نوزاد نارس آغوش کانگرویی

نوزاد نارس آغوش کانگرویی

0 دیدگاه 28 شهریور 1402 چاپ خبر بازدید: 1306
اگر نوزاد شما نارس به دنیا آمده است یا به هر دلیل دیگری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) است، در مورد آغوش کانگرویی با پزشک خود صحبت کنید. بسیاری از NICU ها به دلیل مزایای مستند آن، آغوش کانگرویی را در مراقبت از نوزادان ایجاد می کنند.

پوست به پوست به همان اندازه که به نظر می رسد ساده است: نوزاد بی لباس خود را روی سینه برهنه خود در آغوش بگیرید. از نظر رشدی، این کار برای شما بسیار خوب است، زیرا بسیار آسان است، اما از جهات بسیاری برای کودک شما (و شما) مفید است! ما تمایل داریم به مادران فکر کنیم که آغوش کانگرویی انجام می دهند، اما بسیاری از مزایای آن زمانی اعمال می شود که پدران و والدین فرزندخوانده نیز این کار را انجام دهند.

نکات برجسته:
آغوش کانگرویی نوزاد بی لباس شما را روی سینه برهنه شما در آغوش می گیرد. هر مراقب اولیه می تواند این کار را انجام دهد، از جمله مادران، پدران و والدین فرزندخوانده.
داشتن زمان منظم آغوش کانگرویی از دلبستگی، شیردهی و سیستم ایمنی آنها حمایت می کند.
به تنظیم دمای بدن، تنفس، ضربان قلب و قند خون آنها کمک می کند.
نوزادان وقتی با آغوش کانگرویی در آغوش گرفته می شوند کمتر گریه می کنند زیرا هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد.
برای در آغوش کانگرویی، کافی است پیراهن خود را در بیاورید، کودک را تا پوشک بکشید، آن را روی سینه خود نگه دارید و روی آن را با یک پتو بپوشانید.
چگونه آغوش کانگرویی از رشد حمایت می کند؟
این نوع خاص از نوازش پشتیبانی می کند:

پیوست

یک پیوند گرم و قابل اعتماد با حداقل یک مراقب، پایه و اساس رشد مطلوب است.آغوش کانگرویی یکی از راه‌های تقویت این رابطه مهم است، زیرا احساس صمیمیت و امنیت را برای کودک شما، به ویژه بلافاصله پس از تولد، افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مادرانی که نوزادان خود را پوست به پوست در آغوش می‌گیرند، نوزادان خود را بیشتر در آغوش می‌گیرند و بیشتر پاسخگو هستند، مشاهده‌ای که حتی یک سال بعد در معاینات یک ساله متخصص اطفال ذکر شد.

شیر دادن

چندین مطالعه نشان می دهد که نوزادانی که آغوش کانگرویی نگه داشته می شوند بهتر شیر می خورند. آکادمی اطفال آمریکا آغوش کانگرویی را بلافاصله پس از تولد برای همه نوزادان  توصیه می کند. La Leche League International می‌گوید که آغوش کانگرویی نوزاد در روزهای پس از تولد به شیردهی کمک می‌کند و حتی پرولاکتین را افزایش می‌دهد – هورمونی که به بدن شما در تولید شیر کمک می‌کند. این مطالعه دو گروه از نوزادان 1-16 هفته‌ای را با مشکلات شدید در بستن سینه مورد بررسی قرار داد. در یک گروه، نوزادان در حین شیردهی آغوش کانگرویی نگه داشته می شدند و در گروه دیگر لباس می پوشیدند. برای نوزادان گروه آغوش کانگرویی آسان‌تر بود که یاد بگیرند چگونه به درستی چفت شوند.

دمای بدن

در طی تماس پوستی با مادر درست پس از تولد، دمای سینه های او به دمای کودک پاسخ می دهد، یا او را گرم می کند یا خنک می کند. به طور قابل توجهی، تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی مادر دوقلوها آن‌ها را درآغوش کانگرویی با یک سینه یادر هر سینه نگه می‌دارد، دمای هر سینه به طور مستقل بر اساس نیاز هر نوزاد تغییر می‌کند!

توابع بدن

آغوش کانگرویی به تنظیم تنفس، ضربان قلب و قند خون کمک می کند.

سیستم ایمنی

در طیآغوش کانگرویی، آنتی بادی های محافظ از بزرگسال به نوزاد منتقل می شود. این به تحریک سیستم ایمنی کودک و محافظت از او در برابر عفونت کمک می کند.

احساسات مثبت

نوزادانی که آغوش کانگرویی می‌شوند کمتر از آنهایی که گریه نمی‌کنند، گریه می‌کنند. یکی از دلایل این است که آغوش کانگرویی باعث کاهش کورتیزول (هورمون استرس) می شود. تحقیقات نشان می دهد که وقتی آغوش کانگرویی بیش از 60 دقیقه طول می کشد، کورتیزول به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بنابراین اگر می توانید طی آغوش کانگرویی  دراز بکشید، آن را دنبال کنید! آغوش کانگرویی همچنین سطح اکسی توسین را در بزرگسالان افزایش می دهد - هورمونی که احساسات خوب ایجاد می کند و از پیوند حمایت می کند.

رشد حسی

آغوش کانگرویی سیستم حسی کودک شما را تحریک می کند، که می توانید در اینجا به طور کامل در مورد آن بخوانید.

مزایای اضافیآغوش کانگرویی برای نوزادان نارس یا کم وزن
نوزادانی که با وزن کم متولد می شوند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت ها و هیپوترمی باشند که هر دو از طریق آغوش کانگرویی کاهش می یابند. علاوه بر این، یک مطالعه پیگیری 20 ساله در مورد تأثیر آغوش کانگرویی بر نوزادان نارس و کم وزن نشان داد که افرادی که مراقبت آغوش کانگرویی دریافت کرده بودند در مقایسه با کسانی که مراقبت آغوش کانگرویی دریافت نکردند، رفتار بهتری داشتند و مغز بزرگتری داشتند. مراقبت از انکوباتور سنتی

نحوه انجام آغوش کانگرویی
به سادگی پیراهن خود را در بیاورید، کودک را تا پوشک او بکشید، او را روی سینه خود نگه دارید و او را با یک پتو بپوشانید.

اگر کودک شما سالم و کامل به دنیا آمده است، مادر، پدر یا فرزندخوانده می توانند در اسرع وقت پس از تولد شروع به آغوش کانگرویی کنند و تا زمانی که می خواهید جلساتآغوش کانگرویی را ادامه دهند. تغذیه زمان بسیار خوبی برای این کار است.

اگر نوزاد شما نارس به دنیا آمده است یا به هر دلیل دیگری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) است، در مورد آغوش کانگرویی با پزشک خود صحبت کنید. بسیاری از NICU ها به دلیل مزایای مستند آن، آغوش کانگرویی را در مراقبت از نوزادان ایجاد می کنند.

  • جهت اطلاع از ساعت نوبت دهی به کانال ما بپیوندید