دلایل گریه نوزاد

دلایل گریه نوزاد

0 دیدگاه 23 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 458
چرا نوزادان تازه متولد شده گریه می کنند اگرچه کاملاً انتظار داشته اید که نوزادتان مرتب گریه کند، اما شنیدن ناله دلبند کوچولوی خود و ندانستن بلافاصله دلیل آن می تواند ناراحت کننده باشد. درک دلایل رایج گریه نوزادان می تواند به والدین و مراقبان کمک کند تا نیازهای کودکشان را محدود کنند و راه هایی برای آرام کردن او بیابند.

چرا نوزادان تازه متولد شده گریه می کنند اگرچه کاملاً انتظار داشته اید که نوزادتان مرتب گریه کند، اما شنیدن ناله دلبند کوچولوی خود و ندانستن بلافاصله دلیل آن می تواند ناراحت کننده باشد. درک دلایل رایج گریه نوزادان می تواند به والدین و مراقبان کمک کند تا نیازهای کودکشان را محدود کنند و راه هایی برای آرام کردن او بیابند.

نکات برجسته:
در اینجا برخی از رایج ترین دلایل گریه نوزادان آورده شده است:
آنها گرسنه هستند
آنها نیاز به تعویض پوشک دارند.
آنها خسته هستند
آنها باید مورد توجه باشند.
آنها درد زیاد دارند برای راهنمایی با پزشک اطفال گهوارک تماس بگیرید.


نوزادان تازه متولد شده همچنین زمانی گریه می‌کنند که تحت تحریک، تحریک بیش از حد، خیلی گرم، خیلی سرد، گازدار یا کولیک هستند.


دلایل رایج گریه نوزادان
در اینجا برخی از رایج ترین دلایل گریه نوزادان و کارهایی که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید آورده شده است:

آنها گرسنه هستند

حتی در بزرگسالی، وقتی گرسنه هستیم بداخلاق می‌شویم! از آنجایی که نوزادان بسیار گرسنه می شوند، این رایج ترین دلیل گریه آنهاست. از آنجایی که شکم آن‌ها بسیار کوچک است، نمی‌توانند بیش از حد آن را برای مدت طولانی نگه دارند، بنابراین زمانی که برای وعده غذایی بعدی خود آماده شدند به شما اطلاع می‌دهند. برخی از نشانه‌هایی که به گرسنگی اشاره می‌کنند عبارتند از: لب زدن، رسیدن دست‌ها به دهان و ریشه‌کردن - که رفلکسی است که باعث می‌شود وقتی نوزادان به آرامی گونه‌هایشان را مسواک می‌زنید سرشان را به سمت شما بچرخانند.

نوزادان نیز وقتی بیش از حد غذا می خورند گریه می کنند. اگر متوجه شدید که آنها از سینه یا شیشه شیر دور می شوند، خواب آلود می شوند یا دهان خود را می بندند، به احتمال زیاد احساس سیری می کنند. به یاد داشته باشید که آروغ زدن نوزاد در اواسط راه یا بعد از شیردهی نیز می تواند به راحتی و هضم غذا کمک کند، اگر به نظر می رسد کج خلق باشد.

آنها یک پوشک کثیف دارند

البته چون تغذیه مکرر هست، مدفوع هم هست! در حالی که برخی از نوزادان می توانند پوشک کثیف را بیش از دیگران تحمل کنند، پوشک کثیف می تواند برای نوزادان ناراحت کننده و تحریک کننده باشد. یک قسمت گریه و پوشک بدبو همه نشانه هایی هستند که باید بدانید که آنها برای تغییر آماده هستند.

آنها خسته هستند

به عنوان والدین و مراقبان کاملاً جدید، به خواب رفتن فوری ممکن است یک شاهکار آسان به نظر برسد! اما برای نوزاد شما، آنها هنوز در حال یادگیری نحوه به خواب رفتن هستند و گاهی اوقات برای انجام کار به کمی آرامش نیاز دارند. هنگامی که نوزادان در مرحله هوشیاری فعال هستند، آنها را خواهید دید که چشمان خود را به اطراف می چرخانند و مهارت های حرکتی جدیدی را امتحان می کنند، مانند لگد زدن به پاهای خود یا چرخاندن بازوهای خود. تمام این حرکات می تواند باعث ایجاد خستگی شود که معمولاً به مرحله گریه می انجامد. در آغوش گرفتن، تکان دادن یا قنداق کردن نوزادان می تواند به آنها کمک کند احساس امنیت و امنیت کنند تا بتوانند برخی از zzzz ها را بگیرند.

آنها می خواهند نگه داشته شوند

نوزاد شما برای خوردن، خوابیدن و تعویض پوشک کثیف کاملاً به شما وابسته است، اما آنها به عشق و توجه شما نیز وابسته هستند! نوزادان اغلب گریه می کنند زیرا می خواهند در آغوش گرفته شوند، صدای شما را بشنوند، بوی شما را ببویند یا به چشمان شما خیره شوند. روند پیوند با نوزاد هم زیبا و هم برای رشد آنها مهم است. در آغوش گرفتن نوزاد ممکن است تمام چیزی باشد که او برای آرام کردن گریه هایش به آن نیاز دارد، اما می توانید در آغوش گرفتن پوست به پوست نیز امتحان کنید. نگه داشتن پوست به پوست از دلبستگی پشتیبانی می کند، سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می کند و حتی می تواند دمای بدن آنها را تنظیم کند. برای ارسال ایمیل، قدم زدن با سگ، یا تا کردن لباس‌ها به دست آزاد نیاز دارید؟ سعی کنید کودک خود را در یک حامل مورد تایید برای نوزادان بپوشید.

آنها در درد هستند

وقتی غذا دادن، چرت زدن یا نوازش خوب آنها را آرام نمی کند، گریه کردن ممکن است به نوعی درد یا ناراحتی اشاره کند. عفونت گوش، بثورات بد پوشک یا دندان درآوردن می تواند باعث گریه بیش از حد شود. اگر احساس می کنید که نوزاد شما درد دارد و به نظر می رسد هر گونه تلاشی برای آرام کردن او کمکی نمی کند، حتماً برای راهنمایی با پزشک اطفال گهوارک تماس بگیرید.

البته نوزادان تازه متولد شده به دلایل دیگری نیز گریه می کنند، مانند کم تحرکی، تحریک بیش از حد، خیلی گرم، خیلی سرد، گازمعده یا کولیک بودن. آگاهی از دلایل رایج گریه نوزادان می تواند به شما در رفع نیازهای آنها کمک کند تا آنها احساس آرامش و راحتی کنند.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید