا با سرعت متوسط رشد خود هماهنگ نمی شوند.

آنها فاقد انرژی و انگیزه هستند.

اگر فرزند شما ترجیح می‌دهد در یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌اش چرت بزند، می‌تواند به کمبود آهن اشاره کند که می‌تواند منجر به خستگی شدید و بی‌علاقگی شود.

عدم علاقه به غذاهای مورد علاقه آنها وجود دارد.

تعجب آور نیست که کودکان نوپا می توانند غذاخورهای حساسی باشند. برخی حتی هنگام خوردن و امتحان کردن غذاهای جدید مشکلات حسی دارند. با این حال، اگر ارائه غذا یا میان وعده مورد علاقه آنها کارساز نباشد، ممکن است الگوهای غذایی آنها مشکل داشته باشد و منجر به کمبود تغذیه شود.

یبوست دارند

یبوست اغلب عامل ناکافی غذا خوردن کودکان نوپا است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که آنها بیش از حد یک چیز مانند شیر و فیبر کافی مصرف نمی‌کنند. البته این امر باعث ناراحتی شکم و احساس سیری در آنها می شود، بنابراین یبوست مداوم می تواند منجر به کاهش اشتها شود.

یک رژیم غذایی مناسب برای رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودک شما ضروری است. اگر نگران این هستید که کودک نوپایتان غذاهای سالم کافی دریافت کند، هرگز در تماس با پزشک اطفال گهوارک تردید نکنید.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید